Bios voor Geforce 3 ti200

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59
Ik heb de search al gebruikt, maar die topics zijn te oud en niet recent ->niet compatible met mijn kaartje :)

Ik ben op zoek naar het nieuwste BIOS voor mijn Leadtek Winfast Geforce 3 ti200.
In het boekje staat dat ik naar de site van Leadtek moet gaan, maar daar vind ik niks :?

Nu ben ik al opzoek geweest met google enzo en dan vind ik ook wel iets, maar het moet wel betrouwbaar zijn. Het moeten dus niet van die "home-made" BIOSjes zijn waar risico's aan zitten.

weet iemand waar ik die kan halen?

• Mentalist
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Nergens, je hebt standaard al een bios op je kaartje zitten, als je problemen hebt/meer snelheid wilt kun je beter met drivers gaan kloten.

Als op de site van leadtek niks staat zijn er blijkbaar nog geen bios-updates uit :o

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• internetinfo
die site is gewoon brak, want welke kaart ik ook aanklik voor welk OS ook, hij vindt niks.
hij zoekt niet eens, want als je iets anders aan klikt (bijv. drivers) dan geeft ie echt een tabel.

niet dat hij dan iets weergeeft |:(

• internetinfo
heeft het eigenlijk wel nut om het bios te flashen?

zo ja, wat zijn de echte voordelen?

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

en wil je de bios hebben om te occen of gewoon om verbeteringen er in te krijgen.
Als leadtek em niet het zijn er geen verbeteringen

Meneer 1000 has spoken......

• internetinfo
Op vrijdag 31 mei 2002 20:26 schreef dude123 het volgende:
en wil je de bios hebben om te occen of gewoon om verbeteringen er in te krijgen.
Als leadtek em niet het zijn er geen verbeteringen
beide :)

en dat er niets op die site staat, ligt gewoon aan slecht onderhoud want er staan ook geen drivers op.
ook niet voor andere producten :X

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 31 mei 2002 20:28 schreef internetinfo het volgende:

[..]

beide :)

en dat er niets op die site staat, ligt gewoon aan slecht onderhoud want er staan ook geen drivers op.
ook niet voor andere producten :X
Als je niet weet waarom je een nieuw bios wilt hebben dan moet je het niet nemen. Een nieuw bios moet je alleen hebben voor speciale OC opties of omdat je kaart niet op een bepaald mobo werkt. OCen kun je ook met powerstrip volgens mij... En voor zover ik weet werkt die kaart echt wel op gangbare mobo's (wegwezen met dat Super7 ding :P).

• internetinfo
Op vrijdag 31 mei 2002 22:01 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Als je niet weet waarom je een nieuw bios wilt hebben dan moet je het niet nemen. Een nieuw bios moet je alleen hebben voor speciale OC opties of omdat je kaart niet op een bepaald mobo werkt. OCen kun je ook met powerstrip volgens mij... En voor zover ik weet werkt die kaart echt wel op gangbare mobo's (wegwezen met dat Super7 ding :P).
een tweaker (zoals ik :7 ) wil natuurlijk altijd het nieuwste van het nieuwste.
ik heb hier en daar opgestoken dat je wat meer uit je kaartje kan persen.
Mijn kaartje draait nu al op volle toeren, zie mijn specs.

Ik wil het niet doen omdat het niet goed draait, maar voor de performance. Of merk ik daar niets van?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 31 mei 2002 22:42 schreef internetinfo het volgende:

[..]

een tweaker (zoals ik :7 ) wil natuurlijk altijd het nieuwste van het nieuwste.
ik heb hier en daar opgestoken dat je wat meer uit je kaartje kan persen.
Mijn kaartje draait nu al op volle toeren, zie mijn specs.

Ik wil het niet doen omdat het niet goed draait, maar voor de performance. Of merk ik daar niets van?
Nee daar merk je waarschijnlijk echt niks van. Bios fixt alleen ernstige bugs als compatibiliteit met bepaalde moederborden (mijn Viper 2 schijnt niet op Via694x mobo's te werken zonder bios upgrade, ik had de nieuwe bios er al eens eerder opgezet voor het geval hij ooit op zo'n bord zou komen dus waarschijnlijk kom ik er nooit achter of hij had gewerkt op mijn huidige 694x bord zonder bios update.).

Als een nieuw bios bepaalde functies zou activeren zou het performance winst kunnen geven, maar dat komt volgens mij echt niet/sporadisch voor. Als het zou bestaan dan zou je die bios patch wel makkelijker hebben kunnen vinden.

Je kunt altijd nog met die home-made bios zooi gaan kloten, meestal werken ze denk ik wel. Als je pech hebt heeft 1 of andere buthead een corrupt bios op het internet voor je gezet zodat je je kaart verneukt maar meestal valt dat wel mee.

