[@home] En server policy...

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43
Gister heb ik mijn Freesco bak weer aan me netwerk gehangen en ja hoor, vanmorgen wederom mijn internet eraf..

Naar @home moeten bellen, en deze wisten mij te vertellen dat mijn modem gedeauthoriseerd was.. Ze hebben bij @home de modem opnieuw moeten aanmelden, stekker eruit en alles was weer goed (freesco server heb ik er inmmiddels weer afgehaald, schiet toch niet meer op zo zucht.....)

Ik schijn dus in een soort testfase te zitten, laatst werden er al een paar dns nummers geblokeerd, nu weer dit.. Ik vraag me af of het wel verstandig voor me is een server te draaien, juist omdat dit niet mag.. Eventuele sacties kunnen zijn..? Ik heb geen enkel idee....

Iemand die misschien iets meer weet te vertellen? Misschien dat ik alles in kan stellen zodat zij niet kunnen zien dat ik meerdere pc's draai? Als ik freesco draai weten ze igg dat ik meerdere pc's erop heb want dat zij die helpdesk medewerker tegen me ;)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• paradoXical
Oh.. Ik wil trouwens best betalen voor meedere pc's, maar het werkt gewoon achterlijk, ik heb 5 pc's..

1 router staat 24/7 aan, daar ga je toch niet voor betalen want die gebuik je niet..
2 grote workstations, email, games, hier wil ik gewoon netjes voor betalen.
1 Laptop waar sporadisch op geinternet word
1 Kleine pc die op mijn zus er kamer staat en waar ze 1x per week haar E-Mail voor bekijkt. Moet ik hier nu 5x voor gaan betalen vraag ik me af, lijkt me niet dus... :(

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

in Bolsward waar ik woon (duh :P ) heb ik ook sins 2 weken @home en zet in testfase. :9~ :9
nadat die monteur 10 minutenweg was heb ik mijn freesco router er op gegooit

ik heb er iig helemaal geen last van :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:52

Yucko

One clown to rule them all !

Mwah, ik draai nu al vanaf het begin een firewall/gateway, met op het netwerk erachter een FTP die ook van internet te bereiken is (gewoon op poort 21).

Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nooit een bericht of waarschuwing gezien van @home, en ook geen sancties in de vorm van niet werkende modems omdat deze geblokkeerd zouden zijn.

Je kunt toch niet echt voor veel verkeer/overlast zorgen met je (theoretische) 16kb/s upstream. Ik bedoel, er heeft eigenlijk maar 1 persoon toegang tot de hele ftp waar genoeg shit op staat qua films en spellen enzo. Maar voor de rest komt er eigenlijk bijna niemand op (anonymous natuurlijk uitgeschakeld)

Binnenkort eigen domein registreren en eigen mailserver draaien zodat ik tenminste niet meer afhankelijk ben van die @home mail server, welke nog wel eens geregeld traag is (lees: op zijn gat ligt)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• paradoXical
Probleem is, zodra ik mijn router eraanhang doet me inertnet het de volgende dag niet meer :(

Nu weer mijn modem gedeauthoriseerd bij @home, gewoon afgesloten dus.. Zijn er nog speciale instellingen die ik aan moet houden binnen de Freesco box?

[off topic] Ik gebuik btw DNS van TMF web want de @home DNS adresssen werken niet als ik ze binnen Freesco aangeef..... [/offtopic]

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

hebbie die routernaam wel goed enzow?

• paradoXical
Natuurlijk, als die niet goed staat kun je ook geen ip nummer via dhcp verkrijgen...

Mja ik heb em er weer aanhangen, ik hoop dat ik nu eens zonder gezeik dat ding kan laten draaien.. Mijn hele nw overzetten opdat het spul niet werkt schiet gewoon niet op.. Nu staat de server in de meterkast, anders moet ik een kabel door de kamer gaan leggen om online te kunnen zijn, schiet natuurlijk niet op...

Ik meld wel een extra pc aan, en vind het dan wel goed :)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

btw.
ik heb op mijn bak een vast ip ingevoerd ipv via dhcp.
Want ik trek die kabel er wel een uit en stop em in mijn pc en als ik em weer terug op freesco aansluit is mijn verbinding weg :S
moet ik freesco opniet opstarten om weer een dhcp request te doen
Steeds meer mensen maken gebruik van de internetdienst van @Home. Natuurlijk zijn wij daar blij om, maar we moeten er natuurlijk voor zorgen dat we alle klanten een goed product blijven bieden.

Hoe meer mensen er in buurt gebruik maken van de kabel, hoe langzamer het kan worden. Daarom is het noodzakelijk dat wij af en toe de mensen in uw buurt in 2 groepen te verdelen, zodat u met een kleiner aantal mensen in uw buurt op de kabel aanwezig bent.

