[topic dicht, raar hoor]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Nou ik heb gedaan wat ik kon, de search gebruikt google gebruikt, vrienden gevraagd.

dit [topic=510837/1/25] topic heb ik geopend omdat ik niet weet hoe ik een database kan beheren(maken/veranderen/enz.) in MS-SQL. (ja ik ben een newbie.... net begonnen met PHP)

In de search kan ik ook geen antwoord op deze vraag vinden. Aangezien dit te maken heeft met databases,php,sql heb ik het topic geopend in programming en webscripting. Ik zag daar toch ook duidelijk staan dat het bestemd was voor onderwerpen gerelateerd aan Mysql. MS SQl lijkt mij toch niet zoveel anders.

Nu heb ik dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag..

Mijn verzoek is dan ook om dit topic weer te openen en anders zou ik graag van de persoon die dit topic gesloten heeft een antwoord op mijn vraag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 01:57
P&W is idd bedoeld voor oa het aanmaken van databases. Maar uw vraag had daar niet echt iets mee te maken. Het was eerder een vraag hoe je een db kunt aanmaken met een bepaald programma en waar je dat programma kunt vinden. Heeft niet echt iets met P&W te maken imo.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb het idee dat het dichtgaan van topics iets te maken heeft met het feit dat sommige mensen onderin het scherm wat extra opties hebben en daar af en toe gebruik van maken als het uitkomt ;) :+

Serieus:
Je topic zit imho terecht dicht.
Als je een provider hebt die je ms sql als db aanbiedt dan zal die ook het beheer daarvan hebben geregeld.
Bij die provider vragen is dus het devies.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 13:54 schreef whoami het volgende:
P&W is idd bedoeld voor oa het aanmaken van databases. Maar uw vraag had daar niet echt iets mee te maken. Het was eerder een vraag hoe je een db kunt aanmaken met een bepaald programma en waar je dat programma kunt vinden. Heeft niet echt iets met P&W te maken imo.
Mijn vraag had wel degelijk betrekking op het aanmaken van databases en had helemaal niets vandoen met het vinden van een dergelijk programma. Ik wilde ook weten wat de mogelijkheden waren voor het beheren van een database met MS-SQl. Ik heb geloof ik alleen gevraagd of een programma gratis is of niet.

Verder heb ik bij de provider ook het een en ander gevraagd, maar zoals ik in het topic al zei, had ik niet het idee dat deze persoon mij goed kon helpen.

Zo wilde ik onder meer de volgende dingen weten:

Is MS-SQl manager de enige beheer tool van MS-SQl ?
Is er geen mogelijkheid voor MS Access ?
Wat voor tools zijn er nog meer in omloop ? (gratis)

Door het sluiten van dit topic heb ik daar geen antwoord op kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op vrijdag 31 mei 2002 14:03 schreef Xoverride het volgende:

Mijn vraag had wel degelijk betrekking op het aanmaken van databases en had helemaal niets vandoen met het vinden van een dergelijk programma. Ik wilde ook weten wat de mogelijkheden waren voor het beheren van een database met MS-SQl. Ik heb geloof ik alleen gevraagd of een programma gratis is of niet.
Maar het had niets programmeertechnisch in zich.
Verder heb ik bij de provider ook het een en ander gevraagd, maar zoals ik in het topic al zei, had ik niet het idee dat deze persoon mij goed kon helpen.
Maar dan ga je het toch eens bij een andere persoon van die provider vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 14:06 schreef whoami het volgende:

[..]

Maar het had niets programmeertechnisch in zich.
[..]
Database gerelateerd was toch ook goed :? anders moeten jullie dat even uit het forum halen daar staat het namelijk wel.
Het programmeer en webscripting forum bij uitstek voor echte applicaties, php, MySQL!!, asp, etc.
Maar dan ga je het toch eens bij een andere persoon van die provider vragen?
Mijn provider bestaat maar uit 1 persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op vrijdag 31 mei 2002 14:08 schreef Xoverride het volgende:

Database gerelateerd was toch ook goed :? anders moeten jullie dat even uit het forum halen daar staat het namelijk wel.
Laat ik het anders stellen. Je vraag was meer iets van 'hoe werk ik met MS SQL Server of met die Enterprise Manager. Dit heeft misschien wel iets met DB's te maken, maar niet met het opzetten ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
SQL != PHP, dus dat je een PHP n00b bent is geen excuus (dat is het nooit)

Maar dit is wel heel! erg! basic hoor. Zelfs http://www.sqlcourse.com geeft hier in de eerste les een antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 14:10 schreef whoami het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen. Je vraag was meer iets van 'hoe werk ik met MS SQL Server of met die Enterprise Manager. Dit heeft misschien wel iets met DB's te maken, maar niet met het opzetten ervan.
Nou dit had wel te maken met het opzetten van een database namelijk 'Hoe' en 'Waarmee' m.b.t. het gebruik van MS-SQL en de beschikbare 'tools' hiervoor.

