Toon posts:

draytek router 2200E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo kan iemand mij op een simple manier uitleggen hoe je via de draytek router verbinding kunt maken met een pc binnen mijn eigen netwerk, en ja ik weet dat er manaul is maar daar kom ik niet uit ( een oudere generatie netwerkt ook).
Dus alvast bedankt

kabelinternet
Windows XP pc 1
windows 98 pc 2

• heuvelman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 20:21
De laatste CT magazine (nederlandse versie van het duitse blad)schrijft hier behoorlijk uitgebeid over.
Begint met delen van internet verbinding.
Dan met verhaal over routers.
Dan met het installeren daarvan.

Ook met een FAQ over troubleshooting.
Dus misschien is dat wat voor je.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die vigor heeft een ingebouwde switch dus moet je gewoon ff de FAQ lezen over een LAN aanleggen. Staat stap voor stap duidelijk beschreven.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
misschien heb je hier nog iets aan:
configureren van de router: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/algemeen/vigor_router.html
en instellen client pc's: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/algemeen/vigor_win98.html
Trouwens op www.draytek.nl is ook veel info te vinden. Ik heb zelf die router ook en het was eerlijk gezegd 5 minuten werk om het ding aan de gang te krijgen. :+

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36
Er zit volgens mij een heel duidelijke snelstarthandleiding bij..

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:22
Dat heeft niks met je Draytek router te maken, maar is gewoon een kwestie van beide Windows-versies juist configureren.

Het handigst is om op je Win XP PC een user aan te maken met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord als waarmee je op je Win 98 PC bent aangemeldt.

Overigens mag dit wachtwoord standaard niet leeg zijn, tenzij je de group policy op de XP machine aanpast.

Dan wat shares aanmaken waar die gebruiker bij mag en klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de handleiding van de router gelezen, moet toegeven dat ik er geen hout van snap zal de leeftijd zijn.
Onder welk instelling kan ik de pc met elkaar laten verbinden via de router?.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Met de Draytek nieuw uit de doos hoef je als beginner alleen de specifieke gegevens van de Internet provider in te vullen. Dit wordt heel duidelijk verteld in de handleiding en op de Draytek site. Al het andere laat je zoals het is.

Al je PC's in je netwerk instellen op dynamic IP. De Draytek zal ze dan automatisch voorzien van de juiste IP gegevens. Vervolgens je netwerk kabels in de Draytek steken en klaar. Je kan hierna zowel shared het Internet op en tussen PC's onderling netwerken.

Je hoeft dus echt (heel) weinig te doen of te weten. Pas als je wat meer wil dan alleen shared internet, firewall, VPN's of server functies gaar draaien etc. moet je wat meer gaan doen en weten. No offense, maar doe eerst FF ervaring op met de(ze) basis.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op zaterdag 01 juni 2002 16:35 schreef McJohn het volgende:
Ik heb de handleiding van de router gelezen, moet toegeven dat ik er geen hout van snap zal de leeftijd zijn.
Onder welk instelling kan ik de pc met elkaar laten verbinden via de router?.
Vergeet gewoon even dat het een router is en lees de FAQ voor het aanleggen van netwerken even door. In principe zal het niet veel meer zijn dan het aansluiten van je kabels en het instellen van het juiste netwerkprotocol.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1