Toon posts:

[bios]geeft geen beeld meer weer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon 1 gig. En de laatste tijd reboote die soms spontaan. Hij deed dat net weer. Dus ik denk ik ga eens even kijken in de bios. Dus ik naar PC Health en ik zie 45 graden, dus dat kan het niet echt wezen. En ik blijf een beetje verder kijken in de bios. En ineens zie ik een schermpje met de tekst.

130 * nog iets en dan 998 mhz. dus ik denk laat ik dat eens wat hoger zetten kijken wat dat doet. dus ik zet het naar 160 zodat er achter komt te staan 1200.

Ik save het en ga uit de bios(dus hij reboot weer).
En ineens gaat het beeldscherm uit ik denk :? wat dat nou. Dus zoieens doet de videokaart het niet meer, hij ruikt niet echt vreemd dus hij is niet doorgebrand nix is doorgebrand. Iemand hier ervaring mee en weet hoe hij dit moet oplossen. Of is er misschien ook een manier om de laatste bios instellingen terug te krijgen.

Of zelf's de fabriek instellingen. De proccesor is volgens mij ook niet doorgebrand want die ruikt ook niet weird :).

Dus als iemand weet hij ik dit moet oplossen graag.

Verwijderd

probeer je bios is te resetten?
Moet je je cmos jumpertjes op 2-3 zetten. (dacht ik check je boekje waar de cmos jumper zit meestal naast pci sloten)
Start je computer zo op, als het goed is gebeurt er niks.
Dat is juist goed. Zet het dan weer terug. En als het goed is zijn je standaard waarden van je bios weer geladen. En dan kun je hem weer instellen zoals je maar wil

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een AK73 pro waar zit daar de bios :?

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 21:06 schreef davako het volgende:
ik heb een AK73 pro waar zit daar de bios :?
1. Pak je handleiding.
2. Lees hem.
3. Kijk naar vermeldingen die lijken op Clear CMOS of Reset BIOS oid.
4. Voer handelingen uit die in je handleiding staan.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
En heeeeeeeeeeeeeeeeeel soms kan je als je de reset knop 10 sec. indrukt als je 'm aan hebt staan hem ook weer terug krijgen.... ;)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 21:08 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

1. Pak je handleiding.
2. Lees hem.
3. Kijk naar vermeldingen die lijken op Clear CMOS of Reset BIOS oid.
4. Voer handelingen uit die in je handleiding staan.
davako: dat zei ik ook al. lees je handleiding ff ok?
Pagina: 1