Om deze splitsingen te kunnen doen, moet @Home IP-adressen van onze klanten opnieuw verdelen. IP-adressen zijn unieke nummers die aan uw computer worden toegekend. Het is te vergelijken met een telefoonnummer. Op deze wijze kunnen computers elkaar vinden.
Bestaande IP-adressen worden opnieuw verdeeld over onze huidige klanten, nieuwe IP-adressen worden verdeeld over onze nieuwe klanten. Als klant zult u er in principe niets van merken dat u na de splitsing een nieuw IP-adres heeft toegewezen gekregen.

Sommigen klanten van @Home hebben het IP-adres op hun computer handmatig vastgesteld. Om u een goed product te kunnen blijven bieden, dient u de netwerkinstellingen van de computer op te halen via DHCP (dynamisch geconfigureerd). U zult merken, dat als u dat niet doet, u na een splitsing geen internetverbinding meer heeft. Daarom willen wij u vragen de netwerkinstellingen in uw computer dynamisch te configureren.
als inet niet meer werkt merken we et wel :)

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 23:14
Op vrijdag 31 mei 2002 10:01 schreef HarrieH het volgende:
Iemand die misschien iets meer weet te vertellen? Misschien dat ik alles in kan stellen zodat zij niet kunnen zien dat ik meerdere pc's draai? Als ik freesco draai weten ze igg dat ik meerdere pc's erop heb want dat zij die helpdesk medewerker tegen me ;)
@home kan zie dat je met meerdere pc's op internet zit ja,
MAAR dit kunnen ze alleen door je packets te gaan onderzoeen, en voor dit soort onderzoeken is hum apperatuur(commcontrollers enzo) niet gemaakt en dus zullen ze het ook niet doen.
Meerdere pc's icm nat zijn trouwens bijna onzichtbaar!

E ik heb bij een vriend ook freesco icm @home opgezet, die heeft dan wel snachts zn router uit staan maar nooit problemen hoor!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 10:03 schreef HarrieH het volgende:
Oh.. Ik wil trouwens best betalen voor meedere pc's, maar het werkt gewoon achterlijk, ik heb 5 pc's..

1 router staat 24/7 aan, daar ga je toch niet voor betalen want die gebuik je niet..
2 grote workstations, email, games, hier wil ik gewoon netjes voor betalen.
1 Laptop waar sporadisch op geinternet word
1 Kleine pc die op mijn zus er kamer staat en waar ze 1x per week haar E-Mail voor bekijkt. Moet ik hier nu 5x voor gaan betalen vraag ik me af, lijkt me niet dus... :(
Je hoeft voor geen enkele PC te betalen bij een opstelling zoals bij jou. Alleen jouw FreeSCO routertje heeft contact met internet (en je provider @home) en de rest communiceert met je router waar @home niks mee te maken heeft. Technisch gezien heb jij gewoon 1 PC aan het internet hangen.

Verwijderd

alles war corp.nl.home.com inzit uitblokken ? :)

• paradoXical
Leuke is dat een van de helpdesk gasten wist te vertellen dat ik een router draaide thuis, was ik ook niet bepaald blij mee..

Mja alles draait nog, dus ben blij :)

Verwijderd

moet je even connecties van Corp.home.nl of iets degelijks uitblokken :)
kunnen ze nix

ergens vanaf ip 212.120.64.1 -> 212.120.66.50 geloof ik
al die nrs er tussen uitblokken :)
is allemaal corp ed :)

• paradoXical
Hmm is daar ergens meer info over te vinden? Maybe wel een leuk idee ja! :)

• Pc123
  • Laatst online: 19:26
Ze kunnen niet zien dat je een router draait, als ie fout staat ingesteld zodat ie via z'n DHCP server ip's aan de hele wijk gaat uitdelen, poorten openzet of andere rotzooi natuurlijk wel. Het zou ook kunnen dat jouw @home maar met 1 netwerkkaart werkt, dan zal je die kaart eerst in je Freesco server moeten zetten. Succes!

Verwijderd

Ze konden vroeger ook zien dat ik een mailserver had voor incoming meel :(

• paradoXical
Doen ze er eik wel wat aan?

tegen dien gast van de helpdesk zei ik letterlijk: ik koppel me server wel ff af

Gedoogbeleid

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

AMDFreak

Intel is zo..

damn, hoe kunnen hun nou weer zien dat jij meerdere pc's hebt draaien achter je router?

Hooguit door het handmatig instellen van ip adressen. En dat ze daardoor denken dat je meerdere pc's hebt draaien.!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1