Does killing time damage eternity?
ik denk dat dit heel erg lastig gaat worden. Netter is misschien om overal een soort utp-stopcontacten te maken (met eventueel een 220V stopcontact ernaast voor de voeding), en deze dan naar een switch/hub te bedraden. Zo een stopcontactje is meestal wel netjes weg te werken... Nadeel is dan wel dat de vergaderzaal een vrijwel vaste opstelling moet hebben...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Ja, maar de bedoeling is dus dat zo'n toestel op het midden van een redelijk grote tafel komt te staan. Anders lopen er rond de tafel veel te veel kabel van iedereen (netwerk en/of voeding)...
Verwijderd
die "stopcontacten" in het tafelblad maken en dan een switch eronder?
Doorsnede blad, aanzicht (bij 40 personen ca):
Doorsnede blad, aanzicht (bij 40 personen ca):
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Persoon 1------+-*-----------------*-+-------- Persoon 20
| | | | | |
| | | ======== | | |
| | |-----=SWITCH=----| | |
| | ======== | |
| | | |
(tafelpoot)| |-----Stekkerdoos-----| |(een tafelpoot) |
Dit is inderdaad een goede oplossing, maar ik ben niet echt een schrijnwerken en ik denk ook niet dat ze hun eiken tafel in stukken gaan zagen...
Maak gewoon een soort "bak" voor op tafel.
Maak die bak zo'n 10 cm hoog. De randen bouw je vol met stopcontacten. Dus rondom prik.
Bovenin monteer je dan een switch, zodat utp plugjes er bovenin geprikt worden.. Klaar
Moet je alleen een kleine switch hebben (ivm hoogte) of een switch beetje tweaken ivm aansluitingen.
Maak die bak zo'n 10 cm hoog. De randen bouw je vol met stopcontacten. Dus rondom prik.
Bovenin monteer je dan een switch, zodat utp plugjes er bovenin geprikt worden.. Klaar
Moet je alleen een kleine switch hebben (ivm hoogte) of een switch beetje tweaken ivm aansluitingen.
Is de vergaderzaal al ingericht ?
Wij hebben hier namelijk bureau's waarvan je het tafelblad naar je toe kunt trekken.
Zo 'schuif' je dus het blad een stukje en onder het burau licht dan een bak waar je stekkerdozen en hubs enzo in kunt vrotten.
Als je klaar bent schuif je het bureaublad weer terug en hoef je alleen nog maar het kabeltje in je PC te douwen.
Wij hebben hier namelijk bureau's waarvan je het tafelblad naar je toe kunt trekken.
Zo 'schuif' je dus het blad een stukje en onder het burau licht dan een bak waar je stekkerdozen en hubs enzo in kunt vrotten.
Als je klaar bent schuif je het bureaublad weer terug en hoef je alleen nog maar het kabeltje in je PC te douwen.
Op maandag 03 juni 2002 11:32 schreef Koffie het volgende:
Is de vergaderzaal al ingericht ?
[zeik-modus]Op maandag 03 juni 2002 11:28 schreef opleiding het volgende:
Dit is inderdaad een goede oplossing, maar ik ben niet echt een schrijnwerken en ik denk ook niet dat ze hun eiken tafel in stukken gaan zagen...
Als je nou eens eerst een topic leest
[/zeik-modus]
Mooiste oplossing is hiervoor draadloos natuurlijk. Mocht dit niet gaan, dan vind ik zelf de soho-switches van 3com er nog wel netjes uit zien.Ook nokia heeft nog wel mooi ogende modellen. Het lijkt me het belangrijkste dat het er een beetje bij kleurt. Als je alles zwart hebt, is zo'n grijze hub/switch natuurlijk geen gezicht. Dan wil je dat ding ook in zwart hebben, en overspuiten maakt het er ook niet mooier op. Dan kun je beter een merk nemen dat die dingen al in die kleur levert (in dit geval dus SMC...die hebben mooie kleine 8poorts (misshien ook wel meer poorten)hubs met een zwarte kast.)
w-lan ? 0 kabeltjes, en de accesspoint prop je ergens in het plafond oid. (even als de prijs niet boeit
)
Aan wireless lan had ik ook al gedacht, maar bestaat dat ook een soort wireless hub voor een toestel of 10?
