Toon posts:

Diensten aanbieden op het net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een aantal vragen over iets wat ik binnenkort wil gaan doen. De bedoeling is dat ik een server af ga huren en daar een paar simpele diensten op aanbied. De server waarop ik de diensten aan ga bieden zal een site krijgen met een eigen domeinnaam (.nl). Nu heb ik de volgende vraagjes:

- Moet ik me verplicht inschrijven bij de KvK?
- Zitten daar risico's aan (inschrijven bij KvK) ivm extra belastingen ofzo?
- Als ik dergelijke diensten aan ga bieden moet ik me dan nog ergens anders voor inschrijven? -> of een soort BV/NV starten?
- Met welke zaken moet ik rekening houden qua financien? hiermee doel ik vooral op de aanslagen.

Zoal je leest heb ik er nog niet veel pap van gegeten. Zoeken naar deze vragen levert veel tegenstrijdige antwoorden op evenals een belletje naar de Kvk |:(

Mijn hoop is daarom dat iemand van jullie me alvast een eind op weg kan helpen.. :)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15
- Moet ik me verplicht inschrijven bij de KvK?
Als je een .nl domeinnaam wilt, wel. Verder is het sowieso handig, om alles legaal te doen. En een KvK inschrijving voor een eenmanszaak kost iets van €75, dus dat valt mee.
- Zitten daar risico's aan (inschrijven bij KvK) ivm extra belastingen ofzo?
Je boekhouding en administratie moet uiteraard in orde zijn, verder heb je te maken met BTW en belasting over je eventuele winst.
- Als ik dergelijke diensten aan ga bieden moet ik me dan nog ergens anders voor inschrijven? -> of een soort BV/NV starten?
Een BV/NV lijkt me nogal overkill in het begin. Zoals je waarschijnlijk weet, is een BV (Besloten Vennootschap) een onderneming waarin je je aandeelhouders kent, wat bij een NV (Naamloze Vennootschap) niet is. Voor een BV heb je een startkapitaal nodig van 18 of 19 duizend euro, precieze bedrag weet ik zo niet. Verder start je een BV om persoonlijk niet aansprakelijk te zijn, en het is belastingtechnisch beter als je bepaalde omzet per jaar haalt (weet ik zo niet uit m'n hoofd). Ik denk dat je het beste kunt beginnen met een eenmanszaak of VOF.
- Met welke zaken moet ik rekening houden qua financien? hiermee doel ik vooral op de aanslagen.
Zorg dat je boekhouding netjes op orde is, dat je alles 100 tot 1000 keer hebt nagecalculeerd...

Misschien is het slim om eens een gesprek met de Kamer van Koophandel aan te vragen. Kost iets van €35, en dan kun je een uur lang al je vragen stellen in een persoonlijk gesprek.

Zorg verder voor een goed business plan, dat is niet verplicht, maar sterk aan te raden. Als je geld nodig hebt van de bank, vraagt de bank er uiteraard wel om.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt RobertC voor de heldere uitleg :)