Toon posts:

Backlight

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen, ik heb mun laptop 3 weken geleden weggebracht omdat het scherm problemen had. bleek de backlight te zijn. het zou 1,5 week duren voordat ie klaar was, nou 3 weken later heb ik maar ff gebeld en ze hadden net de prijsopgave de deur uitgedaan: 1200 Eypos!! Tering! Dat voor een lampje, wat bleek nou, 'de backlightunit is kapot' komt er dus op neer dat er een nieuw scherm opmoet.. Maar die laptop is net 1,5 jaar oud, is het mogelijk om zelf zo'n unit te vervangen?!
Graag zo snel mogelijk antwoord, alvast bedankt!
het sjonnetje schijnt 8-)

Verwijderd

uhm...eenzelfde laptoppie 2dehands kopen (eventueel iets stuk,niet ut scherm duh) en dan het scherm overzetten

Verwijderd

Topicstarter
das de enige oplossing? en das niet al te moeilijk om te doen??

Verwijderd

lijkt me vrij pittig om zelf te doen

Verwijderd

Topicstarter
zijn er dan nog andere mogelijkheden?! want ik heb er echt geen zin an om 1200 Eypo te betalen voor een simpel lampje. ik ben namelijk nog steeds niet echt overtuigd dat die hele unit kapot is.
ik ga hem vanmiddag halen, kan je dat zelf zien, als zeg maar gerust leek?!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 13:39
wat kost zo'n laptoppie nieuw? misschien overweging waard om nieuwe te kopen?? kweet niet wat je hebt...

Verwijderd

Topicstarter
hij was nieuw 3500 toen nog oerhollandse Florijnen, dus als die hele unit inderdaad kapot is, kan ik beter een nieuwe kopen. maar dat ding is dus nog geen 1,5 jaar oud.. ik heb hem verder niet van de trap laten vallen ofzo, is da normaal dat zo'n ding dan kapot gaat?! kan dat iets met een software fout te maken hebben? dat er iets niet helemaal goed is gegaan? want ze hebben wel een keer nieuwe drivers geinstalleerd, want toen was er al een probleem met het scherm? kan ik die lui niet ergens op pakken :P :9

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Heb je geen garantie dan?

iRacing Profiel

Verwijderd

Je kan tot (ik dacht) 3 jaar na de aankoop de helft van de reparatie kosten verhalen op de winkel waar je het ding gekocht hebt, staat in de wet omdat het niet normaal is dat zoiets duurs binnen 3 jaar stukgaat. Zelf ook gehad met een mobo die 2 maanden na afloop van de garantie stukging :(

(dit geldt dus buiten de garantie)

Verwijderd

hey, zo`n schermpie kan zelf niet repareren! echt niet .. ik werk zelf voor fujitsu siemens en krijg de hele dag door laptops binnen met die storingen. Dat wordt echt een nieuwe , en die zijn idd rond de 1000 :| je zou ook nog wel even je fabrieksgarantie kunnen controleren!
succes

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja ff achteraangaan hoor, kapot na 1,5 jaar en geen garantie dat kan niet in Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dur een maandje geleden ofzo ook een keer problemen mee gehad. ook met het scherm. daar gebracht, en toen hadden ze het ook over een heel nieuw scherm.
maar toen zeiden ze achteraf dat er een nieuwe (maar verkeerde) driver geinstalleerd was. Nou hehe ik weet zeker dat dat niet het probleem was. Maar ja, toen deed ie het weer, tot het scherm in een keer weg was.
Kan dat misschien verband met elkaar hebben?! Dat er door een echte verkeerde driver iets mis is gegaan? Ik ga hem straks halen, ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
over die garantie, daar deden ze toen (vorige maand) ook al moeilijk over. Want er zat maar een jaartje op. En ik las net op de Compaq site dat over 3 jaar garantie op zit, behalve die kut-backlight...
Dus da schiet ook nie op, iig bedankt voor jullie hulp! I'll keep ya posted! 8-)
Pagina: 1