[linux] Probleem met starten perl script

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 13:23
Ik heb dus een perl script voor het draaien van stats van m'n rc5 pproxy (statsrun.pl) ik heb perl geinstalleerd in /usr/bin het werkt ook perfect als ik perl statsrun.pl doe, maar als ik ./statsrun.pl geeft ie aan (bash: ./statsrun.pl: bad interpreter: No such file or directory) maar de path staat goed ingesteld, en bovenin het perlscript staat #!/usr/bin/perl dus dat klopt ook.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen dat ie gewoon start met ./statsrun.pl ??

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op vrijdag 31 mei 2002 11:44 schreef remsie het volgende:
Ik heb dus een perl script voor het draaien van stats van m'n rc5 pproxy (statsrun.pl) ik heb perl geinstalleerd in /usr/bin het werkt ook perfect als ik perl statsrun.pl doe, maar als ik ./statsrun.pl geeft ie aan (bash: ./statsrun.pl: bad interpreter: No such file or directory) maar de path staat goed ingesteld, en bovenin het perlscript staat #!/usr/bin/perl dus dat klopt ook.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen dat ie gewoon start met ./statsrun.pl ??
Ff:

chmod 755 statsrun.pl

maar ook dmv

perl statsrun.pl

Je kan het script zelf debuggen dmv
#!/usr/bin/perl -d

My weblog

• remsie
Geen van die zaken willen werken, hij blijft dezelfde foutmelding geven, tis echt wazig :?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je het script toevallig in windows gemaakt? Windows geeft het einde van een regel namelijk niet goed weer.

• capedro
Op vrijdag 31 mei 2002 12:26 schreef blaataaps het volgende:
Heb je het script toevallig in windows gemaakt? Windows geeft het einde van een regel namelijk niet goed weer.
Windows geeft op zijn eigen manier het einde neer... en dat is niet conform *nix.

Windows geeft ASCII-code 13 achter elke regel, dat is ook te herkennen aan ^M.

Je hebt een tooltje duconv wat dos <-> unix kan converteren!

My weblog

• remsie
nee, dat is het probleem niet, want als ik gewoon perl statsrun.pl doe dan werkt het perfect, alleen als ik dus ./statsrun.pl doe dan geeft ie die foutmelding en dat moet ook gewoon kunnen, anders kan ik het script niet in m'n crontab zetten..

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom kan je hem dan niet in je crontab zetten? Je kunt toch gewoon /usr/bin/perl /path/statsrun.pl in een cronjob zetten? Het is een workaround, maar moet wel gewoon werken.

• capedro
Op vrijdag 31 mei 2002 12:41 schreef remsie het volgende:
nee, dat is het probleem niet, want als ik gewoon perl statsrun.pl doe dan werkt het perfect, alleen als ik dus ./statsrun.pl doe dan geeft ie die foutmelding en dat moet ook gewoon kunnen, anders kan ik het script niet in m'n crontab zetten..
Als je um nu eens renamed naar gewoon statsrun ipv statsrun.pl :?

en dan gewoon ./statsrun inklopt!

Dat het een perlscript is snapt ie wel inzake de regel:
#!/usr/bin/perl

Dus... ik ben benieuwd ;)

My weblog

• remsie
Dat renamen maakt niks uit helaas..

Ik heb dus nu in de crontab het volgende gezet:
*/10 * * * * /usr/bin/perl /usr/local/dnetc/ppstats/statsrun

En heb crond gerestart, maar ook nu doet ie niks, hij zou om de 10 minuten een statsrun moeten doen.
Ik heb de opdrachtregel gewoon ook eens ingetoetst en dan werkt ie dus wel..

Heel erg vreemd.
Pagina: 1