Ik wil ook graag een stukje van de Matrix DivX in een GIFje stoppen, maar welke programma's heb ik daar voor nodig?
Verwijderd
Even kijken bij www.download.com heb je snel veel progs.
Computers are like humans they don't stop evolving
Computers are like humans they don't stop evolving
gewoon een aantal screenshots nemen, en daar dan met bv: corel paint een fimpje van maken.
tip: gebruik de pause functie van mediaspelert.
tip: gebruik de pause functie van mediaspelert.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
als ik pauze gebruik en neem een screenshot krijg ik zwart ipv een beeldje
Gadver damme als iedereen fillems erop gaat keilen dan valt er niet veel meer te gotten
.
Zo zie je maar weer dat een heleboel mensen toch meelopers zijn
Dat zwarte vlak i.p.v. het filmpje op het screenshot is een bekend probleem, dat komt omdat het filmpje pas als allerlaatste aan het beeld toegevoegd wordt. Het screenshot wordt gemaakt van het deel van het geheugen waar het filmpje nog niet toegevoegd is, de oplossing weet ik zo niet meer...
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 21:54 schreef Flotter het volgende:
Dat zwarte vlak i.p.v. het filmpje op het screenshot is een bekend probleem, dat komt omdat het filmpje pas als allerlaatste aan het beeld toegevoegd wordt. Het screenshot wordt gemaakt van het deel van het geheugen waar het filmpje nog niet toegevoegd is, de oplossing weet ik zo niet meer...[/quote]In mediaplayer(2):
ff [alt]+[enter] (2X) en dan moet ie 't doen
Dat zwarte vlak i.p.v. het filmpje op het screenshot is een bekend probleem, dat komt omdat het filmpje pas als allerlaatste aan het beeld toegevoegd wordt. Het screenshot wordt gemaakt van het deel van het geheugen waar het filmpje nog niet toegevoegd is, de oplossing weet ik zo niet meer...[/quote]In mediaplayer(2):
ff [alt]+[enter] (2X) en dan moet ie 't doen
Elke keer printscreen? Wat omslachtig!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hmmmm? [/quote]Tell me!
Ik bedoelde eigenlijk of er niet iemand ff kan zeggen wat de snellere manier is, want dat printscreen gedoe duurt best wel heel erg lang.
Verwijderd
Meines heb ik gewoon van het net geplukt. Als je een leuke animgif ziet gewoon de locatie kopiëren met rechtermuisknop-eigenschappen-en dan ctrl C en je plakt hem in je eigen profile met ctrl V.
Wie zoekt zal vinden.:)
Wie zoekt zal vinden.:)
Nog ff over dat mediaspeler geval:
De mediaplayer maakt normaal gesproken gebruik van een DirectDraw overlay om z'n plaatjes op te renderen. Een overlay maakt geen deel uit van de desktop itself, maar wordt er overheen geplakt nèt voor je videokaart het beeld naar de monitor stuurt. Daarom zie je geen beeld op een screenshot. Blijkbaar gebruikt de mediaplayer geen overlay in fullscreen-mode, zodat de overlay een gewone DirectDraw surface wordt als je ff alt-entert.
Verder kan er op ieder moment maar één overlay in gebruik zijn, dus als je twee filmpjes tegelijk opent in verschillende mediaplayers dan is alleen de eerste een overlay, de tweede is een normale DirectDraw surface.
Je muiscursor is ook een soort overlay: die wordt ook pas op het allerlaatst bij het beeld gevoegd (zelfs nog na de overlay), alleen je cursor is een puur hardwarematige overlay (de meeste moderne videokaarten hebben support voor een 'hardware cursor', dus de cursor wordt door de videokaart zelf op het beeld getekend, daar komt helemaal geen software bij kijken - alleen positiewijzigingen worden natuurlijk wel doorgegeven). Je merkt het verschil goed: bij oudere videokaarten waarbij nog een software cursor gebruikt wordt kan de cursor gaan knipperen als hij boven een (snelbewegende) animatie (een GIFje of DivX ofzo) wordt gehouden; hardwarematige cursors hebben daar geen last van en blijven altijd netjes stabiel.
Here end of the lesson
De mediaplayer maakt normaal gesproken gebruik van een DirectDraw overlay om z'n plaatjes op te renderen. Een overlay maakt geen deel uit van de desktop itself, maar wordt er overheen geplakt nèt voor je videokaart het beeld naar de monitor stuurt. Daarom zie je geen beeld op een screenshot. Blijkbaar gebruikt de mediaplayer geen overlay in fullscreen-mode, zodat de overlay een gewone DirectDraw surface wordt als je ff alt-entert.
Verder kan er op ieder moment maar één overlay in gebruik zijn, dus als je twee filmpjes tegelijk opent in verschillende mediaplayers dan is alleen de eerste een overlay, de tweede is een normale DirectDraw surface.
Je muiscursor is ook een soort overlay: die wordt ook pas op het allerlaatst bij het beeld gevoegd (zelfs nog na de overlay), alleen je cursor is een puur hardwarematige overlay (de meeste moderne videokaarten hebben support voor een 'hardware cursor', dus de cursor wordt door de videokaart zelf op het beeld getekend, daar komt helemaal geen software bij kijken - alleen positiewijzigingen worden natuurlijk wel doorgegeven). Je merkt het verschil goed: bij oudere videokaarten waarbij nog een software cursor gebruikt wordt kan de cursor gaan knipperen als hij boven een (snelbewegende) animatie (een GIFje of DivX ofzo) wordt gehouden; hardwarematige cursors hebben daar geen last van en blijven altijd netjes stabiel.
Here end of the lesson
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Pagina: 1