Zelfgebouwde sub, nieuwe driver nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Ik heb een eigen sub gemaakt, een Karlson 12" model :)

Hij is gemaakt van 18mm mdf en als versterker hangt er een Hypex HS80 in. Een leuk 80 Watt rms versterkertje van niet al te slechte kwaliteit (toch?)

Afbeeldingslocatie: http://www.speakerenco.nl/images/hs80kaal.jpg

Was enorm leuk om te maken, zit nu perfect in elkaar en is mooi hamerslag metallic zwart gespoten :9

Maar nu het 'probleem', er zit als speaker nu een cheap ass Marquant drivertje in wat bij wat hardere volumes en lage hz'en begint te resoneren als een gek en tegen z'n eigen ophanging aanklapt.

Wat voor speakers kunnen jullie me aanraden om er in te hangen? Ik heb van een vriend beyma als tip gekregen maar met een beetje zoeken kwam ik erachter dat beyma voornamelijk PA speakers maakt. Niet echt waar ik naar op zoek ben.

Ik gebruik hem op het moment niet in een 5.1 opstelling maar gewoon als ondersteuning van de rest van de opstelling (2 amps met elk een eingen stereo speakeropstelling) dus zeg maar een soort van 2 + 2 + 0.1 opstelling :+

Ik luister er voornamelijk muziek mee maar bij een filmpje moet ie toch ook wel mee werken (explosies enzo :9~ )

Ow ja, budget is niet al te hoog (eurotje of 100 a 120 ofzo) tenzij ik veel verschil ga merken met een nog duurdere.

Dus: iemand een tip?

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

jah dat werkt helaas niet zo makkelijk .. normaal zoek je een driver uit en bouw je daarbij een kist niet andersom .. duseh .. kijk ff hoeveel liter die kist is en ga dan es kijken welke driver daar bij past

gtz

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Een simpele rekensom leert mij dat de inhoud van deze speaker de volgende is:

150 * 590* 416 = 36816000 mm3

Dan hebben we nog het voorstukje van 200*360*416 = 29952000 mm3

Totaal is dan 66768000 mm3 = 66768 cm3 = 66.768 dm3 = ongeveer 66.75 liter dus :)

Nu dit probleem weg is, dan iemand tips? :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, speakerland bellen... Dat werkt veel beter dan _weer_ een thread op het forum over zelfbouwsubwoofers...

Zo gek om dat te bedenken is het toch niet? Probeer eerst zelf iets uit te vogelen en als je dan nog (technische) vragen hebt, stel ze dan hier :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.