• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 14:02
mijn buurman heeft pas i-net bij @home aangevraagt een kreeg een mooi klein modempje ik dacht dat hij eerst een grapje maakte toen hij zei ik heb een motorola modem maar toen ik daar aankwam en hem effe gebestudeert te hebben stond erop 100mbit modem ik dacht dat @home alleen 10mbit was en de snelheden die hij haalt liggen ook hoog voor bij ons inn de straat 650+ kb/s als dit aanhoud dan ga ik ook eens met @home bellen want ik wil ook wel zo'n snelle modem

ik weet neit of hier al iets over bekne dis op got ik kon het in ieder geval niet vinden

Verwijderd

het modem is dan snel ja.. maar hoeveel sneller is zijn internet..

Verwijderd

Is bekend, staat ook wel wat over in de search.

http://gathering.tweakers.net/forum/find

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:25

Wildfire

Joy to the world!

Pfff, de standaard Com21 kan ook tot zo'n 36 megabit/sec ofzo. Maar ja, die downloadcap he... :(

Het schijnt dat ze op termijn trouwens bij ons "oude" leden ook de modems zullen vervangen. De Motorola schijnen stabieler te zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

Klippy

Still Game

Geen problemen met m'n Com21 gehad.
En snelheden altijd hoog. Maarja als die ander nog sneller is wil ik 'm wel es testen :P

Die 100Mbit haal je toch nooit.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Fantomas
  • Niet online
Ik heb nu een jaartje @home, maar mijn modem (com 21) begint de laatste tijd wel kuren te vertonen.
Kan ie het netwerk niet vinden, en dan moet ik eerst weer de stekker eruit trekken en weer 10 minuten wachten voordat ie het weer doet.

En da's dus wel rottig als je net op een drukbezette ftp server ingelogd bent, en er dan niet meer inkomt.

In de laatste 2 dagen al 3 keer gebeurd.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:21

paradoXical

The ParadoX

Ik hoorde laatst van een monteur die zijn eigen modem (com21) op 10mbit had staan en vrolijk met 1 - 1.5 mb/s kon downloaden

Je schijnt em aan te kunnen passen, ga ik echter niet aan beginnen hoor :+

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-02 22:26
klein schopje :)

Vandaag is bij ons thuis (wegens blikseminslag vorige week) de oude com21 modem vervangen voor de nieuwe Motorola. Maar omdat ik vanavond pas laat thuis ben en toch wel heel nieuwsgierig ben (:)) wilde ik weleens weten of er al mensen zijn die ervaring hebben met deze modem en of het nu echt sneller is (vertelde de monteur ook aan me ma).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:52
Een reden waarom zo'n Motorola op dit moment werkelijk sneller kan zijn is dat het op een apart (docsis) platform draait ipv een COM21 platform.

Omdat het motorola docsis platform nog minder bezet is kan de snelheid hoger liggen. Een andere reden kan zijn dat de download caps hoger liggen (indien ingesteld). Er is echter geen fundamentele reden om aan te nemen dat een motorola sneller is dan een COM21 omdat beide tientallen mbits in principe ondersteunen (waarbij de com21 door z'n ethernet interface op 10 mbit gelimiteerd wordt).

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Op vrijdag 14 juni 2002 15:07 schreef MarcyDarcy het volgende:
klein schopje :)

Vandaag is bij ons thuis (wegens blikseminslag vorige week) de oude com21 modem vervangen voor de nieuwe Motorola. Maar omdat ik vanavond pas laat thuis ben en toch wel heel nieuwsgierig ben (:)) wilde ik weleens weten of er al mensen zijn die ervaring hebben met deze modem en of het nu echt sneller is (vertelde de monteur ook aan me ma).
Hm /me a a r t e n is nu ook wel benieuwd!

Joehoe bliksem >:)

:Y)

(je kan idd bij de instellingen (van monteur gehoord, met een kabeltje van com poort naar die 4 pinnejtes op de achterkant van het modem (com21))

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Het Com21 systeem kan inderdaad ongeveer 35 mbit/s halen (tegenwoordig zijn de com21 modems ook docsis compliant).
Docsis 1.1 haalt ongeveer 45 mbit/s, maar is bovendien een stuk beter, vooral onder hoge belasting.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• MarcyDarcy
Thx voor de "nieuwe" reacties. Ik ben vol verwachting :)
Zal vanavond/morgen wel ff posten of ik echt verschil merk t.o.v. de com21 modem.