Om op Glimi te reageren, ik heb geen problemen met SQL(lees mijn topic even zou ik zeggen), maar met de database/DBMS die nodig is voor MS-SQL...

En SQL != DB en al helemaal niet aan DBMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Uw vraag was ook niet echt bevorderlijk:
Wat moet ik doen...
Zelf iets proberen en uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op vrijdag 31 mei 2002 14:14 schreef Xoverride het volgende:

[..]
Om op Glimi te reageren, ik heb geen problemen met SQL(lees mijn topic even zou ik zeggen), maar met de database/DBMS die nodig is voor MS-SQL...

En SQL != DB en al helemaal niet aan DBMS
Waarom gebruik je dan niet gewoon SQL? Of is dat gewoon een domme denkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 14:16 schreef whoami het volgende:
Uw vraag was ook niet echt bevorderlijk:
[..]

Zelf iets proberen en uitzoeken.
Ja hallo, is dit een grap ofzo.....

Ik zit hier toch wel op een forum geloof ik, als we allemaal zelf gingen proberen en uitzoeken was hier niemand meer geweest..

Hier komt nog eens bij kijken dat ik mijn post al begin op te sommen met hetgeen ik 'allemaal al gedaan heb'.

Sorry hoor maar ik heb nog geen goede argumenten gehoord waarom mijn topic dichgeknalt is.

Ja het is een newbie vraag, maar wel een goede waar wellicht meer mensen eens wat aan kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 14:16 schreef Glimi het volgende:

[..]

Waarom gebruik je dan niet gewoon SQL? Of is dat gewoon een domme denkwijze?
Nou met SQL trek je onder mee gegevens uit een database en als ik een topic open met de vraag hoe ik een database maak en beheer als ik weet dat de server draait op MS-SQL, dan vind ik je vraag m.b.t. het gebruik van sql niet zo heel erg 'helder'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Maar ik wil er niet teveel omheen draaien.

De hoofdvraag was " Hoe maak en beheer ik een database op een server die draait op MS-SQL"

Naar mijn mening staat dit topic in het juiste forum en had niet gesloten moeten worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Neen, het hoort dan nog eerder thuis in SA.

Lees ook deze eens : [topic=397053/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op vrijdag 31 mei 2002 14:21 schreef Xoverride het volgende:
Nou met SQL trek je onder mee gegevens uit een database en als ik een topic open met de vraag hoe ik een database maak en beheer als ik weet dat de server draait op MS-SQL, dan vind ik je vraag m.b.t. het gebruik van sql niet zo heel erg 'helder'.
Je hebt in SQL verschillende onderdelen:

1) Statements waarmee je de database kan muteren
2) Statements waarmee je gegevens uit de database kan halen

In 1 horen oa CREATE DATABASE, CREATE TABLE, ALTER TABLE, DELETE DATABASE, DROP TABLE, UPDATE <tabelnaam> ed ed.

Met SQL is MS SQL ook gewoon te beheren dus. Nog sterker waarschijnlijk, die tool roept alleen de juiste SQL commando's aan met de juiste parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 31 mei 2002 14:24 schreef Xoverride het volgende:
De hoofdvraag was " Hoe maak en beheer ik een database op een server die draait op MS-SQL"
je houdt van woordspelletjes, ik lees namelijk daar:
Ik vroeg me af of ik Acces2000 hiervoor kon gebruiken, maar ik kan in de software niets vinden.

Ik heb van iemand anders gehoord dat MS-sql manager een oplossing kan bieden.
als je echt zo eigenwijs bent dat dat topic in P&W behoort kan ik je het enige juiste antwoord daar geven:
"schrijf zelf een beheer-programma"

in SA of eventueel PNS (al betwijfel ik of dit goed genoeg is, gewoon een helpdesk-vraag voor je provider) zou je eventueel behulpzamer antwoorden kunnen krijgen
Naar mijn mening staat dit topic in het juiste forum en had niet gesloten moeten worden..
je hebt alle recht op een mening, maar ik neem aan dat jij in je forum-interface geen sluit en move-knopjes hebt staan, daarom is het beter om te 'proberen' te luisteren naar mensen die dat wel hebben, cq de mods.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 14:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je houdt van woordspelletjes, ik lees namelijk daar:
[..]

