Toon posts:

Overstap naar CD's mixen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren twee Gemini cd spelers gekocht, om lekker mee te gaan mixen.

Nu ben ik hier voor eigenlijk alleen met platen bezig geweest, ben daar redelijk goed in. Gisteravond beetje aangekloot en dat was behoorlijk wennen mag ik wel zeggen.

Heb maar twee strakke mixen gemaakt eigenlijk..
Heeft iemand ervaring met deze overstap en hoe lang duurde het voordat je weer een beetje op niveau was?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 31 mei 2002 10:51 schreef WiLL K. het volgende:
Ik heb gisteren twee Gemini cd spelers gekocht, om lekker mee te gaan mixen.

Nu ben ik hier voor eigenlijk alleen met platen bezig geweest, ben daar redelijk goed in. Gisteravond beetje aangekloot en dat was behoorlijk wennen mag ik wel zeggen.

Heb maar twee strakke mixen gemaakt eigenlijk..
Heeft iemand ervaring met deze overstap en hoe lang duurde het voordat je weer een beetje op niveau was?
Je moet gewoon ff het automatisme over de knopjes enzo krijgen, gewoon beetje oefenen en binnen 2 weekjes maak je weer miksjes als vanouds. 'T is meestal gewoon die feeling over je apparatuur.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik ook ja, het is erg wennen dat ik de plaat niet meer voel maar zo'n jogwheel :)

iemand nog site tips voor vinlyrips ofzo?

Ik draai hardhouse en hardtrance hoofdzakelijk

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zonde man dat je overstapt. Er gaat nix boven vinyl. En veel goede platen worden nieteens op CD uitgebracht.

Money for nothin' and your chicks for free

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

En nog iets, digitale apparatuur is natuurlijk wat gevoeliger en sneller qua reactie, wat statischer zeg maar.
Op vrijdag 31 mei 2002 12:00 schreef WiLL K. het volgende:
Dat denk ik ook ja, het is erg wennen dat ik de plaat niet meer voel maar zo'n jogwheel :)

iemand nog site tips voor vinlyrips ofzo?

Ik draai hardhouse en hardtrance hoofdzakelijk
Ik denk dat dit warez request is, maar gebruik gewoon een p2p programma

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 31 mei 2002 12:02 schreef DeeJee het volgende:
Zonde man dat je overstapt. Er gaat nix boven vinyl. En veel goede platen worden nieteens op CD uitgebracht.
Vinyl is idd onvervangbaar, maar in bijna iedere tent staan cd spelers, en het is natuurlijk makkelijk om snel even wat te branden en te gebruiken.

Maar vooral in de hiphop kan je niet zonder 't vinniel.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op vrijdag 31 mei 2002 12:04 schreef Hydraulik-Phunk het volgende:

[..]

Vinyl is idd onvervangbaar, maar in bijna iedere tent staan cd spelers, en het is natuurlijk makkelijk om snel even wat te branden en te gebruiken.

Maar vooral in de hiphop kan je niet zonder 't vinniel.
Tja maar in een beetje tent staan toch echt MKtjes :) Anders zelf meenemen als je moet draaien.

In de house kan je ook niet zonder vinyl hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Vinyl is goud dat is duidelijk, maar ik wil ook met CD's kunnen mixen. Inderdaad ff branden en draaien maar, lijkt me wel lekker :)

Sorry voor die warez request

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 31 mei 2002 12:06 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Tja maar in een beetje tent staan toch echt MKtjes :) Anders zelf meenemen als je moet draaien.

In de house kan je ook niet zonder vinyl hoor.
Oke oke, is ook zo, in een beetje fatsoenlijke tent staan natuurlijk wel stalen wielen, maar in de kleinere/wat commercielere tenten staat er hooguit 1 weg te stoffen..

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Gewoon vreselijk veel oefenen. Eigenlijk is het net als met vinyl draaien; je bent nooit uitgeoefend, het kan altijd beter.

Ik draai nu ongeveer acht jaar met CD's. Daarvoor heb ik zo'n 10 jaar met vinyl gespeeld. Ik gebruik nu helemaal geen vinyl meer, en de stelling dat vinyl het enige echte is vind ik dan ook volslagen onzin. Je ziet steeds meer DJ's (ook de grote namen op bijvoorbeeld feesten van Earth) met CD of Final Scratch (dus MP3) werken.

