Toon posts:

Vaag probleem Router - Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een Chello aansluiting en wil mijn 2 PC ook internet delen, dus heb ik een Router gekocht (USRobotics 8000 series). Maar kom nu niet meer op het internet. Heb wel verbinding met mijn Router, en kan de Toolbox binnen, maar op een of andere manier lukt het niet om het Mac adres van mijn netwerkkaart in de PC te clonen. Ben een leek op netwerking en Routers

Verwijderd

Topicstarter
Nieman ervaring met een US Robotics ? - Zit nu te kijken met een mooie router met Printerserver

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
ehm? gebruiksaanwijzing gelezen?

MAC address clonen
DHCP (wan) aanzetten
NAT is natuurlijk ook handig

[edit]
binnen een uur bumpen helpt je echt niet verder oor

Verwijderd

Topicstarter
Ben er een beetje ziek van dat het mij niet lukt. Heb de gebruiksaanwijzing diverse keren doorgelezen, heb prezies gedaan wat er gevraagd wordt: Utp kabel tussen PC en Router, Modem kable in de Wan poort. Ip adres van Router in webbrouwser en software van de Router binnen, login, naar "toolbox" waar je het MAC adres kunt klonen. Knop "clonen" indrukken, resetten Router, maar het Max adres (wat boven de knop staat) veranderd niet, en ook kan ik nog steed niet op het internet. Wat is een DHCP en wat is NAT ?, zoals je ziet ben ik een leek op dit gebied, maar toch wil ik begrijpen wat er aan de hand is

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Is het niet zo dat het MAC adres van een van de LAN poorten (waar je kabelmodem NIC aan hangt) moet worden gecloond ?

Overigens heb ik ook Chello + router maar zit mijn MAC adres niet vast... het werkt met elke kaart. Misschien ligt het toch ergens anders aan ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch zo dat het Mac adres van mijn netwerk kaart in de PC moet worden gecloond, dus ik heb ook geprobeerd zonder kabel naar de kabel modem. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, maar wat ???

Ga even pitten, morgen weer verder

Alvast bedankt

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
Het MAC adress van de Chello netwerkkaart, dat door Sjello wordt gekoppeld aan een extern IP address, moet worden ge-clone-d in de USR8000. Hiervoor vul je in 6 groepjes van 2 tekens het veld MAC address in. Vervolgens click je op de button 'Clone MAC Address'. Hierna moet je de Router opnieuw booten, Beste is uitzetten, even wachten 1-2 min, en weer aan zetten.

DHCP wordt gebruikt om de client-PC's te voorzien van een dynamisch IP adres waardoor je, zeg maar, dus niets expliciet hoeft in te stellen in de IP parameters van Windows. De USR vanuit de doos heeft dit default aan staan.

NAT staat voor Network-Address-Translation en zorgt ervoor dat het interne IP address van je PC's (achter de USR) vice versa wordt vertaalt naar het externe (Sjello) IP address. Normaliter, daar je een *leek* bent (no offense) zal je je voorlopig hier niet mee bezig hoeven te houden.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
"offtopic"
Roco=Roelof?? :P
welkom op GoT
"on topic"

Kun je via die toolbox niet het Mac adres handmatig invullen?

DHCP = Dynamic Host Configuration Protocol
waarom je het nodig hebt heeft PtrO je reeds laten weten..

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Hmm, download ff nieuwe firmware en voer dan handmatig het mac-adres in :)

In de eerste versie kan je hem namelijk alleen maar clonen en bij nieuwe firmaware's kan je het mac-adres van je netwerkkaart invoeren :)

Firmware voor US Robotics

Verwijderd

Topicstarter
Ptro en anderen, ik kan inderdaad met de huidige firmware niet handmatig het Mac adres invoeren. Zal proberen om met nieuwe firmware het te klaren....

Verwijderd

Topicstarter
Vreez, Ptro .... Bedankt, na het upgraden van de firmware naar 1.25 kan ik inderdaad het Mac adres handmatig invoeren.. en het werkt !, nu mijn laptop aansluiten en kijken of dat ook werkt

greetz
Pagina: 1