Ik heb ff in de search gekeken. Dit is best wel een veelgestelde vraag, alhoewel niet zo specifiek als de mijne, meestal de keuze tussen een paar types.
Ik heb eerst een aantal bedrijven gebeld, maar die leveren meestal maar één of twee merken en kunnen dus niet echt vergelijken. Ze hebben überhaupt niet één kunnen vinden die aan mijn eisen voldeed. Niemand wist precies de specs.
Dus ik ga zelf zoeken op de websites. Nou daar heb ik wat aan. Echt meer dan 20 verschillende mainboards met verschillende specs. En nergens een 'comparisation chart' of zo.
Zat zelf te zoeken in de hoek van Asus of Abit. Ik ben nog aan het zoeken, maar als iemand toevallig dit weet, deel je kennis...
Ik zoek voor een systeem een mainboard met de volgende eisen:
- mainboard voor Intel Pentium 4 socket 478
- FSB 400 / 533
- >= 3 sockets voor RDRAM 800 of 1066 of DDRAM 2700 met minimum maximum van 1gb
- >= 5 PCI slots
- UltraDMA 133
-geen onboard audio of iets dergelijks
En een ander systeem met SCSI (dat mag wel onboard), en dan maakt het IDE weer niks uit eigenlijk. Of zou ik beter een SCSI-controller van adaptec los erop zetten?
Ik heb eerst een aantal bedrijven gebeld, maar die leveren meestal maar één of twee merken en kunnen dus niet echt vergelijken. Ze hebben überhaupt niet één kunnen vinden die aan mijn eisen voldeed. Niemand wist precies de specs.
Dus ik ga zelf zoeken op de websites. Nou daar heb ik wat aan. Echt meer dan 20 verschillende mainboards met verschillende specs. En nergens een 'comparisation chart' of zo.
Zat zelf te zoeken in de hoek van Asus of Abit. Ik ben nog aan het zoeken, maar als iemand toevallig dit weet, deel je kennis...
Ik zoek voor een systeem een mainboard met de volgende eisen:
- mainboard voor Intel Pentium 4 socket 478
- FSB 400 / 533
- >= 3 sockets voor RDRAM 800 of 1066 of DDRAM 2700 met minimum maximum van 1gb
- >= 5 PCI slots
- UltraDMA 133
-geen onboard audio of iets dergelijks
En een ander systeem met SCSI (dat mag wel onboard), en dan maakt het IDE weer niks uit eigenlijk. Of zou ik beter een SCSI-controller van adaptec los erop zetten?
edit:
En ik zie trouwens dat er ook veel van dit soort topics gesloten wordt, PLZ de mijne nie...
Ben niet te beroerd om te zoeken of zo, maar heb niks kunnen vinden in de search, op de websites of google. Misschien weet iemand een link met goede vergelijkingen van de specs?
En ik zie trouwens dat er ook veel van dit soort topics gesloten wordt, PLZ de mijne nie...