[PHP] Database beheer

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Ik ben dus net begonnen met PHP, maar ik heb een vraag.

Ik heb een eigen domein en die gasten daar draaien MS-sql. Hoe kan ik een database daar createn en beheren?

Ik vroeg me af of ik Acces2000 hiervoor kon gebruiken, maar ik kan in de software niets vinden.

Ik heb van iemand anders gehoord dat MS-sql manager een oplossing kan bieden.

Wat moet ik doen........... ?

• whoami
  • Laatst online: 19:30
Kun je je vraag dan niet beter aan die gasten daar vragen? Ik ben er zeker van dat zij een beter antwoord kunnen verzinnen.

https://fgheysels.github.io/

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 13:22 schreef whoami het volgende:
Kun je je vraag dan niet beter aan die gasten daar vragen? Ik ben er zeker van dat zij een beter antwoord kunnen verzinnen.
Nou dat heb ik gedaan, en hij begon over MS-sql manager. Mijn vraag is of dit de oplossing is en of ik wellicht ook Access kan gebruiken en zo ja hoe dan....

• whoami
Neen. MS SQL -> MS SQL Server. Om een databank te maken in MS SQL Server heb je de Enterprise manager nodig. Da's een tool die bij SQL Server zit.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Waarschijnlijk bedoelt hij SQL Enterprise Manager: de tool om database's aantemaken en te beheren (plus alle andere zaken op het gebied van MS SQL).
Waarschijnlijk kun je het ook wel vanuit Access, maar dan zou je SQL moeten leren. Kijk gewoon een keer naar SQL Enterprise Manager en je zult zien hoe makkelijk dit is.

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 13:25 schreef whoami het volgende:
Neen. MS SQL -> MS SQL Server. Om een databank te maken in MS SQL Server heb je de Enterprise manager nodig. Da's een tool die bij SQL Server zit.
Dus ik heb MS-SQL enterprise manager nodig... ? een andere manier is uitgesloten..?

Ik kwam in de search ook dingen tegen van upsize in Access, geen idee wat het was, maar het leek iets met MS-SQl en Access te maken te hebben...

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 13:27 schreef wezep het volgende:
Waarschijnlijk bedoelt hij SQL Enterprise Manager: de tool om database's aantemaken en te beheren (plus alle andere zaken op het gebied van MS SQL).
Waarschijnlijk kun je het ook wel vanuit Access, maar dan zou je SQL moeten leren. Kijk gewoon een keer naar SQL Enterprise Manager en je zult zien hoe makkelijk dit is.
SQL is geen probleem, dat lukt me prima (gelukkig :) )

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Maar ik heb geen MS-SQL manager dus vandaar dat ik me afvraag of het op een andere manier kan...

edit:

Het zal ook wel niet gratis te krijgen zijn (legaal)

• whoami
Neen, het is niet gratis te verkrijgen...
Maar waarschijnlijk kan je ook een MS SQL databank aanmaken door gewoon CREATE DATABASE, CREATE TABLE ... SQL statements.

Verder heeft dit eigenlijk niet veel met P&W te maken.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.