als je echt zo eigenwijs bent dat dat topic in P&W behoort kan ik je het enige juiste antwoord daar geven:
"schrijf zelf een beheer-programma"

in SA of eventueel PNS (al betwijfel ik of dit goed genoeg is, gewoon een helpdesk-vraag voor je provider) zou je eventueel behulpzamer antwoorden kunnen krijgen
[..]

je hebt alle recht op een mening, maar ik neem aan dat jij in je forum-interface geen sluit en move-knopjes hebt staan, daarom is het beter om te 'proberen' te luisteren naar mensen die dat wel hebben, cq de mods.
Het gaat toch niet alleen om 'zelf dingen te schrijven' |:( je kan er toch ook terecht voor database vragen!

Nee ik heb geen sluit en move knopjes, daar gaat dit topic ook niet over. Als ik niet naar mensen wil luisteren open ik ook geen topic heh. IMHO lopen er een beetje teveel mensen rond met sluit knopjes en deze af en toe een beetje raar toepassen, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 14:29 schreef Glimi het volgende:

[..]

Je hebt in SQL verschillende onderdelen:

1) Statements waarmee je de database kan muteren
2) Statements waarmee je gegevens uit de database kan halen

In 1 horen oa CREATE DATABASE, CREATE TABLE, ALTER TABLE, DELETE DATABASE, DROP TABLE, UPDATE <tabelnaam> ed ed.

Met SQL is MS SQL ook gewoon te beheren dus. Nog sterker waarschijnlijk, die tool roept alleen de juiste SQL commando's aan met de juiste parameters.
En ga ik die SQl dan invoeren in

a) MS ACCESS
b) MS-SQL manager
c) PHP code
d) Ik heb geen idee
e) Goeie vraag voor een topic in PnW

Welke wordt het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 31 mei 2002 14:41 schreef Xoverride het volgende:
Het gaat toch niet alleen om 'zelf dingen te schrijven' |:( je kan er toch ook terecht voor database vragen!
klopt helemaal :)

Je kan er ook vragen hoe je bepaalde dingen in je database op kan lossen. Maar het vragen naar een handleiding (letterlijk vraag je dat niet nee) voor MSSQL ben je toch beter af op de website van microsoft en/of bij je provider.
Sterker nog, over het algemeen hoort je provider het DBA werk op zich te nemen (database administration) en dus ook het aanmaken van databases.

Ik zou hem daar eens op aanspreken als ik jou was, scheelt jou een hoop geknoei en kan je rustig verder gaan met je php+mssql applicatie(s) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 14:48 schreef ACM het volgende:

[..]

klopt helemaal :)

Je kan er ook vragen hoe je bepaalde dingen in je database op kan lossen. Maar het vragen naar een handleiding (letterlijk vraag je dat niet nee) voor MSSQL ben je toch beter af op de website van microsoft en/of bij je provider.
Sterker nog, over het algemeen hoort je provider het DBA werk op zich te nemen (database administration) en dus ook het aanmaken van databases.

Ik zou hem daar eens op aanspreken als ik jou was, scheelt jou een hoop geknoei en kan je rustig verder gaan met je php+mssql applicatie(s) :)
De database is ook aangemaakt, maar ik vroeg me af hoe ik deze kan beheren (nieuwe tabellen aanmaken enz). Kan dit met MS Access of niet, zo ja hoe doe ik dat dan..

Ik wil helemaal geen handleiding voor MS-SQL en ik hoef ook niet te weten hoe het werkt, ik wil alleen weten of dit 'de enige tool' is die dit kan beheren.

Ik heb daar simpelweg geen antwoord op gekregen en krijg ik nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Dit had je ook zo niet vermeld in uw topic.

Een nieuwe tabel creeëren kun je ook dmv het SQL statement CREATE TABLE. Verwijderen dmv DROP TABLE enz...
Dit zijn allemaal SQL-keywords en als uw SQL kennis goed is (zoals je zelf zegt), moeten die dingen u toch iets zeggen.
Je kan ze ingeven in bv. Query Analyzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 14:56 schreef whoami het volgende:
Dit had je ook zo niet vermeld in uw topic.

Een nieuwe tabel creeëren kun je ook dmv het SQL statement CREATE TABLE. Verwijderen dmv DROP TABLE enz...
Dit zijn allemaal SQL-keywords en als uw SQL kennis goed is (zoals je zelf zegt), moeten die dingen u toch iets zeggen.
Je kan ze ingeven in bv. Query Analyzer
Ja maar ... Ja maar ik ben nu echt de weg kwijt.

