Ik heb op dit moederbord twee harddisks (master) en twee cd-spelers (slave) aangesloten. Bij het booten blijft het systeem nogal lang nadenken nadat de primary slave in beeld is verschenen. Ik heb uiteraard de drives omgewisseld (primary slave <----> secundary slave), maar het probleem blijft. Mijn vrouw heeft hetzelfde mobo, ook twee hd's en ook twee cd-spelers, zelfde manier aangesloten, maar dat systeem start meteen door. Iemand een idee wat er mis kan zijn? HD1 is trouwens 7200 rpm, HD2 5400. Misschien ligt het daaraan?
probeer het volgende eens:
pri master: 7200 hd
pri slave: cd1
sec master: 5400 hd
sec slave: cd2 (brander?)
je moet altijd booten vanaf je snelste schijf (logisch toch?)
pri master: 7200 hd
pri slave: cd1
sec master: 5400 hd
sec slave: cd2 (brander?)
je moet altijd booten vanaf je snelste schijf (logisch toch?)
¯\_(ツ)_/¯
Dat is precies de configuratie die ik nu heb. Ik heb de brander en de DVD-speler (was slave 1 resp. slave 2) ook omgedraaid (naar slave 2 resp. slave 1) maar dat loste dus niks op.
Verwijderd
Probeer eens of je geheugen kapot is, krijg je uberhaupt wel beeld? anders is je proc, of mobo, of mem, grafishe kaart kapot. dit zijn de dingen die je het meest voorkomen bij geen beeld.
post ook eens de preciese specz
¯\_(ツ)_/¯
Nee, het werkt allemaal prima hoor, als het eenmaal is gestart. De specs: Athlon XP 1900, Western Digital 120 GB, AOpen DVD 48x16, Plextor 32-12-10, Matrox Millennium G450 DH, 512 MB DDR. Draait onder XP Pro. Het enige probleem: bij het starten blijft 'ie zeker tien seconden hangen nadat de primary slave is ontdekt (of vóórdat de secondary master wordt ontdekt). Daarna start hij goed door en werkt het systeem ook feilloos (nou ja, feilloos: de USB 2.0-poorten doen het niet, maar daar heb ik verder nog niet naar gekeken).
heb je raid uitgeschakeld in de bios?
¯\_(ツ)_/¯
Pagina: 1