Ik durf wel te beweren dat ik beter met CD's draai dan de meeste vinyl jocks.

Maar je moet door blijven gaan om het helemaal lekker in de vingers te krijgen.

Vorig jaar ruilde ik mijn Numark 34 in voor een 88 8-) , dat kostte me ook erg veel tijd om em helemaal in mijn vingers te krijgen. En nu nog steeds bedenk ik nieuwe trucs met dat ding. Dat maakt het dus errug leuk.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op vrijdag 31 mei 2002 13:58 schreef MisterDon het volgende:
Gewoon vreselijk veel oefenen. Eigenlijk is het net als met vinyl draaien; je bent nooit uitgeoefend, het kan altijd beter.

Ik draai nu ongeveer acht jaar met CD's. Daarvoor heb ik zo'n 10 jaar met vinyl gespeeld. Ik gebruik nu helemaal geen vinyl meer, en de stelling dat vinyl het enige echte is vind ik dan ook volslagen onzin. Je ziet steeds meer DJ's (ook de grote namen op bijvoorbeeld feesten van Earth) met CD of Final Scratch (dus MP3) werken.

Vorig jaar ruilde ik mijn Numark 34 in voor een 88 8-) , dat kostte me ook erg veel tijd om em helemaal in mijn vingers te krijgen. En nu nog steeds bedenk ik nieuwe trucs met dat ding. Dat maakt het dus errug leuk.
Maar ik blijf erbij dat de meeste house op vinyl uitkomt. Alng niet alles is op cd te krijgen. Kijk bijv. maar eens naar goed promo's.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 01:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 31 mei 2002 13:58 schreef MisterDon het volgende:

met finalscratch heb je alsnog de 'handling' van een vinyl, maar het is inderdaad lekker als je zowel met vinyl als met cd's overweg kan

zelf draai ik de wat minder bekende tracks gewoon van vinyl, en als ik ergens gevraagd word om wat populairdere zooi te draaien heb ik daar een stapeltje cd's voor

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

En ik zet echt obscure houseplaatjes dan maar van vinyl op CD.

Ik weet het, ik spoor niet helemaal... :)

Verwijderd

Tis me nog nooit gelukt om met platen een redelijke mix te maken.. met cd's gaat het me een stuk beter af.. Ik draai vooral top40 en beetje trance en dan werkt het met cd's zowieso een stuk lekkerder en alles wordt op cd geleverd.

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 31 mei 2002 16:20 schreef MisterDon het volgende:
En ik zet echt obscure houseplaatjes dan maar van vinyl op CD.

Ik weet het, ik spoor niet helemaal... :)
dude

:D

dat is heiligschennis

hebbie vinyl helemaaal afgezworen? :?

ik doe et dus precies andersom.. ik fik et alleen op cd als ik het op vinyl niet kan krijgen :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 31 mei 2002 14:01 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Maar ik blijf erbij dat de meeste house op vinyl uitkomt. Alng niet alles is op cd te krijgen. Kijk bijv. maar eens naar goed promo's.
Veel 'groten der aarde' gebruiken anders gewoon cdr's om een nummer wat ze zelf geremixed hebben of een andere productie uit te proberen, omdat een promo of een lakker aardig wat geld kost

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 31 mei 2002 16:29 schreef Ener-G het volgende:

[..]

dude

:D

dat is heiligschennis

hebbie vinyl helemaaal afgezworen? :?

ik doe et dus precies andersom.. ik fik et alleen op cd als ik het op vinyl niet kan krijgen :+
Ik heb geen 1200's meer, maar soms speel ik nog wel eens bij een maat van me met dat ouderwetse ;) spul. Maar verder niks anders dan CD voor mij. Heerlijk!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

mmm, rare omwenteling van je DJ carriere ;)

ik heb zelf altijd met cd's gedraaid en ben nu sinds enige tijd bezig met vinyl en ik kan je vertellen, een plaat in je hand is veel handiger dan met die stomme cue punten werken...

Verwijderd

Topicstarter
Nog een beetje geoefend en ik moet zeggen het begint te komen :) :)

Ik begin aardig te wennen aan die jogwheel, nu inderdaad nog wennen aan die cue punten
Pagina: 1