Toon posts:

the specified network name is no longer available

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Netwerk frustraties

tussen een Windows 2000 client en 2000 advanced server het volgende probleem:

bij kopieren van een share op de server naar de client komt steeds de foutmelding "the specified network name is no longer available" en word het kopieren onderbroken.

Het identieke probleem vond ik beschreven in topic [topic=197520/1/25] echter de genoemde oplossingen werken niet voor mij.

Intrigerend is nog dat bij kopieren van meerdere bestanden steeds bij hetzelfde bestandje de fout optreed.

Het overige netwerk verkeer loopt probleemloos.

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Probeer het bestandje eens lokaal naar een andere schijf/partitie/dir te kopieren. Als het dan ook fout gaat, ligt het waarschijnlijk aan het bestand, of je hd.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Is een zeer vaag maar kan optreden bij W2K omgevingen en als probleem is het in Technet bekend bij Microsoft. Wordt in het 3e millenium opgelost :)

Het probleem hangt samen met transfer van zeer grote bestanden (> 200Mb) of juist kleintjes bestanden van 5 tot 6Mb. Netwerk timing (NIC niveau) kan de oorzaak zijn vooral wanneer HUB's worden gebruik en/of in combinatie met de Realtek 8029.

Is het *altijd* hetzelfde bestand, type , naam en hoe groot ? Probeer dat eens te zippen en dan over te zetten.
Welke netwerk kaarten gebruik je ?
Maak je gebruik van een HUB of een Switch ?

Ben benieuwd.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
PtrO,

het probleem is ontstaan na een upgrade waarbij ik een nieuwe harddisk plaatste, twee kleinere disks verwijderde en de netwerk kaart in een ander slot deed. Tevens voegde ik een case-fan toe en verving de 128mB en 64mB geheugen modules door een 256mB module.

Het partitioneren van de disk gaf wat troubles onder DOS7 maar ging zonder verdere problemen onder Win 2000.

Omdat ik nu de beschikking had over advanced server heb ik die maar schoon geinstalleerd om daar even wat ervaring mee op te doen. Inmiddels heb ik alweer een schone installatie van 'gewone' server gedaan en de client weer van XP voorzien, een combinatie die voorheen probleemloos werkte, maar wat denkt je, weer hetzelfde probleem.

Om een concreet voorbeeld te geven (het gebeurd met allerhande shares) als ik de map 'Norton AV 2002' naar de client kopieer van de share 'software' loopt het bij het bestand NAVSDR32.DLL vast. Dit bestand is 282kB groot. Als ik de map op de server naar een andere share op een andere partitie kopieer en die dan naar de client wil kopieren loopt ie bij precies dat bestandje weer vast: 'the specified network name is no longer available'.

Ondertussen heb ik nog de netwerkkaart (RTL 8139) weer in het oorspronkelijke slot geplaatst maar geen oplossing.

Nu vraag ik me af of misschien die kaart in het ongerede geraakt is en ik zal hem even door een andere vervangen.

Het netwerkje bestaat verder uit een 10/100 switch en heeft tot deze dramatische upgrade vlekkeloos gewerkt. In de bewuste client zit een Safeway kaart en andere clients hebben allemaal Realteks.

Zippen en de zip kopieren deed het nu ik het op jouw suggestie probeerde (tot mijn grote verrassing) wel, eerder vannacht absoluut niet. Een andere map met geluiden liet zich eerder niet kopieren en nu ook nog niet.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Interresant de aanvullend info.

Lijk me niet een probleem dat direct samenhangt met je netwerk-kaarten omdanks de vage boodschap 'network name no longer available'.

ik begin bijna te denken dat door je omschakelingen tussen W2K-Adv server & XP (oid) , de schijf/file security tabellen aan het waggelen zijn geslagen.

Probeer 's om een bestand dat je niet via de share kan overzetten, te kopieëren naar een andere naam. Liefst eerst copy/rename naar floppy en dan vanaf floppy terug naar je share-directory. Vervolgens via het netwerk proberen over te zetten en probeer zonodig dit vanuit beide kanten.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem tussen Win XP prof. en win 98 :(
Pagina: 1