Samba als PDC en Win2000 BDC

Pagina: 1
Acties:

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
Ik heb dus een samba server en een w2k server. Alleen nu was de vraag is het mogelijk, om de samba server als PDC te laten fugeren en de win2000 bak als bdc

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb er geen ervaring mee (die BDC dan), maar ik denk niet dat het kan, omdat Win2K een Active Directory structuur nodig heeft.
Overigens gedraagt Samba zich als een NT4 domein, misschien dat een Win2kserver wel kan BDC-en met een NT4-domein? Zou je eens op moeten zoeken. In dat geval lijkt het me wel mogelijk.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
als w2k zich kan aanpassen aan een NT4 domein. Dan zou hij zich ook kunnen aanpassen aaan een samba domein want die simuleerd weer een NT4 domein toch >>>> of is dat een beetje rare gedachten kronkel

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Arjan A

Cenosillicafoob

Op vrijdag 31 mei 2002 15:22 schreef wigwam het volgende:
als w2k zich kan aanpassen aan een NT4 domein. Dan zou hij zich ook kunnen aanpassen aaan een samba domein want die simuleerd weer een NT4 domein toch >>>> of is dat een beetje rare gedachten kronkel
Lijkt me idd logisch, maar zoals gezegd, geen ervaring mee. Helaas :) Tijd om lekker te hacken dus.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Een win2k AD server kan in mixed mode draaien icm met NT4 BDC's maar er mag geen NT4 PDC zijn.

Dus samba BDC + win2k AD mixed mode moet wel gaan.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

hier gevonden: (copy/paste)
http://www.samba.org/samba/ftp/docs/htmldocs/samba-pdc-howto.html

What can't we do ?

*

Become or work with a Backup Domain Controller (a BDC).
*

Participate in any sort of trust relationship (with either Samba or NT Servers).
*

Offer a list of domain users to User Manager for Domains on the Security Tab etc).
*

Be a W2K type of Domain Controller. Samba PDC will behave like an NT PDC, W2K workstations connect in legacy mode.

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1