Toon posts:

[C#] Zelf gemaakte autorun

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k probeer zelf een programma'tje te schrijven wat als een soort van autorun functioneert maar dan voor bepaalde CD's (met een bepaalde soort bestanden). Nu dacht ik dit eerst te kunnen doen met een FileSystemWatcher, maar deze raporteerde niets op het moment dat ik een CD in de speler deed. Toen heb ik een while in een aparte thread geschreven die voortdurend kijkt welke bestanden er op de CD staan met een try er bij om er voor te zorgen dat de thread niet abort als er geen CD in zit. 'k vind dit alleen niet echt een nette methode aangezien het de computer laat happeren op het moment dat er een CD in de speler wordt gedaan, daarna gaat ie echter gewoon weer verder (en doet 't programma nog niet wat het moet doen, maar daar ben ik nog mee bezig). Overigens is het de bedoeling dat 't progje als een service gaat draaien :).

Iemand een beter idee om iets dergelijks te doen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je in winxp autrun krijgt voor een cd kan je toch gewoon opgeven welk programma hij aanroept om de cd af te spelen. Dat kan je dan gewoon gebruiken

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 14:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Of met een autorun.inf in de root van de CD die dan een app aanroept die ook op die CD staat.. Of zijn de CD's al kant en klaar??? Dan lijkt mij de eerdergenoemde oplossing een oplossing (een oplossing die een oplossing is :+ )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat er geen autorun.inf file'tje op de CD staat, en die kan ik er nu ook niet meer bij zetten.

Ennuhm, die functie van Windows XP zou een optie kunnen zijn, maar dan moet ik eerst weten hoe 'k er een programma bij kan zetten, en bovendien moet er dus een programma met een bepaalde parameter (een bestand, maar dat bestand staat dus niet op de CD) meekrijgen.