[photoshop brushes] ben ik nou dom of...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
...kan je brushes niet meer lekker instellen in 7 als in 6.
ik wil dus een diamantje laten flitsen, dat doe ik met een hele platte langwerpige brush en eentje daar haaks tegenop.

dan krijg je zeg maar zo'n zonneketsing (is dat een woord? :? )

in fotosjop 6 ging dit heel makkelijk door te dubbelklikken op de brush die je wou bewerken. dan kreeg je een enorme hoeveelheid aan brushes.

maar bij 7 lijkt het me niet te lukken...
heeft iemand een oplossing? search hielp niks. ik zit al de hele ochtend te kloten geloof ik.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Zit toch allemaal bovenin die balk? Daar zit zon beetje alles wat je kwijt bent uit 6 is mijn ervaring :P

• Fubaruba
bedoel je de "brushes" naast de file browser? want daar kom ik dus echt niet uit wat je daar allemaal kan... volgens mij zit het daar gewoon niet.

edit: laat maar zitten... ik ben inderdaad dom |:(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 31 mei 2002 10:18 schreef daFubar het volgende:
bedoel je de "brushes" naast de file browser? want daar kom ik dus echt niet uit wat je daar allemaal kan... volgens mij zit het daar gewoon niet.
Helaas heb ik op mn werk hier alleen 6.. en thuis 7 dus kan het niet nakijken voor je.. maar is vast wel iemand anders die dat voor je kan doen ;)

• Fubaruba
Op vrijdag 31 mei 2002 10:33 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Helaas heb ik op mn werk hier alleen 6.. en thuis 7 dus kan het niet nakijken voor je.. maar is vast wel iemand anders die dat voor je kan doen ;)
neej, tnx. ik zat dus verkeerd te kijken. ik zat bij de shape dynamics te kijken, maar moest dus bij de brush tip shape zijn. STOM STOM STOM van mij |:(

* Fubaruba schaamt zich diep

Verwijderd

ik heb ff gekeken, en volgens mij bedoel je scatter? of spacing? Al die troep (wat voorheen inderdaad stond op de plek links boven als je op de brush klikte) kun je vinden rechts bij "brushes" naast filebrowser en dan bij het onderdeel "Dual Brush"

Is dat het?

Verwijderd

/me schaamt zich ook diep, want had het ook niet gezien! :'( :o

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 10:13 schreef daFubar het volgende:

dan krijg je zeg maar zo'n zonneketsing (is dat een woord? :? )
Lensflare..?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

waarom zet je het geheel niet om naar rgb en gebruik je filter zon? :+

Verwijderd

filter zon ?!??! :S ... is dat lensflare?! Ik snap nog steeds niet dat mensen filters gebruiken, de enige nuttige is opzich de blur, maar voor de rest zijn ze allmeaal direct herkenbaar! Jongens, het geheim van photoshop heet BLENDING MODES, MASKS en ADJUSTMENT LAYERS. Daarmee moet je het toch echt doen, en laat die filters nou eens links liggen !!!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op vrijdag 31 mei 2002 11:20 schreef PatrickPietens het volgende:
filter zon ?!??! :S ... is dat lensflare?! Ik snap nog steeds niet dat mensen filters gebruiken, de enige nuttige is opzich de blur, maar voor de rest zijn ze allmeaal direct herkenbaar! Jongens, het geheim van photoshop heet BLENDING MODES, MASKS en ADJUSTMENT LAYERS. Daarmee moet je het toch echt doen, en laat die filters nou eens links liggen !!!
ook wakker? :)

Human Bobby

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 11:20 schreef PatrickPietens het volgende:
op de mac is het als volgt;
filter/rendering/zon.
En filters zijn er om je werk uit handen te nemen, je kan ze achteraf naar eigen smaak aanpassen, zodat ze niet meer herkenbaar zijn.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

kicker-id kicken alleen als het nodig is voor de discussie. Hoe je op de mac een lensflare doer is off-topic en dat filters je werk uit handen nemen spreekt voor zich. Beide opmerkingen zijn iig geen kick waardig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.