Toon posts:

abit zm6 fc-pga?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
werkt dit:

http://www.3feetunder.com/krick/370mod/

?

En zo ja, wat voor processors kan ik dan draaien? Welke aankoop is aan te raden?

Ik heb nu een celly 366@567 maar gezien ik hem op 5,5x103 daarvoor heb gezet denk ik niet dat het werkt. Toch is hij hondert maal trager als ik hem op 66 zet... Sandra 2002 plaatst hem altijd bij de p3-500 en celly600 (arithmatic) en bij de amd550 en (ruim boven) de p2-400 (media). Kan iemand mij vertellen of mijn overclock werkt?

Verwijderd

Topicstarter
waarom reageert niemand?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 31 mei 2002 17:54 schreef aapnootmies het volgende:
waarom reageert niemand?
Goeie vraag, dit is leuke shit namelijk :9

Zo kun je een PPGA-Slot1 convertor die je voor 2.50 kunt halen bij de meeste 2e hands winkels gebruiken voor alles tem de P3/Celly 1100.

Maar een tualatin gaat hij nog niet slikken. Als je die mod er ook op doet is het denkbaar dat je nobele oude ZM6 tot de Celly 1400 zou kunnen. Let op dat dit laatste speculatie is en ervan uitgaat dat de ZM6 tot onder de 1.6V kan gaan, wat ik niet weet.

* dion_b krijgt zin om te gaan kloten... >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Die mod gaat wel werken.. Er zijn hier wel eens mensen geweest die hem op een zm6 hebben uitgevoerd, en zo inderdaad een celly-II hebben kunnen gebruiken en oc-en..

(De gebruikte chipset, de zx is een uitgeklede versie van de BX, die dus ook 100MHz FSB en dat soort zaken kan!)

Ik verwacht overigens dat dat bordje het softmenu van abit gebruikt, waarbij je de Vcore kunt instellen van 1.3V tot 2.3V (zelfde als de BP6), dus je hebt zeker een kans..

Alleen weet ik niet hoe het met bios support zit..

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij kan 1,3 tot 2,3 met tussenstappen van 0,05. Daar kan dus alles op met 100mhz bus?

Wat ik me ook al tijden afvraag zijn deze twee dingetjes:

Ik heb een celly 366@567. 5,5x103. Werkt dus waarschijnlijk niet echt op die snelheid? Vreemd genoeg is hij wel stukken trager als ik hem op 5,5x67 zet. En sandra2002 merkt het verschil ook zeer duidelijk (ze zet hem op gelijke voet met p3-500, duron600 en celly 600 wanneer ik hem op de lijn 103 zet).

Ik heb ook allemaal pci en agp spul behalve mijn 3com netwerkadapter, die is isa. Houdt hij de zooi op?

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 31 mei 2002 23:04 schreef aapnootmies het volgende:
Die van mij kan 1,3 tot 2,3 met tussenstappen van 0,05. Daar kan dus alles op met 100mhz bus?

Wat ik me ook al tijden afvraag zijn deze twee dingetjes:

Ik heb een celly 366@567. 5,5x103. Werkt dus waarschijnlijk niet echt op die snelheid?
Waarom niet :?

De mijne trok destijds 506MHz maar ik had pech, de meesten haalden boven de 550MHz.
Vreemd genoeg is hij wel stukken trager als ik hem op 5,5x67 zet.
Ja dat is helemaal niet vreemd :z
5.5x67=368.5, oftewel 200MHz of 33% trager :+
En sandra2002 merkt het verschil ook zeer duidelijk (ze zet hem op gelijke voet met p3-500, duron600 en celly 600 wanneer ik hem op de lijn 103 zet).
Welke test in Sandra2002 :?

