2 netwerkkaarten, waarvan 1 internet

Pagina: 1
Acties:

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
In ons thuisnetwerk staatn een servertje die het internet van essent@home deelt over de peecees aanwezig in ons netwerkie. Dit servertje geeft alle clients netjes het ip 192.168.x.x. Nou heb ik op mijn eigen pc een 2e ip-adres van essent aangevraagd, zodat ik eenservertje kan draaien op mijn eigen pc, zonder gezijk te hebben met portmapping enzo. Nu is het zo dat ik in mijn pc 2 netwerkkaarten heb, waarvan 1 automatisch een ip krijgt van de server, en de ander heb ik mijn vaste ip adres van essent op ingesteld. Bijde netwerkkaarten zijn aangesloten op het netwerk, en via alle 2 kaarten kan ik dus internetten. Nu wil ik het eigenlijk zo voor elkaar hebben dat ik 1 van deze kaarten uitsluitend voor het thuisnetwerk gebruik, en de andere kaart uitsluitend voor internet (dus die kaart met het 213.xxxxx ip). Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen??

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 22:11
Fixed IP opgeven voor het kaartje dat je gebruikt voor het thuisnetwerk en dan geen std. gateway opgeven. :)

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Idd, gewoon forceren dat 1 kaart maar aan i kant behoort (kies natuurlijk wel de goeie) en de andere aan je internet binden

meestal wordt dat voor het netwerk
ip: 10.0.0.1
subnetmask 255.255.255.0

en je workgroup goed instellen op alle pc's

en verder NIKS invullen

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
maar wat ik ook instel op die 2e netwerkkaart, die voor het thuisnetwerk dus, ik kan altijd internetten opi die kaart..

• Arnout
Op vrijdag 31 mei 2002 09:09 schreef ShereKahn het volgende:
maar wat ik ook instel op die 2e netwerkkaart, die voor het thuisnetwerk dus, ik kan altijd internetten opi die kaart..
Heb je dan die andere kaart eruit? 't Lijkt me sterk dat je zonder std. gateway kunt internetten.

Dump es je ipconfig /all hier (ff met code tags).

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Hee thankzzzz, Indd die gateway had ie er automatisch ingeramt (winXP he :o). Ikke die gateway deruit halen en hoppa, hij internet niet meer, precies de bedoeling.

hee harstikke bedankt!

• Arnout
Had al zo'n vermoeden :) :P

No need to lock this topic ;)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
je had de search kunnen gebruiken en als je dan gezocht had op "internet delen" had je onder andere deze: [topic=283503/1/25] gevonden >:)
Bij dit laatste draadje had je dan weer die link gevonden: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=%40home+internet+delen&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=%40home+internet+delen[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart en dan krijg je 1009 resultaten. Wedden dat daar jouw antwoord tussen staat :+

• Arnout
Op vrijdag 31 mei 2002 09:41 schreef larsemenneke het volgende:
je had de search kunnen gebruiken en als je dan gezocht had op "internet delen" had je onder andere deze: [topic=283503/1/25] gevonden >:)
Bij dit laatste draadje had je dan weer die link gevonden: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=%40home+internet+delen&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=%40home+internet+delen[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart en dan krijg je 1009 resultaten. Wedden dat daar jouw antwoord tussen staat :+
Maar hij is toch al geholpen :? (heel netjes zelfs ;) zelfs al voor jou SM post), beetje useless dit. :)

Plus: dit gaat niet over internet delen. :7

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Op vrijdag 31 mei 2002 09:42 schreef MetHod het volgende:

[..]

Maar hij is toch al geholpen (heel netjes zelfs ;) zelfs al voor jou SM post), beetje useless dit. :)
deze is bedoeld om de gebruiker op de search te wijzen. Deze draadjes zijn al zo vaak langs geweest, dat bewijst zich al door die 1009 resultaten. Beetje jammer dat sommige mensen niet willen searchen. Daarom mag hier wat mij betreft direct een slotje op ook al is de user geholpen.

Verwijderd

Waarom worden oude forums van voor bv. 6-2001 ofzo gewoon niet uit de database van GoT gemietert. Telkes dat gezeur over de search..mensen willen graag individuele hulp. Ik zoek ook met de search / google..ik kom er ook soms niet uit..maar soms ook wel..Laat die mensen tog.
Ze kunnen bij Got Beter een keertje de database met fora opschonen.Ik kwam laatst een forum tegen uit 2000 :?

• Arnout
Op vrijdag 31 mei 2002 09:55 schreef TweakMaster het volgende:
Ze kunnen bij Got Beter een keertje de database met fora opschonen.Ik kwam laatst een forum tegen uit 2000 :?
'n Heel forum uit 2000 :? ;)

Da's juist de kracht van GoT, de search. Niks opschonen, hoe groter hoe beter. :)

Dit begint behoorlijk offtopic te gaan, gaarne in LA verder gaan.

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 09:57 schreef MetHod het volgende:

[..]

'n Heel forum uit 2000 :? ;)

Da's juist de kracht van GoT, de search. Niks opschonen, hoe groter hoe beter. :)
Ik bedoelde een topic....solly :s

HELP ME
Pagina: 1