Comp moet sneller kunnen booten

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 13:12

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Voor specs zie mijn sig...

nou ik zal mijn probleempje proberen uit te leggen.

Als ik mijn comp opstart, dan gaat ie eerst voorbij mijn Videokaart Bios, dan komt ie bij de Bios van mijn Gehele comp(met User Interface). Dan boot ie verder naar mijn Harddisk Bios(oftewel ATA100 bios).
Hier gaat de bios detecteren welke hardeschijfen aanwezig zijn, maar ik heb maar 1 Hardeschijf in mijn comp. Het zijn totaal 5 slots die die gaat detecteren, en deze weg duurt best wel lang. Het is blijkbaar zo dat die bios zo is ingesteld, dat ie Auto Detect gaat doen. Kan ik dit veranderen d.m.v. een instelling of een Update?

Ik wil gewoon dat ie maar de 1e slot detect, en de rest skipped. Als dit lukt, dan moet mijn Comp veel sneller kunnen booten naar Win XP pro.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit is naar mijn mening niet mogelijk. Ik heb zelf een A7V (de 100Mhz versie), en bij het Promise BIOS kan ik niet instellen dat ie autodetect uitzet. Ik kan deze BIOS alleen helemaal uit of aanzetten. Het zou wel kunnen verbeteren door je A7V133 BIOS te upgraden, een andere versie Promise BIOS die je r dan eventueel bij zou kunnen krijgen, kan sneller werken.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 00:58 schreef Sfynx het volgende:
Dit is naar mijn mening niet mogelijk. Ik heb zelf een A7V (de 100Mhz versie), en bij het Promise BIOS kan ik niet instellen dat ie autodetect uitzet. Ik kan deze BIOS alleen helemaal uit of aanzetten. Het zou wel kunnen verbeteren door je A7V133 BIOS te upgraden, een andere versie Promise BIOS die je r dan eventueel bij zou kunnen krijgen, kan sneller werken.
Ik heb de laatste bios versie geinstalleerd :1007 d8 ik uit mijn kop.

Deze update ondersteunt XP proc's maar bij mij werkte de 1700+ niet :'(

nog een ander idee dat ik kan doen?

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32

Tsuranim

There is only one

volgens mij kun je in de bios zelf je harde schijven detecteren en daarna dan ook de auto-detect uitzetten.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 02:03 schreef Tsuranim het volgende:
volgens mij kun je in de bios zelf je harde schijven detecteren en daarna dan ook de auto-detect uitzetten.
mijn HD is een ATA 100 schijf, en deze heeft een eigen bios, dus dat betekent dat ie in de "standaard bios" 'm niet detecteert.

mijn DVD spelen en CDR writer herkent ie wel in de bios als Master op elk aparte IDE connector.

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 16:56
Er is een getweakte bios voor dit bord waar een oudere Promise bios inzit die ervoor zorgt dat de detectie veel sneller gaat.
Heb 'm gehad weet niet meer waar vandaan.
Er is trouwens een versie 1009 bij Asus, misschien die proberen ?

Kijk hier maar:
http://www.lumberjacker.de/Downloads/hauptteil_downloads.html

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 02:28 schreef Noppie59 het volgende:
Er is een getweakte bios voor dit bord waar een oudere Promise bios inzit die ervoor zorgt dat de detectie veel sneller gaat.
Heb 'm gehad weet niet meer waar vandaan.
Er is trouwens een versie 1009 bij Asus, misschien die proberen ?

Kijk hier maar:
http://www.lumberjacker.de/Downloads/hauptteil_downloads.html
Welke moet ik hebben dan?

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 16:56
Op vrijdag 31 mei 2002 13:14 schreef HENNEP het volgende:

[..]

Welke moet ik hebben dan?
Probeer deze: 1009 U35 en iets lager de Promise driver 2.00b25
Pagina: 1