Ik tel er 4, de CPU Whet en Drystone en de CPU multimedia FPU en ALU. Het lijkt me uitgesloten dat de FPU scores hoger zullen liggen dan een Duron 600, dus neem ik aan dat je de Multimedia ALU score bedoelt. Die zou wel eens in die reeks kunnen zitten. Een mendocino@100MHz+ FSB is helemaal geen slechte performer en heeft door de veel snellere cache vaak het vermogen een P3 Katmai in te halen.
Ik heb ook allemaal pci en agp spul behalve mijn 3com netwerkadapter, die is isa. Houdt hij de zooi op?
Lijkt me sterk, op 103MHz zit je PCI niet hoger dan 34MHz en de AGP op 67, ISA op 8.3, dus alles is vrijwel in-spec. Je zit gewoon aan de grens van je CPU.
>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z
En waar is dit goed voor :? :(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat je de bussnelheid niet over kon klokken. De 366 had nu eenmaal een 66mhz bus.

Dhrystone ALU: 1519 mips (celly600=7% meer)
Whetstone FPU: 764 mflops (celly600=6% meer)

Integer: 2174 it/s
Floating point: 812 it/s

Deze twee zijn vreemd genoeg weer niet te vergelijken met enige andere proc. Meeste hebben meer floatingpoint dan integer. Natuurlijk waardeer ik integeriteit hoog maar het blijft vreemd. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat hij mijn processorondersteuning niet kan laden (aldus apparaatbeheer)?

Ik wilde even aangeven dat ik gemende gevoelens had.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 01 juni 2002 09:21 schreef aapnootmies het volgende:
Ik dacht dat je de bussnelheid niet over kon klokken. De 366 had nu eenmaal een 66mhz bus.
Nou, dat is juist de hele grap van Intel CPUs te OCen sinds 1997- de multiplier is gelocked dus moet je aan de FSB sleutelen. Het voordeel van de vroege Mendocino Celeron CPUs is dat ze vaak rond/op 100MHz FSB willen werken, waardoor je ze 50% sneller kunt laten draaien zonder PCI of AGP te hoeven OCen.
Dhrystone ALU: 1519 mips (celly600=7% meer)
Whetstone FPU: 764 mflops (celly600=6% meer)
Aha, ok niet zo gek; de Celly 600 heeft een nieuwe Coppermine core maar een FSB van 66MHz, waardoor je erg dicht in de buurt kunt komen.
Integer: 2174 it/s
Floating point: 812 it/s

Deze twee zijn vreemd genoeg weer niet te vergelijken met enige andere proc. Meeste hebben meer floatingpoint dan integer. Natuurlijk waardeer ik integeriteit hoog maar het blijft vreemd. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat hij mijn processorondersteuning niet kan laden (aldus apparaatbeheer)?
Hmm, bij mij kan ik deze vergelijken, maar dat is natuurlijk niet zo relevant. Je hebt iets dat iedere P2 voorbij streeft en Katmai P3's overtreft voorzover de applicatie geen SSE nodig heeft, of enorme hoeveelheden cache.
Het heeft weinig tot niets te maken met het feit dat hij CPU ondersteuning niet kan afleiden. Dat is gewoon Sandra die aan het blaten is. Negeer lekker :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft weinig tot niets te maken met het feit dat hij CPU ondersteuning niet kan afleiden. Dat is gewoon Sandra die aan het blaten is. Negeer lekker

Dat is windows configuratiescherm apparaatbeheer die aan het blaten is. Sandra blaat er over dat mijn bussnelheid te hoog is en dat hij terug moet naar 66.

Ik ben ook behoorlijk tevreden over mijn systeempje. Morgen heb ik 4x 4500rpm met ata/66 raid er aan hangen, 265mb ram (100) dus dat loopt waarschijnlijk gewoonweg goed.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets grappigs: Soms dan start hij op maar dan doen mijn keyboard (ps2) het niet. Moet ik hem helemaal uitschakelen voordat hij het weer doet... gebeurt 10% van de tijd en bij elk toetsenbord wat ik heb.
Pagina: 1