Toon posts:

[AS/400] waarom nog een terminal aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een bedrijf dat ik ken werken ze met AS/400 (iSeries) systemen.

de mensen benaderen de as/400 door Client access. Ze hebben nu nog wel een ruimt met allrlei terminal schermen (die oude dingen). nou vroeg ik mij af waarom.

als je met dat programma (client access) de as/400 kan benaderen, waarom zou je dan nog al die oude terminals met hun twinax verbingdingen neerzetten?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

_nethack

We're all MAD here

Probeer jij maar eens iets aan de netwerkinstellingen te wijzigen via een PC met client access :)
(als je iets aan de ethernet lijn wilt wijzigen zul je die meestal eerst varied off moeten zetten, op dat moment kun je via het netwerk niet meer bij de machine komen)
Lijkt me genoeg reden om een twinax terminal als console te gebruiken (Console kan ook wel met een pc met client access, serieel aan de machine, maar dat is niet echt stabiel)

En draai je eigen vraag eens om; als je met de (reeds aanwezige) terminals de AS/400 kunt benaderen, waarom zou je er dan pc's neerzetten met alle problemen van dien; gebruikers die niet gewend zijn met windows te werken; pc's zijn met hun draaiende onderdelen als fannetjes en harde schijven minder duurzaam dan een terminal, gebruiken meer stroom, hebben meer onderhoud nodig...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 21:42 schreef Operations het volgende:<KNIP>
En draai je eigen vraag eens om; als je met de (reeds aanwezige) terminals de AS/400 kunt benaderen, waarom zou je er dan pc's neerzetten met alle problemen van dien; gebruikers die niet gewend zijn met windows te werken; pc's zijn met hun draaiende onderdelen als fannetjes en harde schijven minder duurzaam dan een terminal, gebruiken meer stroom, hebben meer onderhoud nodig...
Ben ik het mee eens... Maar gebruik dan wel balloons om twinax over UTP te gebruiken ofzo.. Je wil ECHT geen normale twinax kabels gebruiken: stijf, storingsgevoelig, etc...