Toon posts:

[2,5" HDD] Welke???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil een 2,5" HDD kopen voor in mijn desktop (met een 2,5"-> 3,5" convertertje). Nu weet ik alleen niet welke echt goed en stil is. De hardeschijf moet minimaal 30GB en in Nederland te koop zijn.

Hebben jullie een advies? Dus merk, type en waar te koop?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

www.tweakers.net/pricewatch
daar kun je er iig genoeg vinden.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
[nieuwsschierig mode]

waarom een 2.5 inch in een desktop ? ze zijn duurder en langzamer als een gewone 3.5 inch.

[/nieuwsschiering mode]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 13:26 schreef wibblemoo het volgende:
[nieuwsschierig mode]

waarom een 2.5 inch in een desktop ? ze zijn duurder en langzamer als een gewone 3.5 inch.

[/nieuwsschiering mode]
Omdat ik zelf een kastje wil bouwen voor een via eden moederbordje en zo het kastje wat kleiner kan houden. Verder zijn laptop hardeschijven veel stiller dan 3,5" hdd's :Y)
Op vrijdag 31 mei 2002 13:24 schreef Terw_Dan het volgende:
www.tweakers.net/pricewatch
daar kun je er iig genoeg vinden.
Ja, dat snap ik ook wel, maar ik weet niet welke nou goed is. Dus wat is nou een goede 2,5" hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een merk?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:46
kheb zelf een toshiba 10gb. die doet het wel goed. iig is zon schijfje genoeg voor divx-en kijken en voor mp3's. maar als je over 100mbit gaat kopieren merk je al snel hoe sloom hij is.

Verwijderd

ik snap ook niet helemaal waarom je zo'n ding in een desktop zet......

als je dan toch geld uitgeeft, neem dan een 10.000 tpm SCSI schijf

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op vrijdag 31 mei 2002 14:28 schreef oldstock het volgende:
ik snap ook niet helemaal waarom je zo'n ding in een desktop zet......

als je dan toch geld uitgeeft, neem dan een 10.000 tpm SCSI schijf
Dat schrijft hij toch :? Stilte + ruimte..

Maareh, Rampheerde: Niet gaan lopen schoppen, anders gaat dit topic alsnog dicht.
(al vrees ik sowieso al dat je er niet veel aan zult hebben, zie eerste punt van de faq!)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 14:27 schreef slacksoff het volgende:
kheb zelf een toshiba 10gb. die doet het wel goed. iig is zon schijfje genoeg voor divx-en kijken en voor mp3's. maar als je over 100mbit gaat kopieren merk je al snel hoe sloom hij is.
Ik ben hier iig op GOT tegen gekomen dat die IBM dingen afgeraden werden, dus ik zit ook aan een Toshiba te denken. Is die van jouw 4200 RPM? Voor DivX en MP3 is die vast wel snel genoeg, maar is hij ook stil en van goede kwaliteit?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 14:36 schreef Twynn het volgende:

[..]

Dat schrijft hij toch :? Stilte + ruimte..

Maareh, Rampheerde: Niet gaan lopen schoppen, anders gaat dit topic alsnog dicht.
(al vrees ik sowieso al dat je er niet veel aan zult hebben, zie eerste punt van de faq!)
Oké.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor desktop drives raad ik IBM ook af, maar in 2,5" schijven schitteren ze:

Ik heb een IBM travelstar 20GB in m'n lappie gezet, en ik keek echt op van het geluidsverschil met m'n ouwe IBM 6GB. Plus dat ie een stuk sneller was.

Maar ik heb hiervoor veel gezocht, maar nog geen 'hele vracht ' klachten over deze soort IBM schijven gezien..

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verder zijn laptop hardeschijven veel stiller dan 3,5" hdd's
volgens mij is een barracuda IV stiller dan welke laptop hdd dan ook hoor.
Pagina: 1