plex 12/4/32 SCSI, SCSI/IDE

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:17

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
k bij mij is nu @%$#@%$# et toppunt :(

na 3 CDRW's verneukt te hebben en een tig aan CDR's

Ik krijg FFS telkens een SCSI/IDE abort, op een 1 of andere manier wordt er een reset door de SCSI-bus heen-gejaagd (de plex40 gaat ff spinnen (zit geen cd in))
**ploink** write error, weer, K**KER :( :( :( :( :( :( :(

kent iemand anders et probleem?

adaptec 2940U2
@ UW2 id 1: IBM 36GB (zit een terminal op kabel) helemaar geen problemen me
@ UFast: id 4 plex40
_____________id 3 plex12/4/32 (terminated)

bij et opstarten duurt et ff 5 sec later (na HD(vind i direct)) voordat i de plex40 en de plex writer vind

(soz voor taalgebruik, ik sta op et moment om mijn pc een schop te verkopen :( , / me = pissed :( )

/edit
topic titel is niet af :{ merk ik
plex 12/4/32 SCSI, SCSI/IDE abort @ nero :?
moet et zijn, modje?

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Probeer eens actieve terminators, in plaats van de "onboard" terminators op je drive. (Ja, ik weet het, op dit moment heb je daar niks aan, morgen zijn de winkels weer open)

Over het algemeen worden die terminatie jumpers afgeraden. Actief termineren schijnt beter te zijn.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kheb ook zon combo plex40 en plexwriter gehad, de problemen die ik had zijn hetzelfde als die van jouw..

oplossing bij mij was die plex40 wegdoen, het bleek dat die de scsi bus instabiel maakte (parity errors etc)

A wise man's life is based around fuck you

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is dat alleen bij die types samen ofzo? Erg vaag, ik dacht dat Plextor de allerbeste CD-rom spelers/writers maakte, zeker de SCSI versies.

Trouwens, ik heb een PlexWriter 8/20 en een UltraPleX 40 cd-rom. Echt nul komma nul problemen hier. Ik heb sinds kort actieve terminators, daarvoor had ik het met de jumper getermineerd. Nooit problemen.

• H3AdTr1P
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Ik weet niet of het hier van toepassing is, en/of je er iets aan hebt...
Maar ik krijg een soortgelijke error als ik m'n FSB te hoog zet. (voor het geval je moest OC'en)
Dit doet ie reeds bij een FSB van 110mhz
Dus een pci snelheid van 110/3= +- 37mhz

Ik weet niet of je erwat aan hebt, je ziet maar :-) allesinds nog veel geluk

Voor de rest heb ik hier totaal geen probs met m'n Plex 40x en 12/4/32 writer

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Verwijderd

Hoe heb je de Bios van de SCSI-kaart ingesteld?

Ikzelf heb een soortgelijke combinatie van U2W-HD(IBM)+Plexwriter+UltraPlex+Tekram U2W-SCSI-kaart.
Geen problemen bij mij.

Het lijkt me niet dat het aan de combinatie ligt.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Ik heb hetzelfde hier... Bij mij helpt het als ik de brandsnelheid omlaag zet naar 10x
Ik heb alleen wel het idee dat het langzamer is dan 10x.

Ik dacht eerst dat m'n Plex 32x roet in het eten gooide en gebruik nu alleen nog maar de Plex 40x icm. de 12/4/32 SCSI plex.

* TD-er zal z'n oude plex 32 nog eens ff testen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik weet wel dat die Plextor CDROM spelers geterminate moeten worden, dus je Plex 40x zou ik als laatste in de chain gooien en daar terminate opzetten...... ik heb een Plex 40x CDrom en een 8x en een 12x fikker van plex.....
no problems here..... Ow ja. ik kan geen CD-Text fikken op 12x met die 12x4x32 fikker... heel vaag.. 10x wel.. voor de rest alles 100% ok......

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 17:39 schreef OetelDonk het volgende:
Hoe heb je de Bios van de SCSI-kaart ingesteld?

Ikzelf heb een soortgelijke combinatie van U2W-HD(IBM)+Plexwriter+UltraPlex+Tekram U2W-SCSI-kaart.
Geen problemen bij mij.

Het lijkt me niet dat het aan de combinatie ligt.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/2.jpg
:?

Verwijderd

Mooie foto's!

Ik zie dat de cdromspeler: 80MB/s en Disconnection op enable staat,
terwijl de cdwriter: 20MB/s en Disconnection op disable staat.

Waarom die verschil in instellingen?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
dunno is standaard

ik heb alleen dat "scannen" 5-15 uit gezet

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
DE cdrom is in iedergeval Ultrascsi, de writer weet ik niet zeker. Voor de zekerheid zou ik de cd rom als laatste op de kabel zetten en die termineren. Heb zelf ook scsi en het duurt ook hier even voordat de cdrom herkend wordt.
Een andere mogelijkheid is dat je totale kabellengte te lang is. Ergens op de adaptecsite staat uitgelegd wat de totale lengte in verschillende configuraties mag zijn.

Do as I say, don't do as I do.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 09:31 schreef Bart-01 het volgende:
DE cdrom is in iedergeval Ultrascsi, de writer weet ik niet zeker. Voor de zekerheid zou ik de cd rom als laatste op de kabel zetten en die termineren. Heb zelf ook scsi en het duurt ook hier even voordat de cdrom herkend wordt.
Een andere mogelijkheid is dat je totale kabellengte te lang is. Ergens op de adaptecsite staat uitgelegd wat de totale lengte in verschillende configuraties mag zijn.
mijn plex 40 is al als 1e, plex writer als 2e en scsi kart als 3e
et gekke is, als ik de lade van de plex40 open laat dan vind de scsi kaar em wel direct :?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op ID4 kan je daar niet beter YES (enable disconnection) van maken?

Heb je dat al eens geprobeerd?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1