[Win32] CTRL+P simulatie

Pagina: 1
Acties:

• ADJVooDoo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 13:20
Ik wil in een programma een CTRL+P toetsen combinatie simuleren. Heb het al redelijk voorelkaar, alleen heb nu een vreemd probleem.
Ik stuur de Messages rechtstreeks naar de handle van het window die ze moeten ontvangen. In dit geval de Media Player. Gewone enkele toetsen werken wel.
Als ik de toetscombinatie gewoon naar Windows stuur, dan werkt het wel. Maar ik wil niet dat het nodig is dat Media Player actief is. De focus heeft.
Met WinSight ben ik al aan het onderzoeken geweest. Hij genereert precies dezelfde messages als ik gewoon CTRL+P in druk of ze genereer met een programma die ze direct naar het goede window stuurt. Alles is gelijk, wParam en lParam.

Zie ik iets over het hoofd?
Andere toetsen reageert de Media Player wel op. Bv F9 en F10, voor het volume.

Ben een programmaatje aan het maken die signalen van een afstandsbediening ontvangt en dan daarmee andere programma bestuurd. WinAmp werkt al. Makkelijk joh, WinAmp met afstandsbediening. Nu wil ik Media Player ook zo maken, alleen Media Player heeft als sneltoetsen allemaal CTR+X toestencombinaties. En dat lukt nou net niet.

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

taal :?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• ADJVooDoo
C++ Builder 5.
Lijkt mij niet dat het zoveel uitmaakt welke taal ik gebruikt.

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

titel gefixt
het heeft er hier vooral mee te maken met wie er je topic gaan lezen ;)
<hr>
en nu weer ontopic

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

taal maakt idd niet uit, maar het is wel win32 ;)

maar goed, hoe stuur je de messages precies? Misschien kun je beter SendInput () gebruiken

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

ik had zoiets ooit met winamp.
Het kwam er op neer dat ik een WM_COMMAND moest versturen. Het programma reageert waarschijnlijk niet op de toetsencombinatie zelf, maar op een popupmenu waar die toetsencombinatie in opgegeven is. Doormiddel van WinSight kan je terug zien welke parameters die vereist.

ik heb het nooit echt gesnapt, maar bij mij werkte het. (ik weet niet of dit in jouw geval geld, maar je kan er naar kijken)

• ADJVooDoo
Dat van die WM_COMMAND kan ik wel even bekijken. Volgens mij laat ik WinSight die messsages niet loggen. In CTRL+x naar WinAmp sturen werkt ook niet.

Dus dan zou windows, als je een CTRL toetsencombinatie gebruikt nog een message sturen. Anders kan ik geen verklaring bedenken. Dat kan dan wel een die WM_COMMAND message ofzo zijn.

Bedankt voor de tip.

• ADJVooDoo
Op vrijdag 31 mei 2002 14:44 schreef .oisyn het volgende:
taal maakt idd niet uit, maar het is wel win32 ;)

maar goed, hoe stuur je de messages precies? Misschien kun je beter SendInput () gebruiken
PostMessage() gedruik ik. Met SendInput() werkt het wel, maar dan kunnen er alleen messages naar de actieve window gestuurd worden. Ik wil rechtstreeks naar de window sturen, zodat hij niet actief hoeft te zijn.
Pagina: 1