Toon posts:

Utp + coax op 1 kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een al bestaand netwerk met coax kabels, ik heb sinds kort ook een laptop, hiervoor heb ik een andere netwerk kabel (utp), deze wil ik graag op het bestaande netwerk aansluiten, als ik deze kabel bij een kaart stop waar ook al een coax kabel op aangesloten is werkt dit niet...

Hoort dat zo? Moet ik een apparte netwerkkaart kopen om er mijn utp kabel op aan te sluiten?

Met vriendelijke groet,
Marco van de Reijt

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Ik denk dat het 't makkelijkst is om een hybride hub te kopen (dat is een hub die zowel UTP als COAX ondersteund).

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
volgens mij gaat dat niet werken op een kaart, ik zou zeggen probeer het uit en je zult zien

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een combo-kaart, dus een kaart met een UTP- en een COAX-aansluiting (en eventueel nog een AUI-aansluiting), is maar een enkele Ethernet-poort, met meerdere mogelijkheden tot aansluiting. Je kunt altijd maar 1 aansluiting tegelijk gebruiken, welke actief is kan op een aantal manieren bepaald worden, afhankelijk van de kaart :
- auto-detectie;- driver-configuratie;
- jumper;
- flash (zeldzaam).
Er zijn multi-poort netwerk-kaarten waarbij dus meerdere aansluitingen naast elkaar gebruikt worden, dan gaat het om 2-4 poorten, maar die zijn meestal duurder dan 2 enkele netwerk-kaarten, de hogere prijs wordt dan gerechtvaardigd door de besparing in sloten op je moederbord.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

[topic=506641]

die wil pecies et zelfde :) check maar ff :)

Verwijderd

Je kunt ook een dubbele netwerk kaart in een machine plaatsen .. één voor Coax en één voor UTP .. met een croslink naar je laptop .. de machine inrichten als GateWay .. en dan zal het toch ook moeten lukken of niet ??
Pagina: 1