welke geluidskaart kopen?? (hercules vs. creative)

Pagina: 1
Acties:

• artijn
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart. En na wat rond kijken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik of een Hercules fortissimo II (digital edition) of een soundblaster Audigy (oem) wil kopen. Maar ik weet niet welke
(Een andere goede suggestie is altijd welkom)
Aangezien ik nogal veel problemen lees en hoor over creative in combinatie met een via chipset neig (zo goed gespeld?)ik naar een hercules.

Wie kan mij helpen met het doorhakken van de knoop

--eisen--
Ik wil graag digitale uitgang hebben. En minsten 4.1 analoge uitgangen. Hij zal het meeste gebruikt worden voor spellen en het kijken van films.
En hoe zit het eigenlijk met de ondersteuning in spellen is EAX tegenwoordig alleen nog belangrijk?

Verwijderd

heb zelf een soudblaster live 5.1 deze bevalt erg goed en heb geen problemen met de via chipset. Deze kaart kost ook maar iets van 40 euro en heeft een digitale uitgang en zoals de naam al zegt ondersteunt deze het 5.1 speaker systeem.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Koop gewoon een hercules game theaterXP ofzoiets ...
Mooi kaartje en zo'n breaK-out box.

• artijn
  • Niet online
Ik ben er vergeten bij te zeggen dat ik niets om een breakout box geeft (ik heb alleen een 4.1 of 5.1 analoge en een 1 digitale uitgang nodig)

En ik wil niet (veel) meer dan ongeveer 70-80 Euro uitgeven

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 14:55

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Op vrijdag 31 mei 2002 14:34 schreef artijn het volgende:
Ik ben er vergeten bij te zeggen dat ik niets om een breakout box geeft (ik heb alleen een 4.1 of 5.1 analoge en een 1 digitale uitgang nodig)

En ik wil niet (veel) meer dan ongeveer 70-80 Euro uitgeven
Ja dan zou ik tog voor SB 5.1 gaan.
lekker Goedkoop ( ik heb de duurste versie en heb geen probs met Xp en of via)

theworldforizabel.la

• artijn
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 15:26 schreef OutSIdeR het volgende:

Ja dan zou ik tog voor SB 5.1 gaan.
lekker Goedkoop ( ik heb de duurste versie en heb geen probs met Xp en of via)
En dat is met een breakout box?
Welke aansluitingen heb je standaard op je kaart zitten?
En als laatste vraag :) speel je veel spellen en kijk je veel films. zo ja hoe is de ondersteuning? (bv de digitale uit bij films)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
toch even vragen, waarom is terratech geen optie ? drivers ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Zoek eens voor de grap op creative kaarten, bv soundblaster live, dan heb je je antwoord heel snel:-)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 16:51 schreef ernst het volgende:
toch even vragen, waarom is terratech geen optie ? drivers ?
Mijn vraag ook al ja.. Ik heb een Terratec DMX X-fire 1024 en NO PROBLEMS met XP bijv.

Is toch "zelfde" als die Fortissimo?

• artijn
  • Niet online
Ik zei toch of een andere oplossing >:)

Ik heb inderdaad naar een terratec geken maar daarvan is de driver ondersteuning inderdaad een punt waarop ik ben afgeknapt. Van de berichten die heb gelezen dan.

En ten tweede er is nu een nieuwe versie van de hercules fortissimo II. die ook dts uit via de sp/dif kan
Pagina: 1