Toon posts:

Sb pci 128 ruist afentoe. help....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier gaan we:

Ik heb pas geleden mijn oude windows ME eraf gegooit en alles opnieuw geinstalleerd. Alles goed behalve mijn geluidskaart. (die eerst wel helemaal goed werkte) Deze hapert (ruist) de eerste 10 seconde als ik CS wil spelen of als ik andere spellen wil spelen de hele tijd. Ook als ik de pc opstart hoor ik wat ruis.
Maar als ik mp3tjes afspeel is het weer prima.

Ik heb van een maat al een precies dezelfde geluidskaart erin gezet en dat gaf dus hetzelfde probleem. Conclusie mijn geluidskaart is niet kapot dus.

Ik heb de nieuwste en oudste drivers geprobeert maar met hetzelfde resultaat.

Ik heb de search al gebruikt maar daar wordt ik niet veel wijzer van. In de search is het namelijk het probleem dat het geluid de hele tijd ruist. Maar dat is bij mij dus niet.

geluidskaart:
Sb PCI 128 mb ct5808

processor/mainboard:

AMD new Athlon-800 mhz met MMX-3DNow!- instructieset, koelvin+fan gigabyte, UDMA 66 mb's harddisk ondersteuning, 5pci 1*AGP max:, 1GHZ, ATX uitvoering, 2 serieel, 1 parrallel en 2 usb on board socket A.

Wat kan het nog zijn? Mijn instellingen? heeft iemand hetzelfde?

Verwijderd

Staat je microfoon soms open, dus dat het game tijdens het opstarten het volume daarvan dempt?

Ik neem aan dat de kaart gewoon het hetzelfde pci-slot zit? Dus geen storingen van andere insteekkaarten. Anders denk ik toch dat het een probleem met winXP is, aangezien deze de kaart beheerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 12:12 schreef Taco het volgende:
Staat je microfoon soms open, dus dat het game tijdens het opstarten het volume daarvan dempt?

Ik neem aan dat de kaart gewoon het hetzelfde pci-slot zit? Dus geen storingen van andere insteekkaarten. Anders denk ik toch dat het een probleem met winXP is, aangezien deze de kaart beheerd.
er zit geen micorfoon in. En ik heb een andere kaart getest in 2 verschilldende pci sloten.

Verwijderd

Aangezien het wel gewerkt heeft, verdenk ik toch winXP. Kijk eens in de andere topics over 'krakend geluid in winXP'

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maakt niet uit of er een Microfoon inzit of niet, als in je mixer panel in de system tray je microfoon niet gedempt is kan het veel ruis geven.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op vrijdag 31 mei 2002 12:15 schreef AaYiPiE het volgende:

[..]

er zit geen micorfoon in. En ik heb een andere kaart getest in 2 verschilldende pci sloten.
Maakt niet uit of er wel of geen microfoon in zit.
De ingang kan (veel) ruis opleveren.
Dus: Mic ingang muten, line ingang muten, aux ingang, CD ingang muten en dan nog eens luisteren...
De ruis zal wel een stuk minder zijn.
Zo niet: dan heeft je kaart last van een of andere storing van je computer.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 12:54 schreef Taco het volgende:
Aangezien het wel gewerkt heeft, verdenk ik toch winXP. Kijk eens in de andere topics over 'krakend geluid in winXP'
jah maar ik hen win ME erop zitten

Verwijderd

Sorry domme leesfout :((
Pagina: 1