grafisch cisco router instellen.

Pagina: 1
Acties:

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
ik weet dat er een grafisch tool is om cisco routers in te stellen.
kan iemand mij zeggen wat het is.

alvast bedankt

Verwijderd

Ja, staat bij cisco op de website zelf (cmaker2.5.008.exe) weet niet precies waar.

Ik heb hem laatst gebruik om mijn 800's te installeren, maar volgens mij kan hij alles.

suc 6

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
Op vrijdag 31 mei 2002 13:39 schreef Popi het volgende:
Ja, staat bij cisco op de website zelf (cmaker2.5.008.exe) weet niet precies waar.

Ik heb hem laatst gebruik om mijn 800's te installeren, maar volgens mij kan hij alles.

suc 6
bedankt ik heb hem gevonden maar niet op de site van cisco :(

Verwijderd

Staat ook op de site van cisco hoor moet je alleen even een formpje invullen en gewoon ipv reseller / enduser even CCNA student invullen is geen probleem.
Daar staat overigens zonder verdere verplichtingen 2.6 voor download.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 31 mei 2002 13:39 schreef Popi het volgende:

suc 6
Yeah right! waarom zou je dan je CCNA nog gaan halen?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 22:15 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

Yeah right! waarom zou je dan je CCNA nog gaan halen?
Zodat je gewoon met een seriele console in plaats van met vage grafische tooltjes je dozen kunt configureren bijvoorbeeld?

Verwijderd

nou.. een van de redenen is dat je met configmaker niet alles kan configureren, en zeker niet onderhouden...
Het werkt aardig voor begin configs, maar zijn niet echt optimaal...
mijn 2 centen...
Op vrijdag 31 mei 2002 22:47 schreef Grasvezel het volgende:

[..]

Zodat je gewoon met een seriele console in plaats van met vage grafische tooltjes je dozen kunt configureren bijvoorbeeld?

Verwijderd

Cisco Works is leuk om even snel alle routers aan elkaar te knopen maar om heftige goed afgeschermde configuraties met access lists te maken enzo moet je toch gewoon een configuratie kunnen schrijven en dat gaat niet met knopjes helaas.
Basis configuraties maken en je configuraties vanaf een plek beheren is ciscowork/cisco configmaker perfect. MAAR om een super config te maken nee... dan moet je toch nog steeds weten waar je mee bezig bent.
Ben CCNA en bijna CCNP.... en ook omdat mijn baas CCNA / CCNP op prijs stelt ...... maar dat is extra info buiten dit topic om..

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 31 mei 2002 22:47 schreef Grasvezel het volgende:

[..]

mijn vraag was retorisch bedoeld ;)

ik heb ook o.a. mijn CCNA, en er zijn dus gewoon klanten die verwachten dat CM 2.6 het zelfde kan als ik...

sure :Z

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1