[XFree] meerdere videokaarten en GLX

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit met een probleempje waar niets over te vinden is :'(
Ik heb een 2e videokaartje in me pc gezet die geen glx aan kan en de config van X even aangepast zodat ik met 2 schermen kan werken 8-) .

Het probleem is nu dat als je 'Load "glx"' in je config zet dat X ook glx wil laden voor die 2e videokaart die dat helemaal niet kan. Ik wil echter wel graag glx op mijn tnt2 aanhebben, anders speelt het zo lastig spelletjes :+

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is, en zo ja, hoe? :?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59
Op vrijdag 31 mei 2002 12:06 schreef banaan-X het volgende:
Ik zit met een probleempje waar niets over te vinden is :'(
Ik heb een 2e videokaartje in me pc gezet die geen glx aan kan en de config van X even aangepast zodat ik met 2 schermen kan werken 8-) .

Het probleem is nu dat als je 'Load "glx"' in je config zet dat X ook glx wil laden voor die 2e videokaart die dat helemaal niet kan. Ik wil echter wel graag glx op mijn tnt2 aanhebben, anders speelt het zo lastig spelletjes :+

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is, en zo ja, hoe? :?
is het niet mogelijk voor beide videokaarten een aparte videodriver te loaden? bijvoorbeeld de tnt2 met de nieuwe nvidia drivers en die andere met drivers waar glx uitgeschakeld staat?
ken dit probleem niet maarja misschien heb je hier wat aan
drivers kun je kijken in Xf86Config-4 als tenminste die videokaarten apart behandeld worden in die config dat weet ik zo niet..

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

xinerama ondersteunt geen glx
dus als je geen dual head kaart hebt ook geen glx.
welk kan je 2x X draaien en dan met zoiets als x2x makkelijk met de 2 schermen werken. Dan gaat gamen etc ook goed.

Verwijderd

als je geen xinerama gebruikt en geen nvidia kaarten :P
dan kan het, en anders heb je pech.
Nvidia gebruikt eigen glx, en de andere kaart driver snapt dat niet.

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 15:00 schreef ferengee het volgende:
als je geen xinerama gebruikt en geen nvidia kaarten :P
dan kan het, en anders heb je pech.
Nvidia gebruikt eigen glx, en de andere kaart driver snapt dat niet.
Ik gebruik om het moment geen xinerama (maakt dat uit dan?), maar heb wel een nvidia kaart, ik wil wel gamen he ;)
Tja, misschien dat de dualmode van een Ti4200 wel goed werkt dan (die ga ik nl binnenkort kopen :9 ).
Je kunt glx zeker ook niet laden als X als geladen is (dat je ff de andere videokaart dan uitzet)? Soort quickhack ofzo... :)

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
code:
1
startx -xf86config XF86Config.geforce -- :0.0; startx -xf86config XF86Config.s3 -- :1.0

Denk in deze richting, dus twee aparte config's eentje met GLX ondersteuning en de andere niet.

Zo heb ik GLX op me geforce 2 naast me S3 virge :P aan de gang gekregen.

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 15:41 schreef stiena het volgende:
code:
1
startx -xf86config XF86Config.geforce -- :0.0; startx -xf86config XF86Config.s3 -- :1.0

Denk in deze richting, dus twee aparte config's eentje met GLX ondersteuning en de andere niet.

Zo heb ik GLX op me geforce 2 naast me S3 virge :P aan de gang gekregen.
Je bedoelt dus gewoon 2x een Xserver draaien? Hmm, wil liever 1 KDE3 draaien, kan ik tenminste knippen/plakken enzo over mijn schermpjes ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 01 juni 2002 17:23 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Je bedoelt dus gewoon 2x een Xserver draaien? Hmm, wil liever 1 KDE3 draaien, kan ik tenminste knippen/plakken enzo over mijn schermpjes ;)
Cut&paste van de ene X naar de andere kan met x2x (daarmee kun je vanuit een X de muis/tobo van een andere bedienen, waarbij je ook een geshared cut&paste buffer hebt.
Pagina: 1