Toon posts:

koelkast maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

zo las het de titel al aangeeft ben ik een koelkast aan het bouwen. deze koelkast werkt als volgt ik heb een peltier een kleine (30 watt) deze wil ik op een waterblok gaan plaatsen. Hij komt met de koude kant op het water blok zodat het water koud word. Deze word rond gepomt loopt door een sproeikop in een pvc buis waarbij oppervlakte vergroting op treedt zodat de lucht in de buis koud wordt.
Er zit ook nog een scheef t stuk tussen de pvc buis. Dit scheefe t-stuk heeft geen rechte 3 opening maar een schuin om hoog/laag lopende. Oke volgen jullie het nog. Nou aan deze 3 de opening heb ik met 2 90 graden bochten en wat pcv buis een 180 graden hoek gemaakt. Aan het einde hiervan zit een 8x8 cm fan die de koude lucht aan zuigt.
Maar helaas heb ik heen waterblok en vrij weinig geld dus ga ik het zelf maken. Want toen ik bij search kijk heb ik wel wat gezien maar geen antwoord. Ok wel logish want ik doe precies het omgekeerde van wat jullie doen. :)
Maak water koud in plaats van warm.
Ik zou graag willen weten of koper ook net zo goed warmte geleid als kou? of dat ik een andere matriaal moet hebben.
Want dit staat niet in de binas :(

BVD

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Ik zou graag willen weten of koper ook net zo goed warmte geleid als kou? of dat ik een andere matriaal moet hebben.
We hebben het hier over 1 materiaalconstante, dus warm of koud geleiden... daar is geen sprake van.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Topicstarter
oke

maar die matriaal constante is gebaseerd op de geleiding van energie (warmte)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Hou der wel rekening mee dat 1 kant van de peltier heel heet word en deze ook koeling nodig zal hebben. Normaal gebruik je hier een waterblok voor om de hitte te transporteren naar de radiator waarna hij op dit veel grotere opvervlak zijn warmte kwijt kan.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik ik moet het nu helaas doen met een iet wat kleine luchtkoeling die eerst op mijn duron zat