Risico van tweaker zijn >:).
Ik zou er gewoon vanaf blijven, als het al performance winst geeft is die verwaarloosbaar. Ga liever je bios settings tweaken, veel meer effect :D

• internetinfo
Op zaterdag 01 juni 2002 00:26 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Ga liever je bios settings tweaken, veel meer effect :D
bedoel je het BIOS van me mobo of van me videoplank?

als je het mobo bedoelt hoeft het niet meer, die zijn allemaal perfect afgesteld :)
die van me videoplank nog niet, is daar nog een perfect progie voor?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 01 juni 2002 11:08 schreef internetinfo het volgende:

[..]

bedoel je het BIOS van me mobo of van me videoplank?

als je het mobo bedoelt hoeft het niet meer, die zijn allemaal perfect afgesteld :)
die van me videoplank nog niet, is daar nog een perfect progie voor?
Bios op je videokaart kun je meestal niet afstellen, bij die Aopen kaart kon het wel, die GF2GTS. Ik bedoelde inderdaad het bios van je mobo :D

• internetinfo
nog maar een schopje omhoog dan maar :z

misschien is er nog hoop

Verwijderd

Er staat een link naar denvidia bios editor op de site van Guru3d, op de site van de nvidia bioseditor staan een heleboel verschillende biossen(bia?) waaronder een nieuw eadtek bios, die ik er nu ook op heb zitten, klokte meteen meer over. Via de bioseditor kun je ook dingen in je videobios zelf veranderen, als fastwrites aan/uit en klokspeeds

Verwijderd

ik heb sinds kort ook een nieuwe geforce 3 ti 200 van leadtek en die werkt niet echt goed onder xp.
Het systeem is niet echt stabiel en ik heb alle nieuwe drivers geprobeerd maar nog steeds is mijn systeem instabiel wat kan ik hieraan doen.
Alvast bedankt.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

-= Very annoying forum person =-

• internetinfo
Oke, ik heb nu mijn BIOS geflashed naar versie "3.20.00.19.00"
Hij draait goed, maar je kan met die NVIDIA BIOS edditor ook instellingen aanpassen, maar ik heb daar dus totaal geen verstand van. En ik ben dus bang mijn kaartje te verneuken.
Kan iemand mij duidelijk uitleggen wat ik moet veranderen om optimale prestaties uit mijn kaart te halen?

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als ik hem zeg dat ik er een TI500 ipv een TI200 in heb zitten? Loopt hij dan dus sneller?

Bedankt

Verwijderd

met nvidia bios editor kan je heel makkelijk bios editten, het geheugen en de core hoger zetten gaat ook soepel.

Tip eerst softwarematig overklokken met bijvoorbeeld nvmax, powerstrip etc. dan weet je hoe hard ie kan, en dan in bios die waarden meegeven..

Verwijderd

Flash hem in ieder geval niet als een 500, het is echt heel kut om het weer terug te moet veranderen met zo'n lage resolutie en slechte kleuren. De drivers installeren dan namelijk niet meer. Om hem tot een 500 te flashem moet je een weerstand op de kaart verandren en dat is het werk niet waard. Door de kloksnelheden op 240/500 te zetten heb je dezelfde kloksnelheden en totale snelheid, want de ti500 is veerder precies hetzelfde als de ti200.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Doe gewoon voorzichtig.

Haal eerst je oude Bios uit het geheugen met die Bios-editor. Bewaar deze op diskette, liefst op 2. Zet er gelijk de flashtool bij.

Ga dan stap voor stap het bios editen. Draai hier ook een ti200 met 285/460. Hoger kan nog wel, maar word instabiel.

Suc6

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• internetinfo
Op zondag 16 juni 2002 17:37 schreef Madrox het volgende:
Doe gewoon voorzichtig.

Haal eerst je oude Bios uit het geheugen met die Bios-editor. Bewaar deze op diskette, liefst op 2. Zet er gelijk de flashtool bij.

Ga dan stap voor stap het bios editen. Draai hier ook een ti200 met 285/460. Hoger kan nog wel, maar word instabiel.

Suc6
285/460 :? met een geforce 3 ti200 :? hoe doe je dat :?

Ik kom nu op 254/561, maar die core krijg ik niet veel hoger denk ik.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

*Schop* :)

Ik heb ook dat tooltje van Ray Adams gebruikt om mijn Leadtek GF3 Ti200 te flashen, maar wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar om de corespeed te veranderen?

Memspeed lukt wel, die staat nu op 500 ipv de default 400.
Maar ook als ik overal 200 invul voor de core, dan zegt Powerstrip na de flash nog steeds 175/500 ipv de beoogde 200/500... :(

Iemand enig idee hoe dit komt?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Misschien kijkt powerstrip naar het type voor de snelheid en naar of hij software is overgeklokt: Het geheugen wil bij de verschillende types wel eens wat wisselen, maar de core niet, want ide wordt maar voor een snelheid gemaakt.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Niet alleen PowerStrip zegt 175MHz, maar alle andere proggies die ik probeer ook. Dus de core staat wel degelijk nog op 175MHz. Is het mogelijk om gewoon een BIOS van een GeForce 3 te flashen ipv dat van een GeForce 3 Ti200?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Pagina: 1