NIC Express --> Performance Problemen

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik had 3x Realtek 8139C NICs in mijn systeem hangen, en ik heb de NIC Express software geinstalleerd.

Ik heb dit uitgetest met 2 andere computers (met Realtek NICs) die een film gingen kopieren via m'n FTP. Maar wat bleek, de performance was giga-slooom (komt maar nauwelijks boven de 60 Mbit) en na een tijdje was dit ongeveer 1 Mbit :(

Dus, ik mail naar IPMetrics en zij hadden wel eerder van dit probleem gehoord en raadde me 3com 10/100 NICs aan.

Dus ik vanmorgen naar de winkel en ik kocht 3x 3com 10/100 NICs (product# 3C905C-TX-M). Maar, nu ik weer een test draai gebeurd er hetzelfde!

Kan iemand me uitleggen hoe dit kan? :?
Ik moet morgen naar een LAN Party en het spul moet getrunked worden.

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 18:43
Misschien zijn je schijven te traag?

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ehmmmm, check m'n sig.

De hdd's van de andere comp's zijn allemaal ATA66.

Verwijderd

Gooi eens een sniffer over dat netwerk en kijk eens of er een hoop Source Quench berichten komen na verloop van tijd ofzo.. of misschien andere errors... misschien brakke kabels met hoge error rate of anders een netwerk kaart die niet lekker communiceerd met het systeem en daardoor zijn buffers niet kan legen richting systeem....
Kan van alles zijn maar zoals bij alle netwerk problemen van onder naar boven oplossen met OSI model... dus eerst netwerk fysiek ..dan connectie tussen de twee netwerk kaarten dan het protocol en dan de applicatie...
Doe misschien ook eens een floodping ping -f op unix .. onder windows weet ik het niet uit mijn hoofd maar dan worden er minstens 100 ping messages per seconde verstuurd en kijk eens hoeveel je dan verliest na verloop van tijd....
Ping is NIC <-> NIC en spreekt niets anders aan zoals bijv applicatie of zelfs maar buffers...

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Dat hele nic express werkt zoiezo brak. als je een switch hebt die port trunks ondersteund heb je misschien nog een kansje. maar mijn ervaringen zijn dat het rete traag is. verder zul je van pc naar pc nooit boven de 12,mb uit komen, omdat hij een connectie op maar een netwerkkaart kan regelen. het werkt dus pas met meerdere clients.