Toon posts:

[debian dhcp] dchp wil niet lukken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn debian bak dhcp geinstaleerd. Ik heb een script gemaakt in/etc/dhcpd.conf. Ik heb het volgende bestand ook aangemaakt /usr/state/dhcpd/dhcpd.leases. Verder heb ik in /etc/host de regel 255.255.255.255 dhcp toegevoegt. Als ik in win 98 ip automatisch vinden instel automatisch ip aderess vinden instell en de comp opnieuw opstart gebeurt er niets. Als ik dan in win winipcfg opstart en op alles vernieuwen klik blijft hij een aantal minuten ongeveer hangen en veranderd dan krijg ik de fout dhcp server kan niet vernieuwd worden.
ow ja ik heb al /etc/init.d/dhcp start gedaan en met /etc/init.d/dhcp -d -f kreeg ik ook geen fouten. En in dhcpd.leases staat ook niets
wat doe ik fout????

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[offtopic]
welke pakket heb je gebruikt ??

heeft deze geen config_packet en config_netlink nodig(bij andere zou dit in de kernel moeten zitten)?

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met welk paket? debian soms. Maar ik heb apt-get install dhcpd gedaan d8t ik en dat werkte.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Misschien heel erg stiekum zelf een kernel gebakken zonder socket filtering?
Tegenwoordig staat er niet meer in de help vermeld dat je socket filtering nodig hebt voor DHCP |:(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Heb je /etc/init.d/dhcp al aangepast?
Draait dhcpd na het starten wel (ps auxf)?

Verwijderd

/etc/default/dhcp en /var/dhcp/dhcpd.leases al bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Socket filtering heb ik aangezet maar het werkt nog steeds niet. Moet ik nog andere dingen in de kernel meebakken. Of ligt het aan de win98 machine?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33
Op vrijdag 31 mei 2002 15:01 schreef Kick het volgende:
Socket filtering heb ik aangezet maar het werkt nog steeds niet. Moet ik nog andere dingen in de kernel meebakken. Of ligt het aan de win98 machine?
ik heb dit probleem ook gehad ik heb het opgelost door de dhcp client te uninstallen 1tje van internet te plukken en die te installen en dan werkt het wel, vaag maar waar :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 31 mei 2002 15:01 schreef Kick het volgende:
*draait* dhcpd nou wel?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op vrijdag 31 mei 2002 15:10 schreef The_Dart het volgende:

[..]

ik heb dit probleem ook gehad ik heb het opgelost door de dhcp client te uninstallen 1tje van internet te plukken en die te installen en dan werkt het wel, vaag maar waar :)
[/quote

Dat zal het probleem wel zijn. Ga vanavond het ff proberen. Nog een klein vraagje. Ik heb er ook samba opstaan en daar ook die dhcp zooi ingesteld kan daar niet wat fout zitten, samba werkt niet helemaal want zijn naam staat niet in het netwerk maar ik kan hem wel berkijken met //192.168.0.1 wat moet ik dan veranderen?

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

Nog een klein vraagje. Ik heb er ook samba opstaan en daar ook die dhcp zooi ingesteld kan daar niet wat fout zitten, samba werkt niet helemaal want zijn naam staat niet in het netwerk maar ik kan hem wel berkijken met //192.168.0.1 wat moet ik dan veranderen?
Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat dat te maken heeft met instellingen van WINS.

ff de search gebruiken, het moet ergens staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is volgens julie eigenlijk een goede dhcp server. Het liefst zo eenvoudig mogelijk maar niet grafisch.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het. Na wat apt-getten en wat instaleren werkte het.

Allemaal weer bedankt

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 13:07 schreef Kick het volgende:
hij doet het. Na wat apt-getten en wat instaleren werkte het.

Allemaal weer bedankt
voor de mensen die 't zelfde probleem hebben is 't ook handig op te vertellen wat het probleem was, en hoe je 't opgelost hebt. Anders hebben we over een x aantal maanden weer een topic over 't zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juni 2002 @ 22:01:
[...]

voor de mensen die 't zelfde probleem hebben is 't ook handig op te vertellen wat het probleem was, en hoe je 't opgelost hebt. Anders hebben we over een x aantal maanden weer een topic over 't zelfde.
sorry dat ik nu pas antwoord geef (moet het weer instaleren). Maar zoals ik al zij, met wat apt-getten gewoon die zooi opnieuw instaleren, ga ik nu ook maar eens proberen ;)
Pagina: 1