PC crashed extreem vaak

Pagina: 1
Acties:

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Hallo

Ik heb een probleem, en ik weet ZEKER dat er al honderden topics over ge-opend zijn, maar ik kon in de search nix nuttigs vinden.

Het probleem:
Mijn pc crashed na een willekeurige tijd, iedere keer weer. Met crashen bedoel ik een "global freeze", dus alles stil, reguliere crash dus. Ik heb me pc eergisteren dus maar geformatteerd, maar geen succes, nog steeds crashes.

Mijn proc. loopt nu gewoon op 1200Mhz, dus niet meer overclocked, temp van proc gelijk na crash is rond de 43c, dus hij wordt nie te warm. Ook mijn ti200 is niet meer overclocked, en ik heb detonators 28.32 en 22.80 geprobeerd, maar geen resultaat. Ook mijn geheugen loopt nu weer op CAS2 @ 100Mhz (CAS3 @133 voorheen).

Verder heb ik haast nix aan proggies op me hd staan, vanwege de recente format. Wel heb ik KaZaA geinstalleerd, maar hij crashed ook zonder dat dat proggie draait.

Als laatst: m'n pctje blijft het snelst hangen als ik games opstart, zoals UT en Q3 etc.

Wie o wie weet waar het aan ligt

(ADMIN: gooi er dit keer PLZ!! geen slotje op, want ik weet nie of mijn pctje nog eens een keer zo lang aan blijft om dit te posten.)

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 13:13
Ik heb een jaar lang hetzelfde probleem gehad mijn mijn comp.
Het is niets software-matigs, want anders zou die na jou format C: wel werken.

Mijn Grafische kaart was f*cked-up.
Dus mijn advies:
Leen ff bij iemand zoveel mogelijk onderdelen, sloop die van jouw er een voor een uit en kijk bij welk onderdeel hij niet meer vastloopt.

Sterkte (ik weet hoe je je voelt :'( )

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

Ikzelf heb veel problemen gehad met een thunderbird 1300 op 13X100. Bij mij bleek het de proc zelf te zijn, want later heb ik een XP1700+ netjes aan het draaien gekregen.
Er zijn heel veel mogelijkheden waarom jou systeem onstabiel werkt:
Iets is mis, wat je zou kunnen proberen is je geheugen op cas 3 @ 100Mhz zetten. Als je geheugen brak is, zal hij zo het minst snel vast lopen.
Wat je verder kun proberen is alle extra hardware uit je pc zoals netwerkkaarten, modems, geluidskaarten, etc. Dus kaal opstarten en dan Q3 runnen (zonder geluid :P).

Suc7

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Ik herinner me ook dat mijn pctje gisteren een error gaf op AUX... zoiets van

Bladiebla... AUX, retry, Ignore, Fail... (in dos)

heeft dat er mee te maken?

Verwijderd

Als ik gis, dan denk ik bij AUX aan je geluidskaart, maar het zou ook een willekeurige error kunn zijn, omdat je systeem gewoon instabiel is.

Verwijderd

ik heb dit ook een half jaar aan moeten zien. ik heb de pc al verschillende keren terug gebracht en zelf wat dingen geprobeerd.. ze hebben uiteindelijk de bios maar geupdate en sindsdien nooit meer een freez.. :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die MSI is dat een KT133 of KT 133-a ?

Heb je mogelijkheid om je AGP voltage iets te verhogen ?
Ik verwacht namelijk dat daar het probleem zit.

Verwijderd

Climaximizer, ik heb exact het zelfde probleem, het is volop irritant als ff lekker bezig bent met iets, niet regelmatig opslaat en dan zomaar total/global freeze, gewoon echt helemaal niets meer. Het is volgens mij niet iets softwarematigs, ik heb afgelopen week mn pc geformateerd en XP er opnieuw opgegooid, nog steeds hetzelfde probleem.

Hij loopt ook el eens vast als ik gewoon nog niet ingelogd ben en het inlogscherm van winXP sytaat op, en volgens mij zijn er dan nog vrij weinig programma's opgestart. |:(

Verwijderd

Je bios even updaten, dat werkte bij mij iig.

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 12:34 schreef KillerAce_NL het volgende:
Die MSI is dat een KT133 of KT 133-a ?

Heb je mogelijkheid om je AGP voltage iets te verhogen ?
Ik verwacht namelijk dat daar het probleem zit.
T'is een MSI K7T Pro2, en geen ondersteuning voor 133Mhz fsb

Verwijderd

brak RAM?

