Toon posts:

[win2000] naam van geregistreerde veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mischien kan iemand mij helpen.
Ik heb een image gemaakt van de nieuwe modellen lijn van compaq. Compaq evo. Op deze systemen installeer ik windows 2000. Hier is mijn probleem :

in dat image verwerk ik bij de vraag van wie de eigenaar van deze pc is en welk bedrijf dan vul ik xxxx bij eigenaar en de naam van mijn bedrijf in. Bij ieder image dat ik maak en ik kijk bij de eigenschappen van deze computer zie ik dus dat alle pc's geregistreerd staan op de naam van xxxx.

Mijn vraag is dus kan ik die veranderen in de naam die er naderhand daadwerkelijk achter komt te zitten.

Ik vraag dit omdat ik ook werk met fluke network inspector en als er problemen optreden bij workstations of ik moet andere informatie bekijken dan kan ik aanhand van die geregistreerde zien van wie die pc is in fluke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff zoeken op die naam in de registry. En die wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:04
draai sysprep alvorens je een image gaat maken.

Bij het dumpen van je image kan je dan allerlei info automatiseren of aanpassen.

May the Force be with You instead of Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

je kunt dit wijzigen in het register onder local machine!

suc-6-

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sysprep does the trick *D

(vraag anders eens aan de baas of je een boek mag kopen over Windows 2000, ik heb hier zelf dat Windows 2000 server in 24 uur boek liggen en daar staan geweldige ideeen en voorbeelden in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal eens vragen of het in het budget zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
staan een heleboel verwijzingen in local users ben wel ff bezig om die allemaal te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 10:16 schreef broken_bow het volgende:
staan een heleboel verwijzingen in local users ben wel ff bezig om die allemaal te veranderen
Hebben julie van te voren geen plan gemaakt om de clients te installeren?

Als je een plannetje had gemaakt en het een keer had getest dan was je erachter gekomen dat het niet zo makkelijk is om dat allemaal te veranderen.

BTW dat boek is maar 35 € ofzo :)
Pagina: 1