[samba] heel veel collision

Pagina: 1
Acties:

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Gister heb ik samba geinstalleerd om een LFS bak. Na het configureren van de smb.conf kreeg ik verbinding met de rest van het netwerk.

Bij het verzenden van bestanden kreeg ik een hele hoop foutmelding en heel veel colission in de verbinding. De foutmelding werd veroorzaakt doordat de linux-bak niet op full-duplex zat. Dit was snel opgelost door in de modules.conf
code:
1
options 3c59x full_duplex=1

toe te voegen. De collission is echter nog niet weg, het verzenden van bestanden is ook mega-traag. Heeft iemand een iedeetje?

Chris

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Gister heb ik samba geinstalleerd om een LFS bak. Na het configureren van de smb.conf kreeg ik verbinding met de rest van het netwerk.

Bij het verzenden van bestanden kreeg ik een hele hoop foutmelding en heel veel colission in de verbinding. De foutmelding werd veroorzaakt doordat de linux-bak niet op full-duplex zat. Dit was snel opgelost door in de modules.conf
code:
1
options 3c59x full_duplex=1

toe te voegen. De collission is echter nog niet weg, het verzenden van bestanden is ook mega-traag. Heeft iemand een iedeetje?
Ja, je netwerk fixen. Samba heeft geen reet te maken met collisions of wat dan ook. Indien je die veel krijgt heb je een probleem op je netwerk.

Wat noem je trouwens 'mega traag' ?

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
met mijn netwerk is niet mis, ftp, ssh en intern bestanden overzenden via windows-shares is niets mis. mega-traag is 2 minuten over 5mb.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• igmar

igmar

ISO20022

met mijn netwerk is niet mis, ftp, ssh en intern bestanden overzenden via windows-shares is niets mis. mega-traag is 2 minuten over 5mb.
Je gebruikt een 3com 3c590 ??? Da's een van de meest brakke kaarten die d'r is. Ik zou eerst eens een andere kaart proberen, ik denk dat dan meteen je problemen opgelost zijn.

Verwijderd

Waarom krijg jij collisions?

Dat kan alleen als je een hub erin gebruikt en dan kun je dus niet fullduplex draaien :)

• igmar

igmar

ISO20022

Op vrijdag 31 mei 2002 22:49 schreef Nelske het volgende:
Waarom krijg jij collisions?

Dat kan alleen als je een hub erin gebruikt en dan kun je dus niet fullduplex draaien :)
De mediadetectie van die bagger Etherlink III kaarten werkt voor geen meter, en dan zwijg ik nog over de vele andere problemen die die kaart heebt. Ze zijn alleen nuttig om aan de muur te gebruiken als kunst.

Ik zou voor 15 Euro eerst een andere kaart proberen, de kans is groot dat dat een groot gedeelte van de poster z'n problemen oplost.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:49
Um mensen, IK heb het ook gehad. Ook met LFS en OOK alleen met Samba.
En ik heb het nog steeds. Tenminste, ALLEEN met win98. Win98 <> Samba gaat bij mij gewoon niet goed samen.
Met WinXP gaat het echter perfect. Ik snap er nog steeds geen zak van...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volgens mij mag je dan wel win98 de schuld geven, echt opschieten met samba deed die het ook niet bij mij (naar redhat).

Ondertussen gebruik ik geen win98 meer en kan ik het ook niet meer testen (naar nu gentoo) :)

[edit]
Ging dan met hooguit 300KB/sec over een 10Mbits nic.
Pagina: 1