Trek er eens wat Dimmetjes uit en test ze ff los van elkaar.

Althans, dat zou ik als eerste proberen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 31 mei 2002 13:14 schreef Climaximizer het volgende:

[..]

T'is een MSI K7T Pro2, en geen ondersteuning voor 133Mhz fsb
Heb zelf een K7T-PRO gehad (1 versie) had ook een KT133 chipset enlverde problemen op met een Geforce 256 toen (agp voltage te laag).

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:45

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ik heb het probleem ook zeer regelmatig. Zouden het de VIA 4in1 drivers kunnen zijn? Moet nog ff kijken hoe ik die er weer af sloop eigenlijk, maar ik vind het wel volop irritant

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij!
en toe was mijn Mobo en/of proc kapot.
als je nog garantie hebt gewoon terug naar de winkel, en ze lossen het maar op!

wat je ook kan proberen, is alles eruit halen en dan alles er goed indrukken.

ook je geheigen testen met memmtest kan handig zijn.

suc6

iRacing Profiel

Verwijderd

wat voor voeding heb je? Misschien loopt deze op z'n teentjes of is brak aan het worden?

Verwijderd

ik heb net een nieuwe 350 watt voeding :?

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Videokaart word gewoon te warm.
Heb hetzelfde probleem gehad toen ik me kast aan het modden was zat er geen enkele systeemblazer meer in en liep ook om de haver klap vast.
Vooral in games ging hij nog sneller hangen omdat hij je videokaart dan pas echt goed gaat gebruiken.

TIP
Draai je kast los en zet een 80 mm fan op je videokaart te blazen en probleem is opgelost.

Veel sterkte ermee.

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 15:15 schreef gsjonnie het volgende:
Videokaart word gewoon te warm.
Heb hetzelfde probleem gehad toen ik me kast aan het modden was zat er geen enkele systeemblazer meer in en liep ook om de haver klap vast.
Vooral in games ging hij nog sneller hangen omdat hij je videokaart dan pas echt goed gaat gebruiken.

TIP
Draai je kast los en zet een 80 mm fan op je videokaart te blazen en probleem is opgelost.

Veel sterkte ermee.
Als je me specs had bekeken, was het je misschien opgevallen dat ik mijn case allang gemod heb, ik heb NOGAL wat airflow, dus daar ligt het niet aan

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Kan een voeding echt brak worden, zoals iemand al aangaf in z'n post? Ik heb namelijk al de hele tijd een 235W voeding in me kast, en heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Ik weet wel dat 235W nogal aan de krappe kant is, zeker als je 2x 80mm fans, 1x 120mm fan, 1200Mhz Tbird, Thermaltake Superorb en nog wat andere shit in je case hebt zitten.

Als mijn voeding echt brak zou zijn, zo ineens, dan lijkt het me duidelijk dat ik em moet vervangen, maar welke moet ik dan nemen? Is 300W genoeg voor mijn pctje?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 14:04 schreef Climaximizer het volgende:
Kan een voeding echt brak worden, zoals iemand al aangaf in z'n post? Ik heb namelijk al de hele tijd een 235W voeding in me kast, en heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Ik weet wel dat 235W nogal aan de krappe kant is, zeker als je 2x 80mm fans, 1x 120mm fan, 1200Mhz Tbird, Thermaltake Superorb en nog wat andere shit in je case hebt zitten.

Als mijn voeding echt brak zou zijn, zo ineens, dan lijkt het me duidelijk dat ik em moet vervangen, maar welke moet ik dan nemen? Is 300W genoeg voor mijn pctje?
Yep daar ligt het volgens mij aan een 235 Watt voeding is wel erg weinig voor jouw AMD-systeem. Volgens mij moet een goeie 300 Watt voeding wel volstaan.

Ik had ook hetzelfde probleem en na mijn voeding te vervangen had ik niets meer van probs.

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Aangezien ik geen geld heb voor een nieuwe voeding (student, bla bla ;)) zat ik me het volgende af te vragen:

Ik heb nog een voeding uit een HELE oude pc liggen, te weten een 100,1W voeding
Zou ik deze voeding kunnen gebruiken voor mijn casefans en misschien HD + CDROM, en mijn "normale" voeding (235W) voor de rest?

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Het LIJKT te werken... nu maar hopen dat ie stabiel blijft ;)

Verwijderd

heet het probleem niet windows????

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Het probleem ZOU windows kunnen heten, als ook mijn bios op Windows zou lopen. Soms crashed ie namelijk ook al tijdens het booten (geheugen tellen etc.)

Pagina: 1