Verwijderd

Topicstarter
Wat voor doekje kan ik het beste gebruiken om m'n foto's en m'n glasplaat van m'n scanner stofvrij te maken?
Ik ben namelijk bezig m'n fotocollectie te digitaliseren op 600 dpi en dan zie je alle stofdeeltjes zitten.

Ik doe het nu met een theedoek maar dat werkt voor geen meter.

Iemand een suggestie?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe nat maak je die theedoek dan?

Heeft toch weinig zin want elke keer als je die klep open doet komt er weer stof. Dan kan je blijven stoffen :)

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak hem niet nat omdat er anders strepen op de glasplaat komen.

Het is idd water naar de zee dragen ofzoiets

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 11:53 schreef MantaManta het volgende:
Ik maak hem niet nat omdat er anders strepen op de glasplaat komen.

Het is idd water naar de zee dragen ofzoiets
Ik zou hem een heeeel klein beetje vochtig maken met een plantenspuit ofzo. Zodat je geen strepen ziet en toch de stofdeeltjes "oppakt".

They made me do it.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik tissues die je ook gebruikt om brillen en/of cameralenzen schoon te maken.
Bij elke fotograafie-zaak te koop voor een paar centen.

Voor een scanner lijkt me een beetje glassex op een stuk keukenpapier ook geen slecht idee.

Verwijderd

Topicstarter
Keukenpapier heb ik hier ff niet, maar ik heb net wc-papier geprobeerd (met wat glassex) en dat gaat wel ok.

Verwijderd

Je kunt ook speciaal spul kopen voor op monitoren en scanners, werkt supergoed en vlekloos. het flesje wat hier staat heeft safecleaner staat verder geen merk op.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 12:17 schreef PaNeL het volgende:
Je kunt ook speciaal spul kopen voor op monitoren en scanners, werkt supergoed en vlekloos. het flesje wat hier staat heeft safecleaner staat verder geen merk op.
Verkrijgbaar in de betere compuspeciaalzaak?

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 11:54 schreef AlterEgo het volgende:
Ik gebruik tissues die je ook gebruikt om brillen en/of cameralenzen schoon te maken.
Bij elke fotograafie-zaak te koop voor een paar centen.

Voor een scanner lijkt me een beetje glassex op een stuk keukenpapier ook geen slecht idee.
die kun je ook gewoon in de supermarkt kopen, tenminste bij de edah wel... :D

Verwijderd

ja dat neem ik aan van wel, wij kopen het bij een groothandel voor dtp-producten maar ik ik denk dat elke computerzaak het wel heeft. ik zat hier net ook in de kast te kijken we hebben ook dustbuster een of andere spuitbus met hetzelfde effect.

Verwijderd

gebruik NOOIT glassex....

daar zit een goedje in om het schoon te maken, maar dan MOET je glassex blijven gebruiken anders is het veeeeeeeel moeilijker erna om um schoon te maken

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Nie gewoon een stofdoek gebruiken... Vraag maar aan je moeder... die het ze echt wel!

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 23:20

KMK

Een spuit fles met lucht koppen onder druk alleen lucht verder niets dan blaas je het stof gewoon even weg

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

swiffer :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
Is perslucht geen optie?
edit:
Ik zie nu pas de post van KMK staan |:(

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1