Toon posts:

Gigabyte GA-7vrxp bios settings...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het eerst in me leven een pc in elkaar gezet. Tot nu toe ben ik daar redelijk tevreden mee, mede dankzij de search hier. Ik heb het gigabyte GA-7VRXP moederbord i.s.m een athlon xp 1800+. Die proc loopt niet de juiste snelheid...1000 nog iets. dat klopt, had ik hier gelezen. Dus in de bios dat ding van 100 naar 133 gezet, evenals het geheugen naar 333 gezet. Windows 2000 wil dan echter niet meer opstarten.
Geheugen weer teruggezet op auto...hetzelfde. W2000 start alleen op als ik die proc weer terugzet naar auto..of by hardware...maar in beide gevallen loopt het te langzaam.

Je hebt naast de proc ook nog iets zitten...ck-ratio. ook iets wat je naar 133 kan zetten. ook dat geprobeerd. w2000 geeft weer een blauw scherm. Haal ik wat dingen door elkaar, ik snap niet zo goed wat ik fout doe.

Verwijderd

Topicstarter
lees net ergens dat w2000 het niet prettig vind als je cpu snelheden gaat veranderen. ik had dat zeker moeten veranderen voordat ik w2000 installeerde?

anyway...ik snap er geen hol meer van. Dat ckratio moet ik zeker op 11.5 zetten of zo (1553:133=11.6)???? Maar wat moet ik dan met 'CPU host clock' wat ik in de bios zie staan? wat is DAT dan weer..

En wat moet ik met mijn DRAM freq doen? ik heb samsung 333 geheugen...dus logischerwijs denk ik dan dat je dat op 333 moet zetten. maar was er niet iets met double date...dus dat het op de helft moet staan...dus op 166 of zo.

vragen, vragen, vragen..

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10

miekol

erm

Heb je de dipswitch wel op 133 gezet of heb je in BIOS van 100 naar 133 gezet? Denk niet dat dat werkt namelijk :) De FSB 100/133 dipswitch zit ergens rechts in het midden van het bord ongeveer.

Misschien heb je hier wat aan, ik heb zelfde mobo en deze bios instellingen:

FSB Dipswitch op mobo zelf dus ok 133 en dan:
Top performance: Disabled
Fast Command: Normal
DDR: 333mhz
CAS 2 en 1t command
En PCI Delay disabled en dan bij bij pc management/health
vcore + 7,5% en agp op 1,7v (en als dipswitch op 133 staat staat cpu host clock (fsb) als het goed is ook meteen op 133)

Deze instellingen zijn eigenlijk voor als je probs heb met gf4 ti 4400 maar goed ze werken ook wel met andere vid kaarts :P