Gigabyte GA-7VRXP configuratie

Pagina: 1
Acties:

• dwegh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik ben het bezit van een Gigabyte GA-7VRXP, maar ik vraag me af hoe de andere mensen met ditzelfde moederbord de PCI kaaren geplaatst hebben (welk slot). Bij mijn vorige moederbord (Asus A7V133) heb ik ook een tijdje zitten klooien om de kaarten er in te plaatsen zonder dat dit problemen gaf met het delen van irq's.

Weet iemand ook welke slots gedeeld zijn met de onboard netwerkkaart, promise controller, USB 1.1, USB 2.0 en met de geluidskaart ??

Verwijderd

ik wil niet vervelend doen maar dat maakt nix uit heb maar 1 tip: laat 1 slot vrij tussen agp en eerste pci slot, dit heb ik uit ervaring geleerd dat je hier wel eens problemen mee kunt krijgen suc6

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Welkom op GoT dude 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 11:41 schreef kutkip het volgende:
Welkom op GoT dude 8-)
wat bedoel je daar precies mee? heb me pas aangemeld op GoT maar werk al heel lang met pcs maar ik voel me vereerd als het teminste op mij slaat :)

Verwijderd

Had ergens iets gelezen ivm slot 5 & 6 als ge die usb2 gebruikt, ma waar en hoe da weet'k niemeer ;)

Verwijderd

als je de usb aansluitingen gebruikt dan ben je twee trays kwijt aan de achterkant. dan kan je daar dus geen pci kaart meer instoppen. of is dat te simpel gedacht?

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
krijg mijn ga-7vrxp (hoop) vandaag anders maandag (he digiworld :) )
Daarna kan ik het je vertellen :)
Ben al wel benieuwd of dit mobo helemaal goed is , lees gevarieerde verhalen erover.
Het is voor het eerst dat ik een "vlooie" bord heb besteld op basis van testen tomshardware.
tijd zal het leren , m'n huidige kt7a is best moeilijk bord

Tweak!

• dwegh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik ben zeer tevreden :) over het bord, maar wou dus eens horen in welke slots de andere bezitters van dit moederbord de kaarten hebben zitten en of dit goed (stabiel werkt).

Ik heb namelijk nog een SB Live 5.1 geluidskaart(PCI4) en een Realtek netwerkkaartje voor Chello (PCI5) er in zitten.

Bij het vorige bord (A7V133) kwam het dus heel nauwkeurig in welk pci slot je de kaarten moest doen. Dit i.v.m. met het delen van irq's, o.a. de promise controller met de geluidkaart werkte niet.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
klinkt heel hoopvol over die vrxp :)
Het was idd een probleem met irq sharing ook met andere borden met kt133(a)

ik denk dat alle nw fatsoenlijke kaarten wel kunnen sharen

Tweak!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Nou ik heb t bord, mijn sb live zit in pci 3 en mn netwerk kaartje in pci 4. Ik weet niet of het daardoor komt, maar das wel de beste configuratie geloof ik. Als ik 3dmark draai dan loopt de boel altijd vast... welke drivers dan ook. heb al vanalles proberen uit te schakelen maar geen succes :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Dat hangt af van het bord en de PCI kaarten. Elk moederbord heeft z'n eigen manier hoe de PCI interruptleidingen worden verdeeld over de PCI sloten, en bepaalde drivers van PCI kaarten willen niet samen op één IRQ zitten. Gewoon proberen dus en een weerbarstige PCI kaart in een PCI slot met een aparte interruptleiding proppen. Wel ff dat PCI slot zien te vinden, dat kan door proberen of op de achterkant van je bord de traceroutes te volgen van de juiste punten naar de juiste punten (en dus weten waar de juiste punten zitten :P ). Ergo: er valt zo niks zinnigs te zeggen over wat de beste volgorde is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Dat mobo heeft ook de instelling APIC in het BIOS...daar krijg je meer IRQ's voor (ik d8 25 dan).

Waarom een netwerkkaart erin als er al lan on board zit? :?
Moet dat een speciale zijn voor Chello (ik heb @home en dat is gewoon een standaard kaartje)

Lees ook ff [topic=504618/1/25]
Pagina: 1