Toon posts:

Pixels en subpixels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben nu al enige tijd bezig geweest om er achter te komen hoe het zit met pixels en subpixels.

Wie kan mij nu uitleggen wat ze zijn, welke worden door fabrikanten gezien als echt erg.

Ik heb namelijk in mijn tft scherm een paar donkere puntjes, ze werken wel maar zijn net wat donkerder dan de andere.

Op mijn laptop heb ik een verlicht puntje.

Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ik ken ze onder de naam DEAD pixels (zwarte, niet oplichtende pixels) en HOT pixels (continue oplichtende pixels)

alleen wat echt erg is weet ik niet.

Gebruik de search eens en zoek ook op de termen die ik je heb aangereikt. Misschien levert dat wat op.

Verwijderd

gewoon kapotte pixels, moet je us kijken hoeveel de fabrikant er toestaat op 1 scherm, als je er meer hebt kun je um terugsturen d8 ik

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

een subpixel is 1 van de 3 kleuren op je beeldscherm, dus een rode, groene of blauwe 'dot', een pixel is een combinatie van 3 van die punten, 1 van elke kleur uiteraard.

dat constant verlichte puntje is een hot pixel, 1tje die niet meer uitgaat.

Een kapotte subpixel zie je niet zo snel, behalve als je een egale blauwe/groene/rode achtergrond neemt. als 1 van de subpixels niet meer functioneerd dan krijg je op die plaats een verkeerde/geen kleur te zien.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site