Toon posts:

Netwerk blijft bytes ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabelmodem. Die wordt aangemerkt als een LAN. Echter als ik niks doe, blijf ik bytes ontvangen. Dit blijkt uit atguard en ook de lampjes van het kabelkmodem flikkeren. Is hier wat aan te doen, wat het gaat toch om megabytes?

Verwijderd

Kan het zijn dat je icq open hebt staan? Of dat je een Live Update iets hebt staan. Kijk ff wat je allemaal hebt lopen en gooi dat uit..

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

d'r komt hier ook ongeveer 20-30Kbyte/s binnen.
alleen al aan broadcasts van dat brakke windows netwerk protocol

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23
Dat heb ik ook + iedereen die ik ken met een chello account (dat zijn er een hele zooi!)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ook een Chello account, maar er komt hier zeker niks binnen als ik niks doe, terwijl ICQ wel aanstaat.

Verwijderd

Bij mij ook niet.. geen signaal als ik niet bezig ben..

Verwijderd

Kan het misschien niet de DHCP zijn die ff checkt of je nog online bent of je NIC controleert of je activiteit hebt.

de gezamelijke brains van slakkie & wacko@tweakers *lol*

Verwijderd

Hier met @home is er altijd wat loos verkeer. 60 byte of zo de hele tijd ..

Verwijderd

Zijn het niet gewoon de broadcasts die over het netwerk gaan?

Verwijderd

Dat is normaal, hoort bij de protocolletjes

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

MAZZA

Barbie is er weer!

't enige wat ik kan bedenken (najah was inmiddels al enkele malen opgemerkt door anderen) is dat het broadcasts zijn. Dat klopt ook wel want de infrastructuur van chello is gewoon een lan in principe. maar 30-40K aan broadcasts ?! Da's wel extreem veel.... Of is het kbit ? dan zou het nog wel kunnen?!

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55
De broadcasts worden alleen niet tot het verbuik gerekend dus er is niks aan de hand.

Verwijderd

enne als je een netwerkje thuis hebt zorgen alle drive mappings ook voor extra broadcast..;)
Pagina: 1