En heeft iemand dan nog een idee ivm voeding?
Iemand Wireless power??
Iemand Wireless power??
Dat heet dan een AccesspointOp maandag 03 juni 2002 13:57 schreef opleiding het volgende:
Aan wireless lan had ik ook al gedacht, maar bestaat dat ook een soort wireless hub voor een toestel of 10?
Iemand Wireless power??
Wireless voeding?? nuh.. is trouwens niet perse nodig, gewoon volle accu's hebben, of niet lang vergaderen
[Volledige affik modus]Op maandag 03 juni 2002 11:36 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
[..]
[zeik-modus]
Als je nou eens eerst een topic leest
[/zeik-modus]
Dit is due een eigenschap van het bureau. Of denk jij dat we elk bureau wat we hier binnen krijgen gaan lopen moddenWij hebben hier namelijk bureau's waarvan je het tafelblad naar je toe kunt trekken.
Je kent het wel, normale bureau's hebben ook zo'n bak onderin. Deze moet je dan van onder losklikken om kabels in te kunnen vrotten.
Wij schuiven simpelweg het bureablad een stukje naar ons toe, leggen de kabels/stekkerdozen/hubje netjes en schuiven het blad weer terug.
Dit zijn bij ons dus de standaard bureau's die zelfs een typdoos krijgt, dus way duur zullen ze niet zijn.
Kwestie van ff zo'n Ahrend catalogus doorspitten.
[/Volledige affik modus]
euhhhhh.....Op maandag 03 juni 2002 14:24 schreef Koffie het volgende:
[..]
[Volledige affik modus]
[..]
Dit is due een eigenschap van het bureau. Of denk jij dat we elk bureau wat we hier binnen krijgen gaan lopen modden
Je kent het wel, normale bureau's hebben ook zo'n bak onderin. Deze moet je dan van onder losklikken om kabels in te kunnen vrotten.
Wij schuiven simpelweg het bureablad een stukje naar ons toe, leggen de kabels/stekkerdozen/hubje netjes en schuiven het blad weer terug.
Dit zijn bij ons dus de standaard bureau's die zelfs een typdoos krijgt, dus way duur zullen ze niet zijn.
Kwestie van ff zo'n Ahrend catalogus doorspitten.
[/Volledige affik modus]
dan blijft het punt van DJ Smiley toch staan; namelijk dat ze al tafels hebben gekocht, en dat ze die niet gaan vervangen...?...
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Tja, het mag natuurlijk wel wat kosten, anders moet je niet gaan klagen dat het er mooi uit moet zien.....daarbij is wireless niet eens meer zo belachelijk duur. Zeker niet voor een bedrijfOp maandag 03 juni 2002 11:41 schreef wibblemoo het volgende:
w-lan ? 0 kabeltjes, en de accesspoint prop je ergens in het plafond oid. (even als de prijs niet boeit)
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Daar zat ik ook al aan te denken nav jou post 
Maar goed, ontopic weer
Dat staat nergens zo expliciet vermeld, voor hetzelfde geld moet die kamer nog ingericht worden en hebben ze nu 1 eiken tafel ofzo?Op maandag 03 juni 2002 14:33 schreef Spider.007 het volgende:
[..]euhhhhh.....
dan blijft het punt van DJ Smiley toch staan; namelijk dat ze al tafels hebben gekocht, en dat ze die niet gaan vervangen...?...
Maar goed, ontopic weer
Het is inderdaad zo dat de huidige tafel blijft bestaan.
Ik ga nu ff zoeken op "accespoint" als dat blijkbaar zo heet.
Iedereen alvast bedankt voor de info of reactie.
Graag nog meer info als je iets weet.
Ik ga nu ff zoeken op "accespoint" als dat blijkbaar zo heet.
Iedereen alvast bedankt voor de info of reactie.
Graag nog meer info als je iets weet.
Pagina: 1