Toon posts:

[EL] IC met 8 transistors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben op zoek naar een IC met minimaal 8 transistors erin. Bestaat zoiets? Zo ja: Waar kan ik vinden welk typenummer ik moet hebben? Is er niet ergens op internet een database van IC's waar ik in kan zoeken. Heb de search al gebruikt, en gegoogeld en op circuitsonline gekeken, maar ik kan nog niks vinden...

Help me out here :)

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hmm....... neem je processor, daar zitten een paar miljoen transistoren in |:(

Je kan beter iets duidelijker zijn ! :o

GMT-8

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
???

Heb je meer info?

waar heb je het voor nodig?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58

almightyarjen

When does the hurting stop?

(jarig!)
Ze bestaan wel, maar als ze in IC-vorm zitten zijn het meestal van die kleine niets voorstellende SMD gevallen...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 8 losse transistoren van het type: BC 547B en het leek me handiger als die allemaal in 1 IC zouden zitten... Maar zo aan jullie reacties te horen is dat niet echt mogelijk *D

edit:

Ik dacht eigenlijk wel dat dit mogelijk zou zijn, want er zijn toch ook IC's met bijvoorbeeld een heleboel comperatoren erin.. of niet?

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 12:14 schreef Joost-GOT-Websnel het volgende:
Ik heb nu 8 losse transistoren van het type: BC 547B en het leek me handiger als die allemaal in 1 IC zouden zitten... Maar zo aan jullie reacties te horen is dat niet echt mogelijk *D

edit:

Ik dacht eigenlijk wel dat dit mogelijk zou zijn, want er zijn toch ook IC's met bijvoorbeeld een heleboel comperatoren erin.. of niet?
Dat klopt, kan je de schakeling niet logisch oplossen? Dan kan je zulke IC-tjes gebruiken. Het komt in feite op hetzelfde neer :). Ik neem aan dat je de transistoren voor schakeldoeleinden gebruikt, of voor versterking?

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Op vrijdag 31 mei 2002 12:14 schreef Joost-GOT-Websnel het volgende:
Wat dacht je er mee te winnen? 8 torren maal 3 pennen = 24 pins IC. De meeste 24-pin DIP's nemen meer ruimte dan 8 torretjes in...

To terminate or not to terminate, that's the question...

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 12:19
Die ic's zijn er zeer zeker wel, maar volgens mij zijn die allemaal met 4 transistoren. Wat je wel kunt doen is zoeken naar een buffer / driver ic, die kunnen ook grotere stromen sturen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Jheronymus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 20:33

Jheronymus

Bavaria Bier consumer

Die buffer IC's zijn zeker cool, ze kunnen wel duur zijn!

Maar als je ze gewoon als schakelaar van kleine stroompjes wilt gebruiken kun je beter die torretjes (lees transistor) gebruiken

vb: HEF4066, ADG452 (duur)

Bier drinken is een van mijn grootste hobbies. s'avonds een vent, s'morgens absent !!!<P>http://specs.tweak.to/3670

Pagina: 1