Je moet toch een database hebben om SQL uberhaupt te kunnen gaan gebruiken..

Waar maak ik die database dan in ??
Hoe stuur ik die naar de MS-SQL server toe ??

Ik snap ook wel dat ik met sql tabellen kan maken en verwijderen, maar dan moet je wel een DB hebben.. :?

Kijk in Mysql heb je zo'n webinterface waar je gewoon in je browser tabellen kan maken. In MS-SQl niet heb ik me laten vertellen, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op vrijdag 31 mei 2002 14:43 schreef Xoverride het volgende:

[..]

En ga ik die SQl dan invoeren in

a) MS ACCESS
b) MS-SQL manager
c) PHP code
d) Ik heb geen idee
e) Goeie vraag voor een topic in PnW

Welke wordt het ?
f) Feitelijk wil ik weten welke tools er zijn om een database te beheren. Dit moet in SA omdat P&W gericht is op het ZELF maken van software of structuren, niet voor het kiezen van tools

Ik ga voor f
Op vrijdag 31 mei 2002 15:00 schreef Xoverride het volgende:

[..]

Ja maar ... Ja maar ik ben nu echt de weg kwijt.

Je moet toch een database hebben om SQL uberhaupt te kunnen gaan gebruiken..

Waar maak ik die database dan in ??
Hoe stuur ik die naar de MS-SQL server toe ??

Ik snap ook wel dat ik met sql tabellen kan maken en verwijderen, maar dan moet je wel een DB hebben.. :?

Kijk in Mysql heb je zo'n webinterface waar je gewoon in je browser tabellen kan maken. In MS-SQl niet heb ik me laten vertellen, vandaar mijn vraag.
Nee dat is niet zo, dat je een db nodig hebt voordat je SQL kan gaan invoeren. Waarom denk je da tik het over het CREATE DATABASE statement had.

Zo'n zogenaamde webinterface maakt gewoon gebruik van SQL om al die zut uit te voeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 15:01 schreef Glimi het volgende:

[..]

f) Feitelijk wil ik weten welke tools er zijn om een database te beheren. Dit moet in SA omdat P&W gericht is op het ZELF maken van software of structuren, niet voor het kiezen van tools

Ik ga voor f
[..]

Nee dat is niet zo.
Ja kijk als je het zo stelt is het prima, dat wil ik inderdaad weten, maar toen ik mijn topic opende had ik het idee dat ik in het PnW forum goed zat, omdat het database gerelateerd was.

Sluiten van het topic vind ik dus niet een goede oplossing, eventueel moven had beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op vrijdag 31 mei 2002 15:04 schreef Xoverride het volgende:
Sluiten van het topic vind ik dus niet een goede oplossing, eventueel moven had beter geweest.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#05
Goed, zoals gezegd, zet je thread in het juiste forum! De moderators en admins kunnen threads weliswaar verhuizen als het per ongeluk een keer misgaat, maar we zijn niet je moeder die de rotzooi achter je opruimt. Gewoon goed opletten waar je het neerzet. Soms kan het zijn dat je je topic niet meer kan zien. Dat kan gebeuren als het gemoved is naar een van de General Chat fora, waar je nog geen leesrechten hebt (zie verderop). Simpel gezegd heb je dan pech gehad. Het is niet mogelijk om de topicstarter alleen toegang tot zijn/haar topic te geven. Probeer in het juiste forum te posten, het constant moeten verhuizen van topics kost veel tijd. Topics die ECHT verkeerd geplaatst zijn worden sowieso dicht gedaan.
kan ie doen
kan ie ook laten ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 15:01 schreef Glimi het volgende:

Waarom denk je da tik het over het CREATE DATABASE statement had.
Ja ik snap wat je bedoelt, maar ik zocht iets in de richting van beheer tools.

Niet zo leuk om alles met de hand in te vullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 15:06 schreef D2k het volgende:

kan ie doen
kan ie ook laten ;)
Jammer, want nu heb ik geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Try again zou ik zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 15:18 schreef whoami het volgende:
Try again zou ik zeggen. ;)
Hoezo heb je hem al gemoved naar SA dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op vrijdag 31 mei 2002 15:19 schreef Xoverride het volgende:

[..]

Hoezo heb je hem al gemoved naar SA dan?
Nee, C&P de tekst, verduidelijk hem en open gewoon een nieuw topic in SA. Succes!
Pagina: 1