• MarcyDarcy
Ben net thuis, eerst naar de modem gekeken (mooi klein wit dingie) en nu net wat tests op www.mordax.nl gedaan. M'n upload zit rond de 15 kb/sec (was eerst max. 12 kb/sec) en me downloadsnelheid zit rond de 750 kb/sec (was voorheen max. 400 kb/sec).

Al met al ben ik zeer tevreden (ook al omdat er geen kosten aan waren verbonden). Toch makkelijk zo'n blikseminslag :P

Verwijderd

Hey , zo eentje hebben wij ook in de winkel op Telenet . Zijn echt fijne modems , compact en mooi .

Verwijderd

Hetzelfde motorola modem als chello?

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

kan me nauwelijks voorstellen dat je hierdoor meer bandbreedte krijgt, omdat dat niet in modem geregeld wordt maar bij @home zelf.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Op zaterdag 15 juni 2002 01:57 schreef Pilletje het volgende:
Hetzelfde motorola modem als chello?
Nee.. Chello gebruikt iets andere type modems.... Ze lijken wel erg op elkaar....

Overigns kan ik als monteur zeggen dat de modems van COM21 en Motorola de zelfde snelheid kunnen berijken. Het verschil tussen bijde modems is in hoofd zaak dat de motorola een hoger singaal nodig heeft om on-line te kunnen komen. Zodra die on-line is dan is die wel wat stabieler....

BTW een tip, (de helpdesk wil d'r niet aan maar goed):
Zodra de modem wel on-line is maar je niet kan internetten dan moet je ff de stekker d'r uithalen, minutje wachten en d'r weer in doen. Vervolgens PC opnieuw opstarten, IP loslaten en vernieuwen....
Volgens de helpdesk is dit onzin maar ik heb al menig keer een probleem op deze manier opgelost...

n54 power!

Verwijderd

Yup, die modem ist .

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 15:50 schreef FatalError het volgende:
Het Com21 systeem kan inderdaad ongeveer 35 mbit/s halen (tegenwoordig zijn de com21 modems ook docsis compliant).
Docsis 1.1 haalt ongeveer 45 mbit/s, maar is bovendien een stuk beter, vooral onder hoge belasting.
Er zijn modems van COM21 (doxport) die DOCSIS compliant zijn. COM21 modems zoals @Home en Chello ze leveren zijn NIET DOCSIS compliant. COM21 heeft een eigen propitair systeem.

Bovendien zeggen dingen als max 35 mbit etc etc erg weinig. Het is hetzelfde als met bijvoorbeeld CD-rom spelers of auto kilometer tellers (om maar wat zijdelingen vergelijkingen te maken).

De reden waarom DOCSIS sneller is, is het is een nieuwe technologie en beter uitgedacht op sommige punten, de comcontrollers kunnen meer modems aan (zie oa cisco.com), en waarschijnlijk is het DOCSIS platform ook nog niet zo druk bezet ...

• maontje
  • Laatst online: 02-03 16:12

maontje

better off Playing

Op zaterdag 15 juni 2002 13:25 schreef TMDevil het volgende:

[..]

Nee.. Chello gebruikt iets andere type modems.... Ze lijken wel erg op elkaar....

Overigns kan ik als monteur zeggen dat de modems van COM21 en Motorola de zelfde snelheid kunnen berijken. Het verschil tussen bijde modems is in hoofd zaak dat de motorola een hoger singaal nodig heeft om on-line te kunnen komen. Zodra die on-line is dan is die wel wat stabieler....

BTW een tip, (de helpdesk wil d'r niet aan maar goed):
Zodra de modem wel on-line is maar je niet kan internetten dan moet je ff de stekker d'r uithalen, minutje wachten en d'r weer in doen. Vervolgens PC opnieuw opstarten, IP loslaten en vernieuwen....
Volgens de helpdesk is dit onzin maar ik heb al menig keer een probleem op deze manier opgelost...
Zeg kerel een com21 haalt theoretish dezelfde snelheden als een motorola. TEminste die kleine comportjes halen dat (cp1080) Maar die ouwe cp200/1165 niet hoor dat zou jij als monteur van @home toch moeten weten. BTW in welke regio installeer jij dan @home
:+ 8-)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1