Toon posts:

a7v333 mobo, xp1800+ temperatuur-vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel domme vragen, hieronder, maar ik zet dan ook voor het eerst zelf een kast in elkaar.
Ik had een asus p2l97, nu een a7v333 met athlon 1800+
Nu heb ik dit ff ingebouwd in de oude kast, met alleen de oude koeling + de cpu fan die bij de athlon zat toen ik hem kocht)
Is dat genoeg? Met de kst open is de cpu 53C en het mobo 30C,
maar ik heb een tijdje de kap er weer opgehad en toen kroop hij omhoog naar cpu 59C en mobo 38C.
Hoe ver kan ik dit laten gaan voor ik risico loop? Ik heb het idee dat de fan van de voeding niet echt goed meer is, hij rammelt, dus ik zal wel een nieuwe case gaan halen, maar dat kan pas over 1 loonstrookje ;)

Alle settings zijn nog zoals het mobo uit de doos kwam; waar kan ik het best de cpu-tempareture treshhold en die van mobo-temperature zetten? CPU staat standaard op 86C en mobo op 60, maar is dat niet te hoog? En aangezien nog niks overclocked is, wat doet hij dan als hij dat bereikt? COmputer uitzetten?

Wat advies zou fijn zijn :D

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Athlon's kunnen technisch gezien tot 90*C werken. Ik zou echt hard stoppen boven de 70 graden.

De standaard koeling is goed genoeg, of je moet een betere willen kopen :)

Het belangrijkste is een goede airflow in de kast: kabels rond maken, intake en outtake fan erbij.

Dan zal het wel goed komen :Y)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Inderdaad, mijn processortje werd stressed 75 graadjes.

Andere cooler (CoolerMaster HHC-001) deedt het aanzienlijk beter maar nog steeds 65 graden stressed.

Toen een aantal CaseFans geplaatst (1x80mm intake, 1x80mm outtake, 2xEnermax 90mm voor de lol...).

Nu draait 'ie stressed op 48,5 tot 50 graden...

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

Op vrijdag 31 mei 2002 19:51 schreef Conquistador het volgende:
Athlon's kunnen technisch gezien tot 90*C werken. Ik zou echt hard stoppen boven de 70 graden.
Ik heb een XP 2100+ op een A7V333 mobo en is na gamen 70+ graden. Als ik gewoon windows draai en dan check in de bios is het 60-65 graden.

Dis beetje warm?

The Unpredictable Striker!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 07:57
Op vrijdag 31 mei 2002 15:47 schreef Zenow het volgende:
een a7v333 met athlon 1800+
Soms bij MyCom geweest? >:)

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Mijn cpu werd vanmiddag 70 graden op mijn asus a7v333. Wanneer het warmer wordt, wordt de kasttemperatuur en mijn cpu ook warmer.... het wordt tijd dat ik mijn casefans aanschroef zodat zij harder draaien.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op vrijdag 31 mei 2002 20:34 schreef Lightah het volgende:

[..]

Ik heb een XP 2100+ op een A7V333 mobo en is na gamen 70+ graden. Als ik gewoon windows draai en dan check in de bios is het 60-65 graden.

Dis beetje warm?
Wil opzich best hoor... Zolang je geen rare artifacts krijg in games ( vage dingen in beeld die daar zegmaar niet thuishoren :) ) of je systeem totaal gaat flippen is er niks aan de hand....

Alleen is dit als je wil gaan ocen geen goede basistemp om mee te beginnen ;)
De mijne - stressed 60 - wil al niet.... :(

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1