Op vrijdag 31 mei 2002 09:04 schreef VampireSlayer het volgende:
Mijn laatse vragen:
- Als ik die cooler weer los haal moet er dan opnieuw koelpasta op?
Ja
- Hoe kan het dat de fan in werkelijkheid veel harder draait dan aangeven? Volgens speedfan draait de casean: 3245 RPM en volgens het doosje moet ie 2500 draaien!
Of je fan divider staat verkeerd ingesteld of die fan draait echt op dat toerental en wat op het doosje staat klopt niet.
-Mijn core voltage staat nu op 1.86V, als ik dit verander wat voor effect heeft dit op mijn temperatuur?
VCore omhoog -> temp omhoog
VCore omlaag -> temp omlaag
Wel is het zo dat bij een te laag core voltage je pc instabiel wordt (spontane lock-ups) en bij een te hoog voltage wordt je proc te warm -> instabiel -> dood.
Kwestie van experimenteren

-Als ik mijn computer opstart is mijn temperatuur 45, daarna loopt ie op naar 54

Logisch, als je je pc aanzet zal je proc nog ongeveer kamertemperatuur zijn, daarna zal zich een evenwicht ontwikkelen tussen de hoeveelheid warmte die je proc ontwikkelt en de hoeveelheid warmte die je koeler af kan voeren.
Temp kun je lager krijgen door een betere koeler te monteren (wat er nu op zit is IMHO een goede koeler voor de proc die je hebt) en zorg voor een goede airflow in je kast.
Stank van je koeler is een nieuw verhaal voor mij, als het blijft kun je overwegen om de TD van Comptech World (waar die koeler vandaan komt) er ff naar te laten kijken.
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"