Toon posts:

computer dood!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een AMD XP 1600, Aopen AK77 Pro moederbord, 40 GB Harde schijf (7200 rpm), Geforce MX400 video (64MB). Ik ben gewoon aan het werk en ineens sluit windows 2000 alles af!

Ik probeer weer de power knop in te drukken, alles gaat ratelen zoals normaal, harde schijf komt op, maar daarna niets meer... alle lampjes van mijn Aopen systeemkast gaan uit (power, hd) en de computer doet niets meer! De fan van de processor blijft wel draaien en die van de chipset die op het moederbord zit blijft ook draaien. Maar verder gebeurd er niets... Geen pieptoontjes en geen beeld op de monitor.

Alle kaarten opnieuw aangedruk, geheugen ook, de computer een tijdje laten afkoelen (misschien oververhit..) niets helpt. Is mijn computer nu echt dood en waar ligt het aan? Is het een bekend probleem?

bedankt voor eventuele hulp..

Martijn

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

probeer ff een andere video kaart (hoop dat je die heb liggen)

Verwijderd

Dou dr eens een bootflop in.

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

heb je alles wel goed ingesteld in het bios :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 22:46 schreef TA2 het volgende:
probeer ff een andere video kaart (hoop dat je die heb liggen)
Ik blijf hetzelfde probleem houden :( :(

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 20:06

tomvleeuwen

Whiee!

Hoe ver komt hij precies met opstarten?

Online LED calculator

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 22:50 schreef senater het volgende:
heb je alles wel goed ingesteld in het bios :?
Ja, het systeem draait al 6 maanden probleemloos :'(

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Dit is meestal een teken dat de proc dood is. Je hebt vast geen andere proc, misschien in een andere pc. Anders geheugen even testen in een andere pc. Dan vid kaart en de rest van de onderdelen.
Misschien ligt het aan de voeding (zekering) maar dat is niet waarschijnlijk als de system en cpu fan het nog wel doen

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 22:53 schreef tomvleeuwen het volgende:
Hoe ver komt hij precies met opstarten?
Na het ratelen van de HD blijven alleen de fans draaien en alle ledjes op de systeemkast gaan uit (ook de powerled, terwijl er blijkbaar wel power op staat)

Verwijderd

Als de bios geen piepjes ofzo geeft denk ik dat de proc overleden is.

Verwijderd

Je zegt in je eerste bericht dat windows afsluit. Ik neem aan dat je bedoelde dat je bak letterlijk uitdonderde?

Of sloot windows zichzelf daadwerkelijk af?

Je zegt dat alles weer gaat ratelen, zoals normaal, ik neem aan dat je hoort dat je hardeschijf opspint, maar hoor je de koppen ook over de hd gaan?

Dat laatste is een goed teken of'ie dood is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de harde schijf overgezet in een andere PC en nu krijg ik na het booten de melding dat de schijf niet toegankelijk is. Ik wordt geadviseerd om scandisk uit te voeren.... Vaag probleem zeg!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06-2025
Dit is een vreemd geval. Er zit stroom op het moederbord dus de voeding kan het idd niet zijn. Ik vraag me af of het zo is dat je geen piepjes meer hoort als de processor kapot is. Als ik de mijne eruit trekt dan piept ie wel bij mij. Misschien is je bios niet meer 100%

Hey dit doet me trouwens denken aan een powersave mode.. Staat je pc niet gewoon STANDBY door een of andere rare instelling (Powerknop die blijft hangen ofzo)? Dan kan ik me goed voorstellen dat alles uit gaat behalve de proc cooler en chipset cooler.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op donderdag 30 mei 2002 22:56 schreef Reaper_One het volgende:
Als de bios geen piepjes ofzo geeft denk ik dat de proc overleden is.
idd piepjes is geheugen of vga. Geen piepjes is mobo of proc. Aangezien je mobo nog start denk ik dat je proc gewoon dood is.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1