Op vrijdag 31 mei 2002 13:15 schreef Barracuda_82 het volgende:
Nee dat is geen straf hoor, maar als je telkens een slotje krijgt als je een n00b vraag stelt is dat ook niet echt motiverend.
Nee, het is zeker geen straf. Maar ook voor andere bezoekers is het niet motiverend als ze telkens dezelfde vragen zien voorbijkomen die met wat zoekwerk gemakkelijk door de topicstarter zelf kunnen gevonden woren.
Als ik hier al een jaar op GoT zit en weet dat er altijd wel iemand is met een andtwoord op je vraag en vaak nog snel ook, en je gaat dan PHP leren ofzo, dan moet je toch ergens beginnen?
Je moet idd ergens beginnen. Maar GoT is nu éénmaal niet voor beginnersvragen. Daarvoor is er
www.beginnersweb.nl
Indien je het van in het begin goed wilt aanpakken, dan begin je eigenlijk best eerst bij een boek in combinatie met enkele tutorials. Daar worden alle basisdingen uit de doeken gedaan en zo langzamerhand krijg je hetgeen je wilt leren onder de knie. Stuit je dan op problemen waar je niet uit komt (dus geen gewone RTFM vragen ofzo), dan kan je hier een topic posten met uitleg wat er niet werkt, wat je al geprobeerd hebt ed. (Zie ook de FAQ hiervoor).
Als ik voor mijn werk iets moet weten over webdesign dan ga ik dus gewoon op internet zoeken of in andere forums want hier krijg ik toch een slotje.
Je krijgt hier niet altijd een slotje. Je hebt een slotje gekregen omdat dit een basic vraag was die, mits een beetje zoekwerk in iedere manual of tutorial te vinden was. Als ik me niet vergis staan er in de P&W Quickstart overigens tal van links naar PHP - sites.