8KHA+ werkt niet meer door nieuwe proc...

Pagina: 1
Acties:

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe processor gekocht namelijk een AMD AthlonXP 1800+.

Ik kom thuis, haal de koeler van mijn Duron 800 af, zet mijn AthlonXP erop, zet mijn brand new coolermaster (Tot XP2000+), zet hem aan en: niks. Alleen de disks en de fans gaan draaien.

Het mobo geeft code FF aan.

Vier mogelijkheden:
-Bios chip verkeerd
-Verkeerde BIOS erop
-"Mainboard Problem"
-ADD-On kaart verkeerd

Ik heb ze een voor een uitgesloten: de BIOS is er niet uit geweest en niet geflasht.

Ook zijn er geen kaarten uit geweest of wat dan ook. Ook heb ik de PC gebrobeerd met een andere videokaart, wat in niets uitkwam.

Ook heb ik een andere proc, de Duron, erin geprobeerd. Nopes, geen werkende PC. Het lag dus niet (alleen) aan nieuwe proc.

Nu heb ik een 235watt voeding. Ik dacht misschien is die nu kapot getrokken. Ik probeer een andere 300watt voeding.

Nogsteeds de zelfde foutcode FF.

Specs in sig.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

bvd.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
geheugen :?

• Vlabakje90
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 16:00 schreef Cutebritney het volgende:
geheugen :?
Waarom zou dit kapot zijn? een kwartier voordat ik die XP erin zette was hij nog perfect. En ook zonder geheugen moet hij piepen, en een andere foutcode als FF geven.

/edit
Bedankt voor de snelle rely! :)

Verwijderd

Ik kan me vagelijk herinneren dat oudere bios-sen niet goed met XP's overweg kunnen. Ik zag net op epox.com dat er twee dagen geleden een nieuwe is uitgekomen. Misschien moet je dat es proberen.

Verwijderd

Waarschijnlijk bios, ik had soortgelijke problemen...
Gewoon mee teruggaan naar de winkel en een nieuw moederbord vragen. Dan zouden je problemen opgelost moeten zijn.

• Vlabakje90
  • Niet online
Ik had in de search ook al gevonden dat het aan de BIOS zou kunnen liggen, maar waarom doet mijn oude proc het dan niet gewoon?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 31 mei 2002 16:06 schreef Vlabakje90 het volgende:
Ik had in de search ook al gevonden dat het aan de BIOS zou kunnen liggen, maar waarom doet mijn oude proc het dan niet gewoon?
en als je dan eerst je bios reset :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Bios reset al geprobeerd en daarna de Duron erin gestopt?

Misschien instellingen van slag door de Xp cpu waardoor die ook de Duron niet goed meer herkend.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Vlabakje90
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 16:09 schreef chucky666 het volgende:

[..]

en als je dan eerst je bios reset :?
Dat heb ik al velen malen gedaan.

Ook heb ik al de jumpers voor de 100/133Mhz geprobeerd.

Verwijderd

De 8KHA+ is bij voorbaat toch al een moederbord wat Athlon XP plug-and-play geschikt uit de winkel komt?

• Vlabakje90
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 16:46 schreef Gordijnstok het volgende:
De 8KHA+ is bij voorbaat toch al een moederbord wat Athlon XP plug-and-play geschikt uit de winkel komt?
Dat wàs hij nog niet. iig niet toen ik hem kocht, dat blijkt wel weer :) . De AthlonXP was er toen nog niet, en ik heb nog nooit geflashed.

(gelezen in andere topics en andere fora)

Verwijderd

FF betekent dat ie probleemloos door de post (power on selftest) is gekomen, en dat ie probeert te booten.
Krijg je wel beeld, is de monitor wel goed aangesloten, heb je dat soort dingen al gecontroleerd?

• Vlabakje90
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 16:55 schreef _laaf_ het volgende:
FF betekent dat ie probleemloos door de post (power on selftest) is gekomen, en dat ie probeert te booten.
Krijg je wel beeld, is de monitor wel goed aangesloten, heb je dat soort dingen al gecontroleerd?
Kijk eens in het boekje. Voorin bij de FAQ wel te verstaan.

En lees mijn 1e post ook nog maar eens goed. :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 16:56 schreef Vlabakje90 het volgende:

[..]

Kijk eens in het boekje. Voorin bij de FAQ wel te verstaan.

En lees mijn 1e post ook nog maar eens goed. :)
sorry, had in de appendix gekeken, en daar staat boot attempt. Maar hij geeft bij mij altijd FF aan als hij gepost heeft. Dus het hoeft niet altijd op een fout te duiden.

• Vlabakje90
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 17:00 schreef _laaf_ het volgende:

[..]

sorry, had in de appendix gekeken, en daar staat boot attempt. Maar hij geeft bij mij altijd FF aan als hij gepost heeft. Dus het hoeft niet altijd op een fout te duiden.
Ja klopt, maar het vreemde was dat hij geen enkele andere code gaf, terwijl hij normaal bij het booten veel meer codes dan alleen FF gaf. Een fout dus. :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 17:05 schreef Vlabakje90 het volgende:

[..]

Ja klopt, maar het vreemde was dat hij geen enkele andere code gaf, terwijl hij normaal bij het booten veel meer codes dan alleen FF gaf. Een fout dus. :)
daar lijkt het dan op ja.
maar dan weet ik het verder ook niet meer.

Helaas kan ik je niet verder helpen.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Op vrijdag 31 mei 2002 17:05 schreef Vlabakje90 het volgende:

[..]

Heb je niet toevallig 2 videokaarten in je pc hangen?
Dat heb ik ook een paar keer gehad. Ik had een AGP en een PCI videokaart en na een bios reset ging ie booten op m'n PCI videokaart, terwijl alleen de monitor op m'n AGP aan stond. Dat was wel ff schrikken...

• Vlabakje90
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 17:10 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

Heb je niet toevallig 2 videokaarten in je pc hangen?
Dat heb ik ook een paar keer gehad. Ik had een AGP en een PCI videokaart en na een bios reset ging ie booten op m'n PCI videokaart, terwijl alleen de monitor op m'n AGP aan stond. Dat was wel ff schrikken...
Nee...

Staat trouwens ook in mijn specs :